Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej hej! Min dotter är född 26/6. Ammade henne tills hon var ca 4,5 månad sen gick vi över till ersättning då hon inte blev mätt och så förvirrad av både ersättnibg och bröst. Nu ser hennes matschema ut såhär:
Vaknar ca 6 och äter gröt med fruktpure i.
Hon orkar här bara vara vaken ca 1 timma så det vore ju såklart bättre att hon sooov lite längre då men nej då ????
Välling ca 10.
Sover en stund igen ca 1-2 timmar
Ca kl 13 puré, vi har gjort egen hittills. Rotfrukter lite fisk osv
Sover igen ca 1-2 timmar
Ca 16-17 puré
Ca 19.30-20 välling och därefter läggdags
Vad tänker ni om det? Naturell yoghurt verkar va nåt många testat?
Hon sover extremt dåligt på natten, har aldrig sovit bra utom en enda dag (på nyårsafton) vaknade hon bara en enda gång. Men nu är det hemskt, vaknar nästan varje timma och vill bäras och vaggas. Men vi försöker sluta med det så hon får faktiskt skrika en stund, hon fattar snart att det inte var så farligt. Men det är ju inte så kul när det händer varje timma.. Hur gör ni?
Glömde ju har provat up&go på lillan nu dom sitter super bra på henne. Så återkommer när jag provat ett tag, lättare att få på också; -)
Så är våra prinsessor födda samma dag
De kan inte vara så att hon har ont i magen eller bara vill ha närhet och slutar så fort ni tar upp henne?
De senaste dagarna har vi fått en försmak av framtiden!
Malte älskar att sitta i sin gåstol och nu när han tar sig framåt ordentligt så får ju storebror inte vara ifred alls! Vet inte hur många gånger han blev utförd i köket idag, men lika snabbt var han tillbaka hos brorsan
Hur ser era kvällsrutiner ut?
Ingen aning, hoppas inte hon har ont i magen! Har jag inte ens tänkt på :( hade oxå tänkt prova up&ägo för de ska sova bättre i den som jag råkar vara i behov av ???? men min tjeja är lite liten väger 7,1 kg och är 67,5 cm lång så frågade är om de passar. Hör av dig om du gillar dem sen ????
Våra kvällsrutiner ser ut så här:
17.30 gröt och amma.
Lek lek lek (bebis ska bli trööööött!)
19.00 tvätt ny blöja pyjamas
Amma
Lek, Bus och skratt
19.30 god natt
Amalian - ungefär så ser våra rutiner ut , dock annan mat och har slutat amma nu då de varit en del med jobb nu över helgen och massa annat.
Får sitta och vakta henne hela tiden då hon ska klättra på allt, blir tokig. Igår slog hon sig över munnen och jag börja nästan gråta för jag kände mig som en dålig mamma som inte kunde förhindra de.
Fick beställt en stol nu när de var rea en besafe izi kid x3.
Vad tycker era bebisar om att leka med? Dottern rör typ inte sina leksaker allt annat är mycket roligar :-P
"Pratar" era bevisar mycket?
Amalian - ungefär så ser våra rutiner ut , dock annan mat och har slutat amma nu då de varit en del med jobb nu över helgen och massa annat.
Får sitta och vakta henne hela tiden då hon ska klättra på allt, blir tokig. Igår slog hon sig över munnen och jag börja nästan gråta för jag kände mig som en dålig mamma som inte kunde förhindra de.
Fick beställt en stol nu när de var rea en besafe izi kid x3.
Vad tycker era bebisar om att leka med? Dottern rör typ inte sina leksaker allt annat är mycket roligar :-P
"Pratar" era bevisar mycket?
Är det bara vår dotter som inte vill sitta själv mer än en liten stund, sen blir hon uttråkad och vill upp....? ;) Blir svårt att hinna med saker ..hehe. Försöker såklart leka med henne med på golvet men hon blir fortfarande då lätt uttråkad...