• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-01-22 13:45:23 följande:

Jag hade moderkakan i framvägg när jag väntade sonen och kände sparkar i v.17.

Jag känner mig för övrigt mycket mer avslappnad denna månaden. Har dessutom slutat tempa då det var ett rejält stressmoment för mig.

Det låter bra. :) Ju mindre stress, desto bättre. Jag har oxå slutat med allt nu. Känns lite både och, skönt att slippa åka upp till sambon bara för sex men samtidigt sumpar vi 4 månader nu.
  • Milie
    Pyret 85 skrev 2015-01-22 13:45:23 följande:

Jag hade moderkakan i framvägg när jag väntade sonen och kände sparkar i v.17.

Jag känner mig för övrigt mycket mer avslappnad denna månaden. Har dessutom slutat tempa då det var ett rejält stressmoment för mig.

Nu är jag som sagt rätt lugn av mig och blev inte stressad av det du skriver, men tänk på att andra mycket väl kan bli det. Om någon (i det här fallet jag) säger att hon är lite nervös över fosterrörelser så tycker jag inte det hör till att man kort och gott konstaterar att man själv kände fosterrörelser 3 veckor tidigare. Inte ens ett "men alla är vi olika" tog du med. Det störde mig.

Men det är ingen skada skedd i mitt fall som sagt. Skönt att du är avslappnad! Tiden blir ju så mycket mer behaglig utan den inre stressen.
  • Pyret 85
    Milie skrev 2015-01-22 15:34:35 följande:
    Nu är jag som sagt rätt lugn av mig och blev inte stressad av det du skriver, men tänk på att andra mycket väl kan bli det. Om någon (i det här fallet jag) säger att hon är lite nervös över fosterrörelser så tycker jag inte det hör till att man kort och gott konstaterar att man själv kände fosterrörelser 3 veckor tidigare. Inte ens ett "men alla är vi olika" tog du med. Det störde mig.

Men det är ingen skada skedd i mitt fall som sagt. Skönt att du är avslappnad! Tiden blir ju så mycket mer behaglig utan den inre stressen.
    oj sorry det var absolut inget illa menat på något sätt. Jag menade det självklart som att alla är olika. 
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-01-21 21:54:48 följande:

Vröööööl, jag vill ha barn nu :'( Jag fyller 24 år på söndag, jag vill inte vänta mer!

Så känner jag också! Det gör nog många här tyvärr blir 28 igår och mannen 29. Vi längtar båda....
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-01-22 17:49:01 följande:

Så känner jag också! Det gör nog många här tyvärr blir 28 igår och mannen 29. Vi längtar båda....

Ja :(

Ja, min karl blir oxå 28 i år. Vill inte oroa mig eller gå omkring och låta allt ta upp min tanke på en graviditet. Men det är det här jag vill. Skaffa familj. Inte bli nån träningsinriktad person, göra stora karriärer eller vara bra på matlagning. Jag vill ha barn och skaffa familj. Kom till insikt med det idag. Har aldrig vetat innan vad jag vill göra eller bli. Men idag kom jag på det..
  • SRMmamma87

ÄL+7 precis upptäkt ljus ljusrosa flytningar. Haft några få känningar av. Kan det vara nidis?

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-01-22 22:04:41 följande:

ÄL+7 precis upptäkt ljus ljusrosa flytningar. Haft några få känningar av. Kan det vara nidis?

Ingen aning, bara vänta och se! :)
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-01-22 22:04:41 följande:

Vi får hoppas på att det är det :)
Svar på tråden BIM September 2014