Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Soffipropp usch så jkla jobbigt när det är så, ja tål inte min svärmor!
Axo isabelle vänder sig bara från rygg till mage åt höger, har hänt två ggr att hon vänt sig från mage till rygg.
Vet ej riktigt när ja ska börja jobba, hade gärna gått hemma o vart mamma några år :)
Min son är 6 1/2 månad. Han har börjat snurra runt och drar sig fram på golvet efter saker om jag lägger ner honom på täcke tex. Nu har han börjat lägga sig på mage i spjälsängen!! Han vaknar ofta då med händerna över huvudet på sin lilla kudde och kan inte vända tillbaka så jag brukar hjälpa honom. Visst är det inte lika farligt att sova på mage när de är över halvåret? Eller..
Jag ska vara hemma t.o.m augusti :)
Fy vad jobbigt att inte tycka om sina svärföräldrar :( Jag har inga problem med mina och Alice älskar sin farmor men jag kan ändå relatera för mitt ex föräldrar var vidriga! Så länge barnet tycker om dom så kan man ju inte göra något direkt. Jag ogillar min pappas flickvän och det känner À av ganska bra, brukar bara skrika så fort hon håller henne. "Duktig flicka" tänker jag då i mitt stilla sinne he he he....
Min son är 6 1/2 månad. Han har börjat snurra runt och drar sig fram på golvet efter saker om jag lägger ner honom på täcke tex. Nu har han börjat lägga sig på mage i spjälsängen!! Han vaknar ofta då med händerna över huvudet på sin lilla kudde och kan inte vända tillbaka så jag brukar hjälpa honom. Visst är det inte lika farligt att sova på mage när de är över halvåret? Eller..
Nica: så skönt att någon mer har en pyttebebis! Tittade i Alice kläder idag och det står att 62 är för 2-4 månader ha ha ha.... Vi ska snart också gå över till 68 för nu börjar det bli tajt i 62orna. Våra flickor är nog ungefär jämnstora, hon vägde 7kg och var 64 cm på 6-månaders kontrollen så hon har väl växt en del nu kan jag tänka :)
Jag ska nog börja 1 april tror jag jobbigt men de är en som ska ha bebis 31 maj så hon behöver vara mammaledig . (Litet företag och inte så många som kan de yrket, så tyvärr blir de jobba så tidigt hae gärna varit hemma längre.)
så hon börjar dagis 1 juli verkar det som. En positiv sak här i kommunen är att dagis har börjat med nattis. Sist jag jobbade hade jag nany till mina pojkar och de blev dyrt.
Kela: våra små söta prinsessor
på babycafét var där 4 månaders som var större än Cassie haha
Nica: så skönt att någon mer har en pyttebebis! Tittade i Alice kläder idag och det står att 62 är för 2-4 månader ha ha ha.... Vi ska snart också gå över till 68 för nu börjar det bli tajt i 62orna. Våra flickor är nog ungefär jämnstora, hon vägde 7kg och var 64 cm på 6-månaders kontrollen så hon har väl växt en del nu kan jag tänka :)
Idag har vi vart 3 timmar på öppna förskolan och det var så roligt!
Bara barn under ett år idag, vi vägde henne och nu vägde hon 10150 gram.. Min knubbis :)
Sedan åkte vi hem och sov en timme och sedan badade vi i badhuset en timme så vi lär sova gott inatt båda två!