• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • mr me
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:02:26 följande:

Jösses!
    Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..

En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...

Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!

Jag väljer att citera dig eftersom att det du skriver är så talande på precis alla sätt. Det säger en hel del om hur bakvänt och korkat du tänker.
    En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...

Ja, just det...

Som sagt, berätta för din familj hur du vill ha din begravning!
  • Flisan79

Är inte domar öppna handlingar? Jag hade läst hans dom om jag vore du. Du behöver ju inte berätta det för honom.
    Jag hade också tagit det väldigt lugnt och tycker nog att han ska stå på egna ben igen först. Hur vet du annars att han inte utnyttjar dig och har dig som en form av trygghet/försäkring när han kommer ut?

Min man har varit med i rejäla slagsmål ett antal ggr. De har lett till rättegång men han har aldrig blivit åtalad eller dömd utan de gångerna fått skadestånd. Och han har absolut slagit sista slaget ett par ggr.
    Så i mina öron låter det väldigt konstigt. Han tom bröt armen på en kille en gång men eftersom att det var i självförsvar så var det den andre som åkte dit.

Allt jag menar är att du bör bara försiktig.

Flisan79 skrev 2014-08-10 22:06:15 följande:

Är inte domar öppna handlingar? Jag hade läst hans dom om jag vore du. Du behöver ju inte berätta det för honom.
    Jag hade också tagit det väldigt lugnt och tycker nog att han ska stå på egna ben igen först. Hur vet du annars att han inte utnyttjar dig och har dig som en form av trygghet/försäkring när han kommer ut?

Min man har varit med i rejäla slagsmål ett antal ggr. De har lett till rättegång men han har aldrig blivit åtalad eller dömd utan de gångerna fått skadestånd. Och han har absolut slagit sista slaget ett par ggr.
    Så i mina öron låter det väldigt konstigt. Han tom bröt armen på en kille en gång men eftersom att det var i självförsvar så var det den andre som åkte dit.

Allt jag menar är att du bör bara försiktig.

Ehh, å du lever kvar med denna man?? Men..DU känner ju DIN man och kanske är dundersäker på att han Aldrig skulle höja handen mot dig..Jag känner mig rätt säker på detta....så problemet är ju att folk som hör/ser för första ggn reagerar självklart. Jag reagerar på det du skriver om din man...

Jag kan absolut läsa domen och har tänkt på det också...

• Anonym (hallå)

Jösses!
    Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..

Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!

Dina referensramar låter inte hälsosamma nånstans.

Någon som knivhugger en annan människa för att han blir "sur", är INTE en "bra kille".

Inte ens en rak höger hade varit försvarbart i det läget, men i alla fall inte lika illa.
    mr me skrev 2014-08-10 22:06:12 följande:
    Jag väljer att citera dig eftersom att det du skriver är så talande på precis alla sätt. Det säger en hel del om hur bakvänt och korkat du tänker.

Ja, just det...

Som sagt, berätta för din familj hur du vill ha din begravning!
    Skulle jag antagligen ha gjort för längesen, då jag kan dö redan INNAN han kommer nästa gång! 
    Anonym (hallå) skrev 2014-08-10 22:13:19 följande:
    Dina referensramar låter inte hälsosamma nånstans.

Någon som knivhugger en annan människa för att han blir "sur", är INTE en "bra kille".

Inte ens en rak höger hade varit försvarbart i det läget, men i alla fall inte lika illa.

Fast nu överläste du istället..Klart han inte är bra när han knivhugger någon. Men han har aldrig gjort en fluga förnär innan. Han ÄR en bra kille, men det spårade ur..

Men vem säger att bara för att han gjort det en gång, att han är kräket som gör det igen?!
    Nu handlade de inte om honom, de va en parantes

• Anonym (hallå)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:17:18 följande:

Fast nu överläste du istället..Klart han inte är bra när han knivhugger någon. Men han har aldrig gjort en fluga förnär innan. Han ÄR en bra kille, men det spårade ur..

Men vem säger att bara för att han gjort det en gång, att han är kräket som gör det igen?!
    Nu handlade de inte om honom, de va en parantes

Nja, jag tror inte att jag övertolkade. Varför går man öht omkring med kniv? Och varför använda den mot sin kompis bara för att man blir "sur"? Det var ju inte som att han blev överfallen och måste försvara sig.

Och nej, tråden handlar inte om honom, men din syn på våld är i högsta grad relevant för tråden och dina livsval. Det låter som om du lever i en miljö där våld i viss mån är normaliserat. Detta med tanke på dina tidigare erfarenheter (och din syn på dem) samt att du kallar ett knivmord för att "hamna snett."
  • Anonym (ickeinskränkt)

killar som verkar vara "dåliga killar" kan visa sig vara fantastiska, och killar som verkar vara "bra killar" kan vara riktiga psykopater. man kan aldrig vara säker på någonting. tjat om att tjejer väljer dåliga killar medvetet är ren idioti.

det bästa och längsta förhållandet jag haft, där jag blev behandlad som en prinsessa, var med en dömd kille, med en psykisk störning, som han fick kontroll över.

mitt sämsta förhållande var med en kille som verkade helt normal och perfekt och fläckfri, han verkade närapå vara en toffel. vi hade känt varandra i tre år, hela vår umgängeskrets ser honom som ett jättebra kille. han visade sig dock vara en nedtryckande psykopat, har aldrig blivit så illa behandlad i hela mitt liv.

döm inte hunden efter håren.

TS- försökt ta reda på vad han är dömd för, och gå långsamt fram och var uppmärksam. att bo tillsammans med en gång kanske inte är den bästa idén, men jag kan inte se nån anledning nu till varför du inte skulle kunna fortsätta träffa honom.

• puss
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:21:28 följande:

Han är ostraffad innan och levde ett familjeliv när det hände, bra jobb och han har alltid skött sig..

Jag ser vad du skriver....Har Du någon erfarenhet av det?

Vad hände med familjelivet då?
  • Anonym (???)

Ts att knivhugga nån är inte slagsmål, det är allvarligare en så och hur ska du kunna veta att när han blir sur på dig så gör han inte likadant mot dig, då är det du som ligger där blodig.

Som många sagt kan du inte vara ärlig mot din familj ang honom då är du bara kär i kärleken och bör lägga fötterna på ryggen och dra illa kvickt

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt