• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Igår blev jag faster igen till en liten (4300g!) pojke! Visst är dom söta när dom är så små men i mitt huvud tycker jag bara synd om dom stackars föräldrarna som nu ska försöka lära känna denna lilla varelse och samtidigt hantera en överdrivet trotsig 2-åring :/

Japp, jag kan återigen konstatera att jag inte är någon bebismamma men ändå rycker det lite i äggstockarna när jag får se honom ha ha ha...

• Asjak

Kela oohh hej och hå det var en rejäl kille :)

Grattis till faster!

Min brorsdotters dotter som va så sjuk har fått komma hem med syrgas vid behov och isolering från folk i tre månader, stackars liten

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-13 11:51:22 följande:

Kela oohh hej och hå det var en rejäl kille :)

Grattis till faster!

Min brorsdotters dotter som va så sjuk har fått komma hem med syrgas vid behov och isolering från folk i tre månader, stackars liten

Åh stackars liten! Men skönt att dom fått komma hem i alla fall. Ett steg i rätt riktning :)

Ja, han är en rejäl bit. Alice vägde samma när hon var 2 månader ha ha ha
  • nica

Kela Grattis till att bli faster

Idag var jag på babycafé och de var trevligt denna gången, de andra gångerna jag varit där har jag aldrig kommit in i diskussioner med dom andra utan mest suttit och likt med Cassie .

fick även vägt henne och hon har blivit stor min lilla sessa 7,5 kg och 64 cm. Har dålig med kläder i 68 och 62 sitter tajt så får väl " offra " mig och shoppa hehe

Känns som de flesta av våra bebisar inte längre är lila lättroade, ska bli skönt sen när man kan vara ute med dom där finns ju så mycket att upptäcka

• Amalian83

Ja jag är såååå peppad inför våren och upptäcktsfärder i parken där vi bor! Ska bli så skönt att kunna busa utomhus.

• soffipropp1987

Åh jag kan inte hjälpa det men jag blir så irriterad och lågmäld när svärföräldrarna är hos oss och vill hålla på med mitt barn. Det är verkligen jobbigt och dom ska va i ansiktet på honom. Men det är ju deras barnbarn så dom måste ju få hålla på och jag kan ju inte säga nej hela tiden :/

• boogiewoogie

När ska alla börja jobba osv?... Jag har SÅN nojja för att börja jobba igen... börjar jobba igen den 23e februari....på dagis.. ;(

• soffipropp1987
    boogiewoogie skrev 2015-01-13 20:18:14 följande:

När ska alla börja jobba osv?... Jag har SÅN nojja för att börja jobba igen... börjar jobba igen den 23e februari....på dagis.. ;(

Oj så tidigt?

Jag ska ta hela föräldraledigheten och vara hemma till januari 2016.
  • Axo
    boogiewoogie skrev 2015-01-13 20:18:14 följande:

Jag skulle ha börjat jobba måndagar igår, men fick vabba första dagen då det kört ihop sig på mannens jobb och den stora grabben vaknade med ont i örat. Så jag börjar jobba en dag i veckan nästa vecka, sen har vi sökt dagisplats till oktober.
  • Axo

Är det någon mer bebis som inte vänder sig om, varken från mage eller rygg?

Svar på tråden Junibebisar 2014