• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Hjärta i norr

Hehe, alltså sex är väl en av de saker som fortfarande funkar för min del men inte som vanligt. Blir snabbisar och inget fancy :-P

Däremot tvivlar jag på att sexet lär hjälpa mig att få ut denna unge innan BF!

Men sova, det är inte lätt!

• Pedalen

Sex? På allvar? Jeez... Vi har inte sexat på hur länge som helst. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så oattraktiv som just nu, och bara tanken på att nåt skulle in där det känns som bebisarna är på väg ut är, tja, otänkbar... Får dessutom massa sammandragningar av all beröring Down there, och det undviker jag helst.
    Har varit hos bm idag, hon tyckte inte att jag klagade tillräckligt, hon tyckte jag borde klaga betydligt mer som tvillinggravid i vecka 36! :) Som om det skulle hjälpa liksom...
    Har haft massa sd både igår kväll och nu ikväll, det stramar och spänner och sticker i hela underlivet och känns verkligen som att ettan håller på att borra sig ut. Hoppas på förlossningsstart inom kort, men det vore väl för mkt begärt?

• yoshimi

Åh en tråd för mig!

6 dagar kvar till BF och jag vill bara gråta,

Vill inte vara höggravid i denna värmen!!!

Vill inte åka till stranden, men bad är ändå det som kyler bäst just nu.

Känns som om man bara försöker överleva dag för dag.

*gråterenskvätt*

• larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-22 21:05:43 följande:

Sex? På allvar? Jeez... Vi har inte sexat på hur länge som helst. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så oattraktiv som just nu, och bara tanken på att nåt skulle in där det känns som bebisarna är på väg ut är, tja, otänkbar... Får dessutom massa sammandragningar av all beröring Down there, och det undviker jag helst.
    Har varit hos bm idag, hon tyckte inte att jag klagade tillräckligt, hon tyckte jag borde klaga betydligt mer som tvillinggravid i vecka 36! :) Som om det skulle hjälpa liksom...
    Har haft massa sd både igår kväll och nu ikväll, det stramar och spänner och sticker i hela underlivet och känns verkligen som att ettan håller på att borra sig ut. Hoppas på förlossningsstart inom kort, men det vore väl för mkt begärt?

Det är samma här, känner mig bara så hemskt oattraktiv nu!

Själva tanken på sex kan ju vara fin, men att omsätta & få till det rent praktiskt. I den här värmen, med den här kroppen... Nej!

Tvillingar i v 36 måste vara ungefär liktydigt med en bebis i v 39? ;) dvs, tungt och jobbigt just nu.

Trodde jag hade känningar av någonting natten till idag, men bortsett fr att jag har lite ont i ljumskarna så har det inte hänt nå mer...
  • Happy14

Är bf + 1, har tre pojkar här hemma som väntar spänt på lillasyster (två är min mans och en är min, de är 8,9,10 år ) och vill göra saker hela tiden (självklart på lovet) men jag känner mig som en strandad val.. Gnällig och sur dessutom. Barnen förstår ju inte riktigt att bebis kan komma närsomhelst och vill ligga på stranden och göra annat roligt, men det går ju inte

• larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-22 20:19:11 följande:

Hoppar in!

Det lät hurtigt!

Själv typ släpar jag mig, vältrar mig eller möjligtvis rullar... ;)
  • larssonkaa

Jag har också 2 bonusbarn (sedan 9 år tillbaka, det här är min första egna, så att säga) & jag får också så dåligt samvete över att vara så trött och tråkig på deras sommarlov! Mina är stora (nästan 11 & 12) och förstår rätt bra tror jag, men det känns inget bra endå! :/ känns som att dom förtjänar så mkt mer än vad jag kan ge dom just nu...

• RubyRed
    larssonkaa skrev 2014-07-22 20:18:59 följande:

Man får inte till det! Punkt slut! ;)

(Haha.. Nä jag är varken bitter eller frustrerad.. Knappt alls!) :)

Jag känner lite så jag med. Lusten finns ju där.. men allt runtomkring. Allt gör ont, jag kan inte röra mig och sen på det sammandragningar. Hade man bara haft full tillgång till sängen så hade det kanske gått lite bättre. Samsovning är inte alltid helt praktiskt ;) hade man lyckats så kanske man hade varit lite trevligare... stackars mannen. Inget sex och ensamt ansvar över hemmet och två vildingar. På det en ilsken fru som inget duger åt. Blä. Hur ska man kontrollera det hemska humöret? Det har jag aldrig lyckats lista ut.
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-22 21:31:15 följande:

Jag har också 2 bonusbarn (sedan 9 år tillbaka, det här är min första egna, så att säga) & jag får också så dåligt samvete över att vara så trött och tråkig på deras sommarlov! Mina är stora (nästan 11 & 12) och förstår rätt bra tror jag, men det känns inget bra endå! :/ känns som att dom förtjänar så mkt mer än vad jag kan ge dom just nu...

Jo de förstår väl, men de glömmer väl av sig och förstår inte varför jag inte också kan ligga en hel dag på stranden osv men de är jätteduktiga mestadels, och klarar sig mkt själva det måste jag säga. Vi renoverar fortfarande det sista i bebisrummet hela huset ser ut som fan, tvätten ligger i högar, men jag orkar bara inte.. Är glad om jag får duschat och vältrat mig ut genom dörren och iaf få lite luft. Idag har jag tom åkt båt haha
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida