Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Jag har nästan suttit ihop med min bebis men på fredag ska mamma och pappa ta hand om prinsessan. Vi ska gå ut och äta på tu man hand. Lite vuxentid, som inte involverar blöjor, det ska bli skönt..
Oj vad jag känner mig udda som mår jättebra av egentiden. Jag är helt förundrad av er som vill starta igång bebisfabriken igen och börja om från början redan. Jag är färdig efter denna bebis, jag har mått så dåligt under graviditeten och under de här första månaderna så jag tror inte mitt psyke skulle palla en till bebis. Hon har två halvsyskon så hon kommer inte bli ensambarn, så jag kan ha gott samvete vad gäller syskon också. Nä, jag avgudar min fina lilla tjej, hon är, tillsammans med sin pappa, det finaste och mest värdefullaste jag har. Men ALDRIG igen.
Åh jag som tycker det är så skönt att få åka till affären själv. Idag va jag i stallet i två timmar och red och sen åkte jag till affären o handlade. Min mamma tog hand om L under tiden. Ska inte säga att jag lämnar honom till vem som helst, bara pappan, mina föräldrar och möjligtvis min syster. Min svärmor har redan tabbat sig så hon kan gott få vänta på att få passa.
Tråkigt att mensen kom Asjak, hoppas det tar sig denna gång istället :)
Vi har också börjat planera syskon, redan pratat namn så det är klart ;) dock startar vi ingen verkstad förrän lilleman är ca 2 år gammal, vi vill inte ha så tätt och båda behöver jobba ett tag när lillen kan gå på dagis.
Jag tycker också det är skönt med egentid! Hade fått panik av att aldrig kunna lämna hemmet mer än 1 timme.
Jag har varit borta flera halvdagar och lämnat båda barnen med deras pappa. Konstigt nog får jag alltid dåligt samvete när jag åker iväg, trots att pappan jobbat mycket det senaste så jag har varit själv väldigt mycket med båda grabbarna.
Vi skulle också vilja ha syskon tätt men hur tätt vet jag inte riktigt ännu. 18 månader mellan har jag alltid tänkt mig vilket skulle innebära att jag behöver bli gravid i mars men det får vi se hur det blir med det, är jag lika utmattad då som nu kanske jag skjuter upp det ytterligare haha. Förr tänkte jag alltid att det gör inte så mycket om jag blir gravid direkt efter graviditeten (vägen till bebis nr 1 var svår) men nu skulle jag få ett sammanbrott om mensen var sen tror jag haha. Måste få sova åtminstone en natt ordentligt innan vi kör igång verkstan :P
Kela åh vad skönt att höra! Blir ju lite orolig detta är mitt första barn och ni andra berättar att era sitter själva och kan stå etc.
Åttiotalist vad skönt för er, man tar vara på dom lugna stunderna nu :)
Smalljey förstår att du tänker så! Jag hade en väldigt bra graviditet och förlossning, enda jobbiga är att min sessa inte gillar att sova, men det går det oxå :)
Vi vill ha två stycken och gärna väldigt tätt så vi kör på.
Soffipropp åh vad roligt rider du oxå! Vad har du för häst? Inriktning?
Kela åh vad skönt att höra! Blir ju lite orolig detta är mitt första barn och ni andra berättar att era sitter själva och kan stå etc.
Åttiotalist vad skönt för er, man tar vara på dom lugna stunderna nu :)
Smalljey förstår att du tänker så! Jag hade en väldigt bra graviditet och förlossning, enda jobbiga är att min sessa inte gillar att sova, men det går det oxå :)
Vi vill ha två stycken och gärna väldigt tätt så vi kör på.
Soffipropp åh vad roligt rider du oxå! Vad har du för häst? Inriktning?
Jag gillar också min egentid. Jag repar med min kör en kväll i veckan och försöker komma iväg och träffa mina vänner en gång i veckan. Jag tycker det är otroligt skönt att bara fokusera på mig själv och saker jag är intresserad av, ovh inte bli avbruten eller vara "jour" mentalt. Ibland får jag för mig att det är dåligt men lillens pappa är ju borta åtta timmar om dan och jobbar...
Barnvakt har vi bara haft två gånger, (min pappa och sambons syster) och H sov sig igenom båda tillfällena, så det har känts ok.
Jag känner att mitt behov av egentid har ökat nu på senaste tiden. Eftersom vi hänger ihop hela dagarna och när hon väl sover så sover hon på mig (så då kan jag ju inte göra ngt) jag tar ju hela nätterna också och typ även nattningarna eftersom hon är så mammig just nu.. Det tar typ 2 h att natta henne :/ igår var jag helt slut efter det.. Satt bara på sängkanten och typ andades.. Och inte pallar jag göra något när hon äntligen somnat för då är kl 22 och jag måste passa på att sova jag med! Så just nu känns det inte som att jag har ngt eget liv alls, och inget kärleksliv med sambon heller. Har inte haft sex alls sen hon kom.. Puuuh ja så är det nu. Hur har ni det? :)