• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-10-22 13:32:39 följande:

Hur stora är era bebisar nu? Min L är 65 cm och väger 7850 gram 4 månader och två dagar gammal :)

Alice är 57,5 cm och väger 5748 g. Hon är 4 månader och en vecka :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-22 13:51:55 följande:
    Alice är 57,5 cm och väger 5748 g. Hon är 4 månader och en vecka :)
    Oj lilla pluttan :) Va hon liten när hon föddes?
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-10-22 13:53:55 följande:
    Oj lilla pluttan :) Va hon liten när hon föddes?
    Ha ha ha... Nja, vägde 3065 men längden kunde dom inte mäta eftersom hon var så låst i benen pga sätesläget. I efterhand har vi räknat ut att hon nog var runt 46 cm lilla plutt. Hon har följt sin kurva bra och både jag och pappan är ganska korta så det blir nog ingen basketspelare av henne direkt ;) Hon har precis börjat använda stl 62 och då är det ganska pösigt på henne. Min lilla minibebis <3
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-22 14:00:10 följande:
    Ha ha ha... Nja, vägde 3065 men längden kunde dom inte mäta eftersom hon var så låst i benen pga sätesläget. I efterhand har vi räknat ut att hon nog var runt 46 cm lilla plutt. Hon har följt sin kurva bra och både jag och pappan är ganska korta så det blir nog ingen basketspelare av henne direkt ;) Hon har precis börjat använda stl 62 och då är det ganska pösigt på henne. Min lilla minibebis <3
    Haha vad gulligt :) Jag har faktiskt röjt i lillemans garderob idag och plockat undan allt i strl 62. Snart är 68 för litet och 74 har han så smått börjat använda då och då :S
  • Sansa Snark
    Kela1981 skrev 2014-10-22 09:20:21 följande:
    En dum fråga kanske men; varför har ni bytt till sittdel om ni ändå har den i fullt liggläge? Jag har provat sittdelen till henne men hon är fortfarande lite liten känns det som så en månad till får det nog gå innan vi kan byta. Längtar till dess för jag tror att hon kommer att gilla den mer när hon kan se mer när vi är ute. Liggdelen accepterar hon på sin höjd nu så man vet aldrig om det är skrikfest eller ej när man går ut :/ När vi byter så kommer jag att ha henne halvsittandes till en början så det blir skillnad från liggdelen :)
    Vi har börjat använda sittdelen, för att lillen är mycket gladare i vagnen när han kommer upp och ser lite mer. Vi bytte för ca två veckor sen och har den mest på mellan-läget där han kommer upp litegrann, men inte till helt sittande. Helt upprätt får han bara sitta korta stunder i taget, tänker på hans rygg. Hittills succé, nu ligger/halvsitter han i vagnen och pratar med mig istället för att skrika.
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-10-22 14:46:03 följande:
    Haha vad gulligt :) Jag har faktiskt röjt i lillemans garderob idag och plockat undan allt i strl 62. Snart är 68 för litet och 74 har han så smått börjat använda då och då :S
    :) Tänk vad olika det kan vara mellan barn som är födda så nära varandra :) Kan vara bra att hålla i minnet när man börjar jämföra och oroa sig ;)
  • Kela1981
    Sansa Snark skrev 2014-10-22 16:10:16 följande:
    Vi har börjat använda sittdelen, för att lillen är mycket gladare i vagnen när han kommer upp och ser lite mer. Vi bytte för ca två veckor sen och har den mest på mellan-läget där han kommer upp litegrann, men inte till helt sittande. Helt upprätt får han bara sitta korta stunder i taget, tänker på hans rygg. Hittills succé, nu ligger/halvsitter han i vagnen och pratar med mig istället för att skrika.
    Hur gammal är han?

Vad har ni för vagnar förresten? Kan tänka mig att sittdelarna skiljer sig en hel del och vissa kanske är lättare att börja använda tidigt?

Vi har en Emmaljunga SuperNitro och den sittdelen känns så himla stor och rymlig. Stackarn drunknar ju nästan i den :(
  • Sansa Snark
    Kela1981 skrev 2014-10-22 16:21:35 följande:
    Hur gammal är han?

Vad har ni för vagnar förresten? Kan tänka mig att sittdelarna skiljer sig en hel del och vissa kanske är lättare att börja använda tidigt?

Vi har en Emmaljunga SuperNitro och den sittdelen känns så himla stor och rymlig. Stackarn drunknar ju nästan i den :(
    Han fyller 4 månader på söndag. 

Vi har en Teutonia Cosmo, men är rätt sugen på att köpa en Emmaljunga Viking istället. Cosmon var säkert bra när den var ny (vi köpte begad), och nu är den okej, men skulle vilja ha en lite lättare vagn, och med ergonomisk sittdel. 
  • Kela1981
    Sansa Snark skrev 2014-10-22 16:29:58 följande:
    Han fyller 4 månader på söndag. 

Vi har en Teutonia Cosmo, men är rätt sugen på att köpa en Emmaljunga Viking istället. Cosmon var säkert bra när den var ny (vi köpte begad), och nu är den okej, men skulle vilja ha en lite lättare vagn, och med ergonomisk sittdel. 
    Vi tittade på en Viking från början men valde bort den eftersom sittdelen inte går att fälla helt utan den är alltid lite skålad. Tänker på när hon blir större och vill kunna ligga som hon känner för i vagnen. Tur var väl det för hon är ingen ryggsovare :)
Svar på tråden Junibebisar 2014