• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • smalljey

Det är så skönt att kunna skriva av sig i den här gruppen när man är frustrerad eller stolt eller trött eller vad det nu kan vara. Och skönt när man får stöttande svar, dock är jag dålig på att svara tillbaka ibland (förlåt för det). Vi var hos BVC och pratade om hennes sömnproblem och hennes råd var att vi ska försöka vänja av vid att hon somnar med flaskan eller nappen i munnen, och försöker lära henne att somna av sig själv så att hon till slut kan trösta sig själv varje gång hon vaknat och inte behöver nåt i munnen. Svårt, men vi måste ju testa. Plus att hon sa att hon är en så jäkla ivrig, nyfiken och temperamentsfull liten dam (hon har ju extremt bråttom i utveckligen) så antagligen har hon så väldigt mkt att bearbeta varje natt, plus att hon är så ivrig att hon vaknar vare gång hon kommer ur djupsömnen till skillnad den andra som bara sover olika hårt. Så, ja...typ gilla läget egentligen.

Men nåt positivt är att helt plötsligt igår så kan hon vända sig tillbaka till rygg igen från magläge. Hon har ju länge kommit runt från rygg till mage, men inte tvärtom, så nu rullar hon fram och tillbaka, fram och tillbaka. Värsta akrobatikrörelserna här hemma nu haha

• smalljey

Såg att ni diskuterade storlekar på era bebisar oxå, min tjej är 4,5 månader, 65 lång och väger 7,5kg. Tycker det är väldigt svårt med storlekar. H&Ms storlek 68 är suuupertight, medan andra 68or kan sitta jättebra, till och med vara lite stora. Knas!

• Tizi

Min skrutt är 4 mån och väger 6700g o är 63,5 cm. Hon har mest kläder i stl 68 och ett fåtal i stl 74. De flesta i stl 62 stramar ordentligt nu :) Hon har mest Newbiekläder och dom är lite små i stl tycker jag. Visst skiljer det mycket i stl beroende på vart man köper kläderna!!

• Amalian83
    Axo skrev 2014-10-24 02:11:43 följande:
    Nej, jag gör inte det. Nässug har jag dålig erfarenhet av från äldsta sonen så det vill jag inte använda.
    Ok :)
  • ellami

Min plutt på snart 5 mån (nästa vecka) är 7,9 kg och 66,5 cm men har storlek 68, 74 är för stort än så jag förstår inte hur era bebisar som är mindre kan ha 74 :P vi plockade ju nyligen bort de sista plaggen i 62!

• Gulas

Min plutt är blir 4 månader nästa vecka och han har fortfarande strl 62 :O han är inte direkt liten heller, var 64 cm och 6,3 kg på tremånkontrollen. Ska bli spännande att se hur stor han blivit nu!

• Kela1981

Tycker det är så himla stor skillnad i storlekarna beroende på märke på kläderna. HM's kläder har hon stl 62 men Lindex stl 56. Fick lite kläder idag från PoP i stl 62 och dom ser helt gigantiska ut!

• soffipropp1987

Tänk vad de varierar i storlek! Min L är ganska stor på bredden och då blir kläderna för små rätt snabbt, får vika upp ärmarna på en större storlek istället. Han har haft strl 4 på liberoblöhorna sen han va ca 3 månader.

Svar på tråden Junibebisar 2014