• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Run while you can)

Oj, ännu en tjej som faller för en snäll kille från kåken!

• Anonym (...)

Fast ts, du begår ett stort "fel".. :

Männen du träffat som verkar normala från början, det tror inte jag -jag tror att du har nån brist som gör att du inte ser deras rätta ansikte. Vilket är livsfarligt.

Du behöver hjälp att normaliseras tror jag innan du ger dig in i ett nytt förhållande.

" Om han knackar på din dörr släpper du in han igen"

• Anonym (ni dödar mig mohahaha)

Kriminella ska man akta sig för! Hahahahaha grabbar/tjejer sluta gunga i gungstolen och lägg ner virknings nålen. hahahahahahaha

• Anonym (@@5)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:21:28 följande:

Han är ostraffad innan och levde ett familjeliv när det hände, bra jobb och han har alltid skött sig..

Jag ser vad du skriver....Har Du någon erfarenhet av det?

Om han inte skulle bo hos dig när han kommer ut, var kommer han att bo då? Hemma hos föräldrar, egen lägenhet, kompisar eller parkbänk? Eftersom han nu alltid haft bra jobb o skött sig menar jag. Om hans "enda hopp" är du, då skulle jag va på min vakt.

Tycker det är lite oroande när du skriver att rättväsendet inte är mycket att hänga i julgranen, känns som han försökt få dig att tro att han är orättvist dömd.

Jag skulle försöka få ut domen från tingsrätten iaf.
  • Anonym (kvinna)

Har du begärt ut domen idag ts?

• Rutgers
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 12:25:15 följande:
    Men ett år för självförsvar . Måste vara väldigt avanserat självförsvar ???
    Den andra nickade hans fot 23 ggr.

• Grappa
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:25:56 följande:

Min dotters pappa va värsta charmören! Jisses, jag föll som en fura för honom! Han hade också , Allt......Flyttade ihop efter drygt ett år..

3 ggr låg jag i ett rum, på akuten, en gång med spräckt käke.....Så..killar med Allt, kanske är kräk OCH charmiga..vad vet jag. 

Mitt sista ex, förhållande i 7 år, sambo...va en helt vanlig kille...hade inte allt...men dricka de kunde han, så in i helvete med! Vi flyttade ihop efter 2 år....ett år efter det blev han av med jobbet...och började dricka..

Så, vart finns garantierna egentligen för att man ska träffa den rätte!?

Finns inga garantier. Men du verkar ju predestinerad att ha "otur" med män. Eller så är det inte otur. Det kan också hänga ihop med att du inte kopplar sambandet mellan alla dåliga killar som "drabbar" dig, och din egen roll. Antar att de tidigare stjärnorna också var helt underbara killar i början. Precis som den här nya juvelen, som bara sitter i fängelse för att han hade otur, inte för att han är en brottsling.

Du är nog inte mottaglig just nu för att se sambandet. Men får hoppas för din skull att du knäcker den koden en dag, och lär dig hur du ska kunna undvika att bli kär i killar som kommer skada dig. Men det kräver ett uppvaknande. Kanske blir denna kille din sista nitlott. Hoppas på det för din skull.
  • SecretMe

TS verkar ha övergivit tråden...

• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Nä, jag har inte övergett tråden...Men har ett jobb på dagarna..

Jag har läst vad alla har skrivit, jag tar till mig det, tänker inte svara var och en, för en del är riktigt dumma saker som inte är värt att kommentera.

Idag begärde jag domen, den ligger på min mail och han vet att jag tänker läsa den, då jag berättade det efter vårt samtal idag...Han har inget mot det.

Jag tänker inte, skriva ner här vad som står i den utan endast kommentera hurvida jag tänker gå vidare efter att jag fått till mig den infon.

Han förstår absolut att jag begärde den och är väl mest förvånad över att jag inte gjort det tidigare. 

Så, jag är kvar i tråden, men ignorerar de kommentarer som är kränkande och ironiska samt elaka...

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt