• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-22 21:26:57 följande:
    Det lät hurtigt!

Själv typ släpar jag mig, vältrar mig eller möjligtvis rullar... ;)
    Rullar in menar jag
  • thefee

Har en son på 2.5 år som vill mamma ska göra allt med honom. Men det gör så ont att ta sig upp från golvet när man vän är där och åderbrock och trycket neråt gör inte saken lättare så det blir mest sofflek nu. Inte orkar jag något i värmen heller och blir världens surkärring om jag inte får sova tillräckligt. Känner mig inte direkt som en bra mamma och han förstår ju inte riktigt varför mamma är så sur och trött hela tiden. Trodde aldrig det skukle vara såhär tungt att vara gravid andra gången. Det blir absolut inga fler barn här!

• my2girls

Måste fråga, jag har haft massa sammandragningar igår och idag...dom gör inte ont men d kan spänna lite i livmodern/urinröret?. Vet inte hur detta ska tolkas då jag haft uvi pga GBS förut...orkar inte lämna urin för odling ÄNNU en gång då mina senaste 3 ändå varit neg. Har någon fått ökade SD innan förlossningen? Mina andra två förlossningar startade inte så här.

Är på BF -1 IDAG

• larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-23 11:34:08 följande:

Måste fråga, jag har haft massa sammandragningar igår och idag...dom gör inte ont men d kan spänna lite i livmodern/urinröret?. Vet inte hur detta ska tolkas då jag haft uvi pga GBS förut...orkar inte lämna urin för odling ÄNNU en gång då mina senaste 3 ändå varit neg. Har någon fått ökade SD innan förlossningen? Mina andra två förlossningar startade inte så här.

Är på BF -1 IDAG

Spännande! Det är säkert bara kroppen som förbereder sig. Och att det känns i urinblåsetrakten är ju inget konstigt egentligen... :) Natten till idag (& jag överdriver inte nu) har jag varit upp på toa över 10 ggr!! Känns som man ska kissa på sig när bebis rör sig men sen kommer bara några droppar på toa..

Drygt det där med uvi. Hade det i början av grav, sen har jag kollat 2 ggr efter det men då har det varit neg.

Jag har också mycket sammandragningar nu, framför allt om kvällarna. Har haft sd förut med men rtycker att dom blitt annorlunda på sista tiden. Hade även förvärkar i förrgår kväll men har inte känt mer efter det.

Din lill* kanske tänker titta ut snart :)
  • Limaliie

Haft mycket sd under hela graviditeten men senaste veckorna, vissa dagar har jag haft dom jätteofta, flera i timman. Men det avtar alltid.
    De gör inte heller ont.

• my2girls

Hmm ja vi får se då, blir väl 2v till :-O.

.jobbigt det där med nattkisseriet! Man sover inte många minuter i streck.

Som jag tyckte någon skrev tidigare om att göra ett inlägg i mån av tid och lust när vi fått våra bebisar skulle vara jätte kul :).

• Halley

Vilken bra tråd, jag vill också klaga! V37+6 idag.

Sitter med fötterna i en spann med isvatten i ett försök att få ner kroppstemperaturen. Det går sådär...

På natten sover jag bara ibland. Är alldeles för varm. Sover med en kudde mellan knäna för att lindra problem med foglossning. På natten är det dock varmt med en extra kudde i sängen, så jag brukar vakna med den undansparkad. Då får jag ont i höfterna istället och vaknar av det.

Konstant kissnödig trots vätskebrist i värmen.

Vaknar ibland med halsbränna och det är ju inte alls nåt skönt det heller!

Barnet har blivit starkare och dessutom hittat mina revben att sparka på. Har inte "sett" bebisen sedan RUL, men övertygad om att bebisen har i alla fall ett fungerande ben.

Sista jobbvecka nu, och om de skulle kunna få ner temperaturen till en normal nivå på kontoret så skulle det säkert vara ok.

Dessutom har jag precis blivit förkyld. Med lite tur går förkylningen över lite extra fort nu när jag har så hög kroppstemperatur :-P

Så, nu känns det lite bättre. Och härligt att inte vara ensam i sitt elände i alla fall

• thefee

Åkte med sonen och simmade ikväll. Gud vad skönt att få svalka sig och kunna röra sig som en normal människa i vattnet! Riktigt skönt att slippa foglossningen och alla andra krämpor och känna sig lätt som en fjäder jämfört med annars. Skulle varit lite bättre om man kunnat simma lite mer och inte bara guppa på vid kanten för att hålla koll på sonen men det var iaf riktit skönt att få svalka sig och röra sig normalt en stund!

• larssonkaa

Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;

Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!

Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.

Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....

Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(

(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)

Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.

Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!

• larssonkaa

Fattar inte varför dom där mellanrummen blir sådär när jag skriver..??! Inget jag gör medvetet i af.

Morrar.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida