• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

Tack förresten för förslag på stolat ska forska lite på de

• boogiewoogie
    smalljey skrev 2014-12-16 09:51:22 följande:

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt!

Hur gammal är din dotter?
  • boogiewoogie
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Alla är olika :) Min dotter är 6 mån nästa vecka... kan sitta utan stöd men då måste man sitta vid henne för hon är inte så stadig också blir hon trött efter ett tag o börjar gnälla lite. Men hon kan sitta i barnstol ganska länge o leka med prylar osv.. Hon vänder sig nästan aldrig heller från rygg till mage ens.. När det hänt så börjar vi tjoa för det är så ovanligt än... hehe. Men de får ta sin tid.. <3 Blev förvånad härom kvällen när hon sov..för på ett tu tre så vände hon sig på magen och sov... aldrig hänt att hon sover på magen :)) Men en nojjig mamma vände tillbaka henne sen..;)
  • smalljey
    boogiewoogie skrev 2014-12-16 11:20:26 följande:
    Hur gammal är din dotter?
    Hon blev 6 månader den 10e
  • soffipropp1987

Oj vilka vilda bebisar ni har! L kan knappt röra sig en centimeter... Sitter han i gåstolen så blir han förbannad för att han inte kommer någonstans. Men han rullar ju runt och har fått tänder så nåt händer ju här också :)

• Kela1981

6 månader idag <3

7kg prick och 64,5 cm lång och hon kunde alla trick ;)

Min lilla plutt <3

• Gulas
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Min kan knappt vända sig själv. Har hänt enstaka gånger att han vänt sig från mage till rygg men det är nog mest för att han hatar att ligga på mage. Lägger man honom på mage lyfter han inte ens huvudet utan ligger bara och skriker ner i filten, hahah. Däremot älskar han att sitta och stå, senare tid har han börjat hoppa i knät hela tiden. Han kan inte sitta själv heller mer än några sekunder innan han ramlar. Men min är nog bland de yngsta i denna grupp då han är född 28 juni. Njut av tiden du slipper jaga bebis för det kommer du få göra i många år sen när hon väl kan också ;)
  • Asjak
    smalljey skrev 2014-12-16 10:57:21 följande:

Det är ju så otroligt olika, så du behöver inte känna så! Det går över en natt bara så har de hajat grejen och man förstår inte alls vart det kom ifrån. Min har istället inte fått sin första tand än som de flesta av era bebisar verkar ha fått

Sen var jag själv tydligen väldigt snabb som bebis så hon har säkert ärvt min otålighet

Min har ju inte fått en enda tand heller hahaha :)

Gulas min är född 24 så hon är oxå lite sen,men hon väger ju rätt mycket hahaha 9229 g :)
  • Gulas
    Asjak skrev 2014-12-16 19:53:17 följande:

Min har ju inte fått en enda tand heller hahaha :)

Gulas min är född 24 så hon är oxå lite sen,men hon väger ju rätt mycket hahaha 9229 g :)

Ja det var en stor tjej :) min väger 7,3 nu. Han har inte heller några tänder, men det är jag bara glad för eftersom vi bara ammar fortfarande :)
  • soffipropp1987

6 månaderskontroll idag! Trodde pojken skulle vägt över 9 kg men icke, 8760 gram och 68,5 cm över havet (när han väl står upp). Såg en liten bebis som va tre veckor i väntrummet, sååå liten!!! Sen träffade vi en annan bebis nu ikväll som va 3 månader som också såg miniliten ut! Mamman till den bebisen blev lite chockad och sa "shit ska han vara sån om bara tre månader?!" Haha man märker ju inte att det händer så mycket på så kort tid. Ludwig blir 6 månader på lördag :)

Svar på tråden Junibebisar 2014