• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • mystrollet

BIM+6? Eller va de nu är haha.

Mensen kom i morse, men känns exakt som när ja gjorde abort för några år sen.. I alla fall så blir det ett försök till såklart nästa månad.

Lycka till allihopa, håller tummarna för er! :)

• camifranky
    Pyret 85 skrev 2014-09-27 05:54:32 följande:

Så då har jag börjar tempa. 36.5 stod den på.

Har du runt 36 i vanliga fall eller är det lågt? Jag har inte tempat såhär nu men brukar ligga på runt 36,6 i vanliga fall. Tänkte om det är lågt eller rätt normalt :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-27 06:20:56 följande:

Jag är inte gravid och tempen sjunker. Blir inget denna gång.

Neeej vad tråkigt!! :(
  • NILE90

Igår hade jag en skyhög temp på 36,82. Klockan 5 i morse sjönk den till 36.47 (samma som dagen innan 36,82) oc klockan när jag sovit 3 timmar igen var tempen 36,92.

Tempen hoppar och har sig verkligen. :P

• Zora
    eagle87 skrev 2014-09-27 09:03:41 följande:

Hur många dagar efter pos ältesr höjd tempen vanligtvis?

Det beror på när Äl sker Förra månaden kom temphöjningen dagen efter pos Äl test för mig. Hade alltså Äl samma dag testet var positivt. (Tror dock att testet hade visat pos redan kvällen innan om jag testat då) Den här månaden vet jag inte än, men Äl testet var pos imorse. Gissar på Äl idag, men den kanske kommer på sön också.

Man kan egentligen inte se direkt efter Äl på tempen om Äl varit. Tempen varierar ju endel och en enstaka höjning behöver inte betyda något. För att säkerställa att Äl har varit behövs 3 temperaturer över tempen innan Äl (om ni förstår vad jag menar). Använder man Fertilityfriend eller motsvarande brukar inte Äl sättas ut förrän man haft de tre höga temperaturerna, där kalkas det att man har tre temperaturer över coverline.

Sen är det inte alltid tempen höjs jättemycket dag 1 efter Äl helker, utan den kan höjas i mindre steg. Men fortfarande gäller det att tre temperaturer är högre än innan.
  • camifranky
    NILE90 skrev 2014-09-27 08:54:18 följande:

Igår hade jag en skyhög temp på 36,82. Klockan 5 i morse sjönk den till 36.47 (samma som dagen innan 36,82) oc klockan när jag sovit 3 timmar igen var tempen 36,92.

Tempen hoppar och har sig verkligen. :P

Är så lite så pass stor skillnad alltså? Jag hade reagerat om tempen sjönk eller höjdes en hel grad, inte bara 0.3. Men det är stor skillnad som man ska vara uppmärksam på alltså? 
  • Samantha87
    Sawgni skrev 2014-09-27 06:16:45 följande:

Morgonens test... Nu tror jag att jag är säker på plusset!!! Men ska jag berätta för min sambo? Är ju inte 100% säker och han vill ju så gärna ha barn, vill inte göra han besviken om det inte är nåt :/

Så har mina senaste två tester sett ut, men jag trodde helt klart att det var tvungen att vara tydligare.. men hoppas ju såklart.. vet inte heller riktigt vad jag ska tro.
  • camifranky
    Sawgni skrev 2014-09-27 06:16:45 följande:

Morgonens test... Nu tror jag att jag är säker på plusset!!! Men ska jag berätta för min sambo? Är ju inte 100% säker och han vill ju så gärna ha barn, vill inte göra han besviken om det inte är nåt :/

Grattis till plusset! 

Jag hade berättat direkt! Det är ju nåt ni går igenom tsm, ni som är gravida. Du blir ju också besviken om det inte tar sig, så då kan ni väl stötta varandra? Annars kanske du går och deppar över det och han har aldrig någon aning? Vet ju inte hur er situation eller relation ser ut såklart, men jag gillar inte att hålla nåt för mig själv. Spec inte när det är nåt som berör båda lika mycket. Hur hade du känt om han inte berättade för dig? Brukar vara ett bra sätt att tänka på :) 

Hoppas du är gravid och att allt går bra! :) 
  • Sawgni

Jag har berättat och han blev jätteglad! Första barnet för honom :) en liten rolig kommentar fick han till då han sa att det syntses att det vara var ett barn eftersom det bara var ett extra streck... Karlar :p

Har beräknad BF 11 juni om nån som sitter vid en dator vill flytta mig till den listan :)

Svar på tråden BIM September 2014