Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Här dricks det vatten efter mellis på dagen för då totalvägrar hon både amning och ersättning. Amning går bra på morgon och kväll samt efter lunch, men inte efter mellisen. Hon fick en jättebra mugg av mormor som inte droppar när man vänder den upp och ned, men än så länge är det populärast att bita i den och banka den i bordet :)
Minns inte vem av er som skrev det, men bebisen som är svår att natta efter 1,5 h sömn på dagen och 10 min på eftermiddagen: hon är kanske övertrött? Finns det något knep att ta till för er så att hon sover längre om eftermiddagen? Som
Ni kan köra stenhårt på en vecka så att rutinen sätter sig?
Vi ska nog reducera eftermiddagsluren till 20 min från 45 min för igår vägrade hon sova en minut av den luren. Tror att 15 h dygnet är för mycket för en snart 8 mån bebis.
Amalian det var jag som skrev det.
Jo hon är övertrött men det är tänderna som rör till det just nu, hon kliar som en liten tok och har haft 40 graders feber.
Hon får flytande alvedon när det är som värst strucket på tandköttet samt en bitring som legat i kylen, någon som har fler tsnd tips?
Hon fick båda tänderna inom loppet av ngra dagar
Meeeen! Varför vill inte Alice dricka vatten då :( Jag blir knäpp! Köpte ny pipmugg idag men hann inte testa den. Får väl se till att hon är riktigt törstig så hon fattar att det är dricka i muggen :/
Meeeen! Varför vill inte Alice dricka vatten då :( Jag blir knäpp! Köpte ny pipmugg idag men hann inte testa den. Får väl se till att hon är riktigt törstig så hon fattar att det är dricka i muggen :/
Jo hon är övertrött men det är tänderna som rör till det just nu, hon kliar som en liten tok och har haft 40 graders feber.
Hon får flytande alvedon när det är som värst strucket på tandköttet samt en bitring som legat i kylen, någon som har fler tsnd tips?
Oj vad de händer saker här hemma.
Min lilla prinsessa kan sätta sig själv, börjat krypa lite och ställer sig mot allt! Läskigt, kul,spännande och alldeles för tidigt enligt mig själv:-P
längtar till vädret blir bättre så man kan ut och gå lite utan att man ska bli genomsvettig innan man kommer ut.
Ludwig sitter utan stöd :) han är mycket gladare också men han kräver mycket av sin mamma! Man måste passa upp hela tiden och en sak är inte rolig någon längre stund, det bästa han vet är när man bär omkring honom så han får titta runt i huset. Är era bebisar också så krävande när de är vakna?
Ludwig sitter utan stöd :) han är mycket gladare också men han kräver mycket av sin mamma! Man måste passa upp hela tiden och en sak är inte rolig någon längre stund, det bästa han vet är när man bär omkring honom så han får titta runt i huset. Är era bebisar också så krävande när de är vakna?