• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Manelma
    joss82 skrev 2014-09-21 17:39:14 följande:
    Ni som tempar, hur gör ni? Tar ni tempen oralt och i så fall, lägger ni till någonting på den siffra ni får? Som jag förstått det stämmer inte riktigt den temperatur man får i munnen utan man måste lägga till ca 0,5 grader för att få den "riktiga" tempen?
    Nu är jag kanske för ärlig hehe men jag använder en ändtarmstermometer. Mest för att jag provat mig igenom allt och vanlig termometer i munnen är för upp och ner i tempen beroende på hur man sover, vaginalt är det för stora skillnader med men när man tar med ändtarmstermometern är det så jag fick en mycket överskådlig temp-chart med temp som håller sig väldigt nära varje dag innan äl o sen går upp till en nivå efter äl och håller sig där tills mens, så jag föredrar det. Gäller att se till att hålla det hela hygieniskt annars ingen större grej egentligen. Men är nog en av få som gör så här i Sverige ialf. Men av dom gamla sägen som jag lärde mig detta från (folk använde det som preventivmedel förr) så var tempandet att föredra från ändtarmen lite som på barnen om man verkligen vill veta rätt temp tar man den i rumpan.
  • Special K

Ni som tempar, hur gör ni? Tar ni tempen oralt och i så fall, lägger ni till någonting på den siffra ni får? Som jag förstått det stämmer inte riktigt den temperatur man får i munnen utan man måste lägga till ca 0,5 grader för att få den "riktiga" tempen?

Nej jag lägger inte till något, jag tror att man kan lita på den orala tempen, jag läste min bruksanvisning till termometern förut och den sa att det är när man tar i armhålan man lägger till 0,5 grader.. Kan förstås ha fel :)

Min temp. var också 37,3 imorses och jag är på äl+9
  • Millannn
    carolinheiner skrev 2014-09-21 17:53:43 följande:

BIM idag å fortfarande ingen mens :) ska inte ropa hej ännu men hoppas hoppas :)

Samma här! Vad har du för symtom?
  • xavante

Hoppar in här. Fick ett svagt streck idag med rfsu test. Är på bim +2. Vet inte om jag vågar lita på det, känner mig lite förvirrad just nu..

Mina symtom är mest en stark känsla den senaste veckan. Har haft lite lätt mensvärk som kommer och går, de senaste tio dagarna. Jag vill få det till att bröst vårtor nu är aningen mörkare. Har ett test kvar som jag tänkte ta i morgon bitti.

• hannap90
    xavante skrev 2014-09-21 18:49:26 följande:

Hoppar in här. Fick ett svagt streck idag med rfsu test. Är på bim +2. Vet inte om jag vågar lita på det, känner mig lite förvirrad just nu..

Mina symtom är mest en stark känsla den senaste veckan. Har haft lite lätt mensvärk som kommer och går, de senaste tio dagarna. Jag vill få det till att bröst vårtor nu är aningen mörkare. Har ett test kvar som jag tänkte ta i morgon bitti.

Roligt :) Får hoppas på ett plus imorgon då!!
  • carolinheiner
    Millannn skrev 2014-09-21 18:18:35 följande:
    Samma här! Vad har du för symtom? smile1.gif
    Har en känsla att ja e gravid =) lite illamående från och till.. Hugg å stick i magen nedanför naveln i en vecka ungefär =) du då?
  • Millannn
    carolinheiner skrev 2014-09-21 19:11:38 följande:
    Har en känsla att ja e gravid =) lite illamående från och till.. Hugg å stick i magen nedanför naveln i en vecka ungefär =) du då?
    Inte så mycket fysiska! Mest humörsvängningar och extra känslig, och hög puls.
  • carolinheiner
    Millannn skrev 2014-09-21 19:18:36 följande:
    Inte så mycket fysiska! Mest humörsvängningar och extra känslig, och hög puls. smile1.gif
    Oki :) än har inte hoppet försvunnit ;) har du testat?
  • Millannn

Japp, jag testade på BIM-5 och BIM-2 men båda negativt! Förra gången så var mensen två dagar sen, hoppas det inte blir så denna gången med :(

• Zora
    Jag tar i munnen. Bra att tänka på är att sätta termometern på samma sätt varje dag. Jag lägger den längst in under tungan på höger sida. Blir bra temp kurvor av det.

Man behöver inte lägga till något eftersom man egentligen inte är intresserad av kroppens rätta temperatur (som man ju är vid feber) utan man vill se höjningen i temp efter Äl och den kommer ju utan att du lägger till något.
Svar på tråden BIM September 2014