• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Hjärta i norr
    Neithotep skrev 2014-07-22 17:13:44 följande:

Ååh lät skönt med kalldusch!

Det var KALLT men sååå skönt!! Magen blev stenhård men det gjorde mig inget, blev ju svalkad och nu lever bebis loppan därinne.
  • larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-22 17:25:01 följande:

Tror jag nått bristningsgränsen typ. Har varit inne HELA dagen med barnen och varit världens tråkigaste mamma. Men å andra sidan händer det nästan aldrig att vi sitter inne en hel dag...fast detta evigt dåliga samvete :-/. Klarar inte av att va hemma ensam meeeeeer! Vill ärligt tala bara lägga mig å gråta, tycka synd om mig själv. Samtidigt som ja tänker "skärp dig nu för f*n vad gnäller du över, finns folk som har det mycket värre". Dessa hormoner hahaha.

Stort lycka till nu med igångsättningen, skönt!

Jag känner också för att bara sätta mig rakt uppochner och storböla just nu...

Inget funkar, jag får inte nånting gjort, tycker det ser ut som skit här hemma o jag har halva spjälsängen kvar att måla (fan skulle jag ge mig på det där för?)

Och värmen.... :'(
  • Limaliie

Håller med om värmen....och då sitter jag inne! Har vart ute 3 rundor idag, två med hunden och en gång åkte vi och tankade och la på ett brev.
    Inte en chans jag går ut mer.

Brukar också duscha kallt men det hjälper ju bara i några min efter duschen efter ett tag är man lika svettig igen känns det som eftersom hela lägenheten känns som en bastu.

• RubyRed

En allvarlig fundering; hur tusan får man till det med mannen när man är en otymplig, smärtfylld elefant och sängen (som står i vardagsrummet = icke tillgänglig soffa) är ockuperad? Jäkla skit.. jaja, snart får vi flytta till vår lägenhet och vi får än en gång ett varsitt sovrum..

V. 32 bara och jag mår som en gammal röv. Svettig, plufsig, vattenfylld och med foglossningar som gör att jag vaknar och skriker om jag råkar vända mig i sömnen. Kan dessa veckor gå fort? Jag vill inte mer :/

• RubyRed

En allvarlig fundering; hur tusan får man till det med mannen när man är en otymplig, smärtfylld elefant och sängen (som står i vardagsrummet = icke tillgänglig soffa) är ockuperad? Jäkla skit.. jaja, snart får vi flytta till vår lägenhet och vi får än en gång ett varsitt sovrum..

V. 32 bara och jag mår som en gammal röv. Svettig, plufsig, vattenfylld och med foglossningar som gör att jag vaknar och skriker om jag råkar vända mig i sömnen. Kan dessa veckor gå fort? Jag vill inte mer :/

• thefee

Tror vi hade sex en gång förra gången när jag gått över tiden några dagar för att ge det hela lite fart. Ni vet "färdknäppen". Vettefan hur vi lyckades få till det men tror jag låg på sidan och han gjorde det bakifrån typ. Minns att jag skämdes mycket efteråt eftersom jag känt mig så klumpig och världens osexigaste när jag var så enorm.
    Fattar inte alls hur dom som är stora annars både mannen och kvinnan får till ett bra sex när man inte får till det själv fastän mannen är normal byggd och man "bara är gravid i vecka x".
    Är så avundsjuka på alla som får åka till bb och föda nu. Läser förlossningsberättelser hela tiden och fattar inte hur man ska orka vänta ännu flera veckor??!!

• larssonkaa

Har också gottat mig i massvis av förlossningsberättelser... :)

Kan vi inte säga att vi (i mån av tid & kommer ihåg osv) går in här när våra bebisar kommit och berättar lite om hur det gått?

Spelar ingen roll om man väntar nu i dagarna eller om ett par v, vore jättekul att se hur det går för er! :)

• larssonkaa
    RubyRed skrev 2014-07-22 18:15:41 följande:

Man får inte till det! Punkt slut! ;)

(Haha.. Nä jag är varken bitter eller frustrerad.. Knappt alls!) :)
  • larssonkaa
    RubyRed skrev 2014-07-22 18:15:41 följande:

Man får inte till det! Punkt slut! ;)

(Haha.. Nä jag är varken bitter eller frustrerad.. Knappt alls!) :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida