• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    Annafransson skrev 2014-09-16 09:43:05 följande:

Hej, jag är på bim+8 och har inte vågat göra något gravtest än. Men då jag har ägglossningstest hemma gjorde jag ett sånt nyss och tror det är positivt, kan det betyda att jag är gravid ?:)

Ta ett riktigt gravtest istället :)
  • SecretlyMe
    Sina86, jag ser något svagt på ditt test.. Tycker absolut du ska testa igen, redan imorgon! :D
  • NILE90

Har alltid varit väldigt trött och frusen av mig som person och fick för mig att googla fram symptom på lågt sköldkörtelhormon, eftersom det tydligen är väldigt viktigt att hålla reda på när man är gravid, och vips så stämde alla symptom in på mig. Kanske inte det där med att man har svårt att gå ner i vikt, jag försöker inte ens gå ner i vikt så där vet jag inte om jag har svårt för det. 

Men nu har jag i alla fall skickat in en förfråga om tidsbokning till vårdcentralen för att kolla upp mina blodvärden. Har jag tur får jag åtminstone en förklaring på varför jag är så himla trött hela tiden. Nämnde även att vi försöker skaffa barn. 

• gabriellap

Hoppar in här med bim 23-25 sep.Är 25 år, Har en dotter på 1 år och 2 mån, bor med min sambo och vi hoppas på ett syskon inom snart framtid :) just nu bränner det i brösten och värk i livmoder men så har jag haft förut mellan ägl och mens ..

• gabriellap

Jag har struma , fick reda på det när jag var 11 år .. Bra att du tar tag i det men jag hoppas verkligen att du inte har det

• mrssol

NILE90 bra att du kollar upp! Själv tar jag levaxin för detta, och det är väldigt viktigt att man följs upp under grav för d kan skada barnet annars, jag tog blodprov ca var fjärde v under grav och fick höja levaxinet flera ggr. Jag hade symtom näe jag var ca 25 år, väääldigt trött, och lite frusen, och hade ingen mens. Sedan kollade de ämnesomsättningen och den var för låg. Jag är även glutenintolerant och det brukar tyvärr höra ihop...

• NILE90
    mrssol skrev 2014-09-16 11:46:17 följande:

NILE90 bra att du kollar upp! Själv tar jag levaxin för detta, och det är väldigt viktigt att man följs upp under grav för d kan skada barnet annars, jag tog blodprov ca var fjärde v under grav och fick höja levaxinet flera ggr. Jag hade symtom näe jag var ca 25 år, väääldigt trött, och lite frusen, och hade ingen mens. Sedan kollade de ämnesomsättningen och den var för låg. Jag är även glutenintolerant och det brukar tyvärr höra ihop...

Fast magkänslan säger att det inte är sköldkörteln det beror på. Men man vet ju aldrig. Jag har ju regelbunden mens och ÄL, trött i perioder, frusen om dagarna och på vinterhalvåret (av förklarliga skäl). Men det kan ju ändå vara bra att kolla upp. :) 
  • mrssol

Din beskrivning stämmer även på mig, jag är fortf frusen och lite trött... Så det kan nog va normalt, men som du säger, bra att kolla upp sina värden!

• Det vackraste
    mf?
    flugsvampis skrev 2014-09-16 07:23:32 följande:

Någon får gärna ta bort mig från pluslistan och så kommer jag igen om en månad eller två.

• Det vackraste
    sina86 skrev 2014-09-16 09:34:17 följande:

Tack :D Fast jag vågar inte riktigt tro det. Efter 1,5 år... måste köpa flera test.

Grattis! :)

Har ni kört på som vanligt själva i 1,5 år eller fått nån beh?
Svar på tråden BIM September 2014