• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-22 21:43:16 följande:
    Ha ha ha... Ja det kan nog vara värt att komma ihåg. Kan du inte lägga in det här med jämna mellanrum för att påminna oss andra? ;)
    Ska försöka komma ihåg det, men med amningshjärna kan det bli svårt ;)
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-10-22 22:15:17 följande:
    Hur det känns? Tja...den...kittlar :P Pirrar litegrann, haha, jag vet inte :) Kan inte beskriva det bättre än att det kittlar i den. Kanske nerver eller nåt?
    Låter annorlunda ;) Inget jag har känt av i alla fall :) Den kanske firar att den är tillbaka i vanlig storlek. Lite som segerdansen jag planerar när min rumpa är tillbaka i vanlig storlek :P
  • bonden

Lite ny forskning har kommit men än har inte Livsmedelsverket ändrat några riktlinjer.

Att introducera gluten mellan 4-6 månader minskade inte risken för intolerans, att introducera i skydd av amning minskade inte risken för intolerans. Det enda som minskade risken var sen introduktion dvs efter ett år. Jag tänker inte ha nolltolerans men jag tänker inte medvetet mata med gluten nu när han bara är 4 41/2 månad i alla fall. Värt att vara lite försiktiga i alla fall.

Info är från vårt BVC så det är ingen tråd här på FL som är källan :)

• Kela1981
    bonden skrev 2014-10-23 10:56:50 följande:

Lite ny forskning har kommit men än har inte Livsmedelsverket ändrat några riktlinjer.

Att introducera gluten mellan 4-6 månader minskade inte risken för intolerans, att introducera i skydd av amning minskade inte risken för intolerans. Det enda som minskade risken var sen introduktion dvs efter ett år. Jag tänker inte ha nolltolerans men jag tänker inte medvetet mata med gluten nu när han bara är 4 41/2 månad i alla fall. Värt att vara lite försiktiga i alla fall.

Info är från vårt BVC så det är ingen tråd här på FL som är källan :)

Har precis pratat om detta på BVC i föräldragruppen :)
  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-10-23 04:08:23 följande:
    Låter annorlunda ;) Inget jag har känt av i alla fall :) Den kanske firar att den är tillbaka i vanlig storlek. Lite som segerdansen jag planerar när min rumpa är tillbaka i vanlig storlek :P
    HAHAHA!!! Att jag inte tänkt på det! Tack för förklaringen ;)
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-10-23 15:59:28 följande:
    HAHAHA!!! Att jag inte tänkt på det! Tack för förklaringen ;)
    Så lite :) Säg till om du behöver fler förklaringar, jag är full av kunskap ;)
  • soffipropp1987

Har förskjutit läggdags 45 minuter nu på två dagar. Sovmorgon 2 dagar i rad också till kl 9. :) Hoppas plutten håller sig till de rutinerna nu bara.

• Axo

Usch för snoriga bebisar! Vet inte hur länge han har varit förkyld nu, täppt i näsan så han kan inte andas på nätterna. Nu är ju självklart näsdropparna slut också och jag är själv hemma med två barn så jag kan inte åka och köpa några.

Tror ni man kan använda linsvätska istället? Måste ju få bort snoret ur näsan på honom.

• Amalian83
    Axo skrev 2014-10-23 21:19:56 följande:

Usch för snoriga bebisar! Vet inte hur länge han har varit förkyld nu, täppt i näsan så han kan inte andas på nätterna. Nu är ju självklart näsdropparna slut också och jag är själv hemma med två barn så jag kan inte åka och köpa några.

Tror ni man kan använda linsvätska istället? Måste ju få bort snoret ur näsan på honom.

Ammar du? Bröstmjölk i näsan löser upp på min tjej. En nässug på det och hon kan andas fint igen :)
  • Axo
    Amalian83 skrev 2014-10-23 23:17:39 följande:

Ammar du? Bröstmjölk i näsan löser upp på min tjej. En nässug på det och hon kan andas fint igen :)

Nej, jag gör inte det. Nässug har jag dålig erfarenhet av från äldsta sonen så det vill jag inte använda.
Svar på tråden Junibebisar 2014