Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Bläää min natt har varit skit
men min lilla bebis är en solstråle nu på morgon kvisten så de känns inte lika jobbigt helt plötsligt:-P
Börjar på nya utmaningar idag!
Hittills har vi smugit på tå runt i huset så fort sessan ska sova och det har varit tyst som i graven här hemma. Nu får det vara nog med sånt tyckte vi så inget mer smygande, tv'n är på bredvid vagnen, mobilerna är inte på ljudlöst och normal samtalston gäller. Förmiddagen har gått bra hittills. Just nu ligger hon och sover igen. Herregud vad man sjåpar sig med sin bebis :)
Woooow, inatt sov hon faktiskt i 2,5 timmar i sträck vid ett tillfälle!!! :-O såå skönt! Hoppas hoppas på mer sånt!! ![]()
Åh min son är just nu som förbytt! Han är verkligen INTE lättsövd nu på dagarna... Nu ikväll när jag skulle amma så vägrade han vänster bröst, sen när det väl rann till så åt han från det högra och när det tog slut där så blev han så förbannad. Fick ta med honom till våran säng och liggamma tills han somnade. Tycker så synd om honom, han mår verkligen inte bra av de där utvecklingssprången :(
Åh min son är just nu som förbytt! Han är verkligen INTE lättsövd nu på dagarna... Nu ikväll när jag skulle amma så vägrade han vänster bröst, sen när det väl rann till så åt han från det högra och när det tog slut där så blev han så förbannad. Fick ta med honom till våran säng och liggamma tills han somnade. Tycker så synd om honom, han mår verkligen inte bra av de där utvecklingssprången :(
Soffipropp här är en till som inte orkar med svärmor, är fortfarande ett jkla gnäll att dom inte fick komma till sjukhuset och hälsa på när jag hade fött.
Ja orkar inte ens lyssna längre så ja bara svarar att nej och det får ni inte nästa gg heller :) hehe
Isabelle är oxå jätte känslig och mammig men det går inte in i hennes huvud utan hon tror att hon kan trösta henne...
Men det känns ju som att utvecklingssprången varar för evigt liksom? Min skrutta har kommit över värsta blyghetsfasen, för några veckor sedan tvärvägrade hon alla utom mig och killen. Nu går alla som hon träffat nån gång tidigare bra, haha, i alla fall en stund :) Men sömnen är det upp och ner med och har varit i flera veckor. Svårnattad, lättväckt, jag smyger, VERKLIGEN SMYGER runt här på kvällarna. När jag lagt henne i sin säng och smyger ut så håller jag tummarna att min fotled inte ska knäppa till, för då kan hon vakna. Jag visste inte ens att jag hade knäppande leder, förrän hon föddes :P