• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Zora

Vi har nog köpt hus mitt i allt barngörande ska besiktas i slutet på den här veckan och det var ju inte helt billigt... Nästan 7000:- för en vanlig. Vill man kolla fukt i konstruktionen (när dom gör borrhål) går det på nästan 9000:- Vi är lite kluvna till vad vi ska ta. Är ingen källare på huset, utan platta på mark. Har ingen erfarenhet av husköp

Men det känns helt otroligt och spännandes! Inte drömhuset, men bättreän en tvåa högst upp utan hiss!

• carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2014-09-22 11:43:09 följande:

Tycker du ska testa dig :)

Sambon sa att ja går testa i morgon om mensen inte kommit :) är i ett lyckorus just nu :) hoppas innerligt att den håller sig borta idag.. Springer på toa stup i kvarten för att ja tror den har kommit :p
  • NILE90
    Zora skrev 2014-09-22 13:48:42 följande:

Vi har nog köpt hus mitt i allt barngörande ska besiktas i slutet på den här veckan och det var ju inte helt billigt... Nästan 7000:- för en vanlig. Vill man kolla fukt i konstruktionen (när dom gör borrhål) går det på nästan 9000:- Vi är lite kluvna till vad vi ska ta. Är ingen källare på huset, utan platta på mark. Har ingen erfarenhet av husköp

Men det känns helt otroligt och spännandes! Inte drömhuset, men bättreän en tvåa högst upp utan hiss!

Vi köpte hus för ett par veckor sedan och besiktigade en vecka efteråt. Betalde 8300kr för en vanlig besiktning där han gick igenom hela huset, fuktmätte med mätare (räckt gott och väl för oss), luktade och hade sig. På besiktningen framkom att taket inte var fackmannamässigt utfört så det fick takläggarna komma tillbaka och göra. Badrummet är renoverat 2006 men brunnen är i gjutjärn och inte utbytt då, vilket vi fick 10000kr avdrag för. Besiktningsmannen sa att så länge det är platta på mark så blir det inga katastrofala följder om nu brunnen skulle gå sönder. 
    När flyttar ni? Vi får tillträde 30/10, längtar! 
  • carolinheiner
    Millannn skrev 2014-09-22 11:48:26 följande:

BIM+1 idag! Tänkte nog testa idag smile1.gif

Ja ska testa i morgonbitti :) när hade du tänkt testa idag? Är så jävla spänd :)
  • Millannn

Jag var hos ungdomsmottagningen eftersom jag är under tjugo och har inge pengar till gravtest och dom är ju gratis där! Men dom sa att det är för tidigt för att se (vilket är bullshit!) men fick en tid nästa vecka så hoppas mensen håller sig borta :)

• hannap90
    gabriellap skrev 2014-09-22 13:15:06 följande:

Hallå.. ser att det blivit några plus i tråden, så kul:)

Nu är det ca 2 dagar kvar till bim och vaknade upp imorse över att jag drömt att jag fått en dotter, tror inte det tagit sig denna månad faktiskt. Jag tror att jag vill så mycket så jag känner efter för varenda grej som händer i kroppen, ren inbillning ..:) någon mer som har bim inom några dagar? Har ni några gravsymtom ?

Jag har bim den 30/9, så några dagar till :) om dagarna kunde gå lite snabbare.. Haha!
  • kasovi

NU kom mensen! "Bara" 17 dagar sent :P

Som tur är så håller min app koll på mina cykler, om de är oregelbundna så räknar den själv ut när ägglossningen bör äga rum. Har dock bara fått mens för andra gången nu sedan jag slutade med piller i juli, så det dröjer nog innan den stämmer ordentligt!

Men det är väl bara att köra på :)

• Milie
    Millannn skrev 2014-09-22 14:28:25 följande:

Jag var hos ungdomsmottagningen eftersom jag är under tjugo och har inge pengar till gravtest och dom är ju gratis där! Men dom sa att det är för tidigt för att se (vilket är bullshit!) men fick en tid nästa vecka så hoppas mensen håller sig borta :)

De väntar nog gärna till minst BIM+7 för att man inte ska springa dit varje månad och utnyttja gratistesten. Hoppas det fortfarande är aktuellt med ett test nästa vecka!
  • gabriellap

Ja det går för långsamt :) är det erat första barn ni planerar eller har ni barn sedan innan ?

hannap90 skrev 2014-09-22 14:41:23 följande:

Jag har bim den 30/9, så några dagar till :) om dagarna kunde gå lite snabbare.. Haha!

Svar på tråden BIM September 2014