• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Verkligen SUCK!

Jag kan ta en diskussion, men att försöka ta en, utan att folk läser det jag skriver, kan ju va LITE besvärligt, utan man ögnar genom texten, ser ett ord som kan bli något väldigt stort i sin egna text...Nä...Vad är meningen då..

Har NÅN av Er som kommenterar erfarenhet av det jag eftersökte i min TS?

• Lilje
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:21:28 följande:

Han är ostraffad innan och levde ett familjeliv när det hände, bra jobb och han har alltid skött sig..

Jag ser vad du skriver....Har Du någon erfarenhet av det?

Vad hände med familjen han levde med?
  • nyans
    mr me skrev 2014-08-10 21:34:24 följande:
    Det är dig det är fel på, inte män i allmänhet. Du dras uppenbarligen till våldsamma män och du låter det gå ut över din dotter. Det finns tusentals kvinnor av din typ och inte så få på detta forum.

Att vissa kvinnor attraheras av "bad boys" kan man spekulera kring naturligtvis. Men du är ett ganska tydligt svart på vitt-exempel på att många många kvinnor har sig själva att skylla för att de blir misshandlade, våldtagna eller mördade. Går man med vett och vilje och blir tillsammans med en våldsam man som man VET t.o.m är dömd för brott så...
    Fast nu tycker jag att du är onödigt hård mot TS. Här har vi en kvinna med mycket dåliga erfarenheter sen tidigare, som säkert har fått sin självkänsla nermosad i skorna och "skriker" efter kärlek.

Så kommer världens snällaste, charmigaste man och sveper henne med sig. Det klart att det blir kortslutning i hjärnan, så skulle det ha blivit för många män i samma situation också.

Så vad väntar du dig? Särskilt som han verkar hyfsat normal jämfört med de andra!

Vi kan bara hoppas att dottern är stor och inte bor hemma längre... (Eller iaf inte länge till.)
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:35:26 följande:

Verkligen SUCK!

Jag kan ta en diskussion, men att försöka ta en, utan att folk läser det jag skriver, kan ju va LITE besvärligt, utan man ögnar genom texten, ser ett ord som kan bli något väldigt stort i sin egna text...Nä...Vad är meningen då..

Har NÅN av Er som kommenterar erfarenhet av det jag eftersökte i min TS?

Var ärlig?

Eller håll det hemligt. Ditt val.

Finns väl inget mer att svara?
    Lilje skrev 2014-08-10 21:35:39 följande:
    Vad hände med familjen han levde med?
    De gled isär...han har fortfarande kontakt med henne och pojken, Det va på väg att hända redan innan, men inget allvarligt, de bara hade växt ifrån varandra..

Jag har även haft kontakt med henne..
    nyans skrev 2014-08-10 21:38:31 följande:
    Fast nu tycker jag att du är onödigt hård mot TS. Här har vi en kvinna med mycket dåliga erfarenheter sen tidigare, som säkert har fått sin självkänsla nermosad i skorna och "skriker" efter kärlek.

Så kommer världens snällaste, charmigaste man och sveper henne med sig. Det klart att det blir kortslutning i hjärnan, så skulle det ha blivit för många män i samma situation också.

Så vad väntar du dig? Särskilt som han verkar hyfsat normal jämfört med de andra!

Vi kan bara hoppas att dottern är stor och inte bor hemma längre... (Eller iaf inte länge till.)

Ehhh?

Å du va inte onödigt hård nu eller??
    Ironi anser jag ligger på en väldigt omogen nivå.

• Lilje
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:39:45 följande:
    De gled isär...han har fortfarande kontakt med henne och pojken, Det va på väg att hända redan innan, men inget allvarligt, de bara hade växt ifrån varandra..

Jag har även haft kontakt med henne..
    Undertiden han satt inne då? Måste ju ha gått rätt snabbt om han redan har hunnit dejta dig i ett halvår.

Sen har jag en kompis som far suttit inne, i fyra och ett halvt år, han är snäll som bara den. Dock var det brass och inte våld.
    Lilje skrev 2014-08-10 21:41:45 följande:
    Undertiden han satt inne då? Måste ju ha gått rätt snabbt om han redan har hunnit dejta dig i ett halvår.

Sen har jag en kompis som far suttit inne, i fyra och ett halvt år, han är snäll som bara den. Dock var det brass och inte våld.
    De valde att släppa varandra redan innan han åkte in..Å ja, de har väl gått fort, ser inte som att det skulle va nåt "ovanligt". Finns många som det går fort för..OCH funkar, oavsett dom eller inte...
  • arianne03

Men varför måste ni bli sambos direkt? Vore det inte bättre om ni ser hur det går efter han kommit ut? Bor din dotter hos dig fortfarande?

• Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:44:20 följande:
    De valde att släppa varandra redan innan han åkte in..Å ja, de har väl gått fort, ser inte som att det skulle va nåt "ovanligt". Finns många som det går fort för..OCH funkar, oavsett dom eller inte...
    Men med tanke på dina tidigare erfarenheter borde du vara mer försiktig, särskilt om du har barn som bor hemma fortfarande.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt