• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • ronja111
    Stokke skrev 2014-09-06 05:51:48 följande:

Tog ett test i morse som negativt, fanns inte en tillstymmelse av ett plus. Faan. Bara att invänta mensen. Jag bryter ihop snart.

Jag med...

Såg att vi var i samma ålder och att det också är ditt första barn...

Det är inte rättvist!!

Skickar styrkekram!!
  • Paulas mamma

Jag har skrivit en del det sista ang min ägglossning som inte ville komma enligt äl testerna. Jag började testa på dag 10 till idag och alla negativt. Nu är testerna slut. Läst massor om detta och kom precis på att första gången jag började med lchf ändrades min menscykel. Har haft en paus i sommar med lchf och började för två veckor sen igen. Läste att många som äter lchf förbättrar sina chanser att bli gravida och att många fick tidigare äl. Så chansen finns att jag hade äl ändå fast mycket tidigare än vanligt. Den kanske var dagen innan jag började testa dvs dag 9. Hoppas hoppas verkligen det för då hade vi sex. Någon här inne som äter lchf/lowcarb/gi och märker någon skillnad på cykeln/äl?

• Pyret 85

Genomskinliga flytningar igen nu på morgonen. Hade ju likadant igår men dom avtog under dagen så jag litar inte på detta längre. Men vi har sex ca varannan dag för att vara säkra på att inte missa.

• flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 10:04:22 följande:

Jag har skrivit en del det sista ang min ägglossning som inte ville komma enligt äl testerna. Jag började testa på dag 10 till idag och alla negativt. Nu är testerna slut. Läst massor om detta och kom precis på att första gången jag började med lchf ändrades min menscykel. Har haft en paus i sommar med lchf och började för två veckor sen igen. Läste att många som äter lchf förbättrar sina chanser att bli gravida och att många fick tidigare äl. Så chansen finns att jag hade äl ändå fast mycket tidigare än vanligt. Den kanske var dagen innan jag började testa dvs dag 9. Hoppas hoppas verkligen det för då hade vi sex. Någon här inne som äter lchf/lowcarb/gi och märker någon skillnad på cykeln/äl?

Skulle säga att allt hormonellt i kroppen blir bättre med lchf! Jag slipper humörsvängningar, störtblödningar och ibland är hela pmsen så svag att jag inte får någon föraning alls innan mensen kommer. Har dock ingen koll på om cykeln ändras tidsmässigt då jag aldrig haft något intresse av att räkna dagar före denna månaden. Slutade med lchf ett par dagar före äl och jag blev gravid på första försöket. 
  • Paulas mamma
    flugsvampis skrev 2014-09-06 11:01:59 följande:
    Skulle säga att allt hormonellt i kroppen blir bättre med lchf! Jag slipper humörsvängningar, störtblödningar och ibland är hela pmsen så svag att jag inte får någon föraning alls innan mensen kommer. Har dock ingen koll på om cykeln ändras tidsmässigt då jag aldrig haft något intresse av att räkna dagar före denna månaden. Slutade med lchf ett par dagar före äl och jag blev gravid på första försöket. 
    intressant:) 
    Varför slutade du med lchf ett par dagar innan äl? har du ätit det länge?
  • flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 11:15:36 följande:
    intressant:) 
    Varför slutade du med lchf ett par dagar innan äl? har du ätit det länge?
    Jag är sockerberoende och använder lchf för att "avgifta" mig kan man säga. När vi bestämde oss för att börja försöka skaffa barn så stod vi i valet av att fortsätta med dieten eller att köra normal kost och min magkänsla säger mig att jag kan behöva kolhydraterna för att palla en graviditet. Är min första graviditet så vet inte alls hur min kropp kommer att kännas och jag kan ju välja när som helst att börja med dieten igen även innan barnet är fött. När jag går på lchf går jag ner mellan ett halvt och ett kilo i veckan och just nu känns det inte som rätt tid att banta! 
  • Paulas mamma
    flugsvampis skrev 2014-09-06 11:32:08 följande:
    Jag är sockerberoende och använder lchf för att "avgifta" mig kan man säga. När vi bestämde oss för att börja försöka skaffa barn så stod vi i valet av att fortsätta med dieten eller att köra normal kost och min magkänsla säger mig att jag kan behöva kolhydraterna för att palla en graviditet. Är min första graviditet så vet inte alls hur min kropp kommer att kännas och jag kan ju välja när som helst att börja med dieten igen även innan barnet är fött. När jag går på lchf går jag ner mellan ett halvt och ett kilo i veckan och just nu känns det inte som rätt tid att banta! 
    ok
    jag tänker fortsätta med lchf tills jag fått ett plus men tänker försöka hålla mig borta så mycket jag kan från socker/pasta/vitt bröd. mår riktigt dåligt av det. Har också  ett hemsk sockerberoende och det är inte det lättaste.
    Grattis till din graviditet förresten :)
  • flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 11:42:54 följande:
    ok
    jag tänker fortsätta med lchf tills jag fått ett plus men tänker försöka hålla mig borta så mycket jag kan från socker/pasta/vitt bröd. mår riktigt dåligt av det. Har också  ett hemsk sockerberoende och det är inte det lättaste.
    Grattis till din graviditet förresten :)
    Det låter som en ganska vettig nivå att lägga det på! Just nu känns allt bara upp och ner så jag tar maten en dag i taget helt enkelt. Hormonsvängningar o beroende är verkligen ingen bra kombo! 

Håller tummarna för att du får plus du med snart! 
  • Bulanoch Smulan78

Det där låter som mig och min sambo. När jag testade positivt med min dotter, vände och vred min sambo på testet i solljuset och tyckte strecket var på tok för tunt först men gravid det var jag;)

Tycker också ditt test ser hoppfullt ut! Lycka till!

Glädje skrev 2014-09-06 09:18:57 följande:

Ja jag tyckte det, men min sambos skepsis fick mig å känna mig rätt fånig, har tycker liksom att det ska vara en streck utan tvekan och jag ser både spöken o inbillningsstreck... men vi får se.. 

• lnzmra

Jag är på bim -3 idag och hade igår en flytning som var ljusbrun/ljusrosa aktie och idag hade jag flytningar som va ljusbruna va helt säker att mensen va på gång sa till sambon att mensen kommer komma nu.

Va kan det vara för flytningar? Vad brukar man ha om man är gravid/inte gravid? Finns det någon "typisk flytning"?

Svar på tråden BIM September 2014