• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (pliten)
    Mumintroll89 skrev 2014-08-11 13:43:22 följande:

All lycka till er!

Kör på för tusan!

Skit i alla fördomar och ta ingen skit!

Riispekt!

Vi respekterar TS men vi ber henne vara på sin vakt och kolla upp vissa saker som är väldigt vanliga . Tro mig jag vet genom daglig kontakt med dem. Men i TS fall kan det bara ok en helt vanlig man som är kär på riktigt . Hoppas det men man kan inte vara nog försiktig när det gäller dessa charmiga män.
  • moribus
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:01:52 följande:

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

Ni synkade i intellekt också? Intressant.
  • Indianica

Be Tingsrätten att få ut dom och förundersökningsprotokoll (det är offentliga handlingar) och läs med neutrala ögon vad som hänt. Det är klart killen lagt fram sitt fall så fördelaktigt som möjligt inför dig, men han fick ett rätt hårt straff som blev inlåst som förstagångsförbrytare (har varit nämndeman så jag vet) så jag är långt ifrån säker på att han berättat allt för dig. I förundersökningen står också personalia så du kan se om han tidigare levt så skötsamt som han påstår. Om du inte vill göra dett för din egen skull, är det din skyldighet att som förälder göra det för ditt barns säkerhet. Du kan inte hux flux flytta ihop med en fängelsekund som är dömd för misshandel och så kanske det i värsta fall visar sig att han är våldsbenägen, hur ska ni då bli av med honom har du tänkt dig? Det är väl bättre att ni är särbos och lär känna varandra IRL först, att han vill gå snabbt fram är faktiskt en varningssignal, även om jag förstår att du är jättekär, men man behöver inte flytta ihop på direkten bara för att man är kära.

• Anonym (ickeinskränkt)

en del av er som skriver här, vad tror ni att ni vinner på att skriva allmänt hånfullt och otrevligt? kan ni inte försöka förstå istället?

det är lätt att bete sig så förstås när man har en minimal världsbild ;) typiskt familjeliv. ni växer nog upp nån dag ni också och inser att det finns fler färger än svart och vit.

• Anonym (fd plit)

Var försiktig TS. Man får inte ett års fängelse för "självförsvar", man blir dömd för misshandel. Inte ringa brott heller för då hade det gett ca 4 månader.... Låter som att din snubbe friserar sanningen lite för att det inte skall låta lika illa som det kanske faktiskt är.

Varför så bråttom? Vänta och se hur han är när han väl frigivits. Är han lika charmig när ni delat en flaska vin t.ex? Bara sådana små grejer kan ge en hint om hur det egentligen står till med aggressionsnivån hos din tilltänkta sambo.

Har jobbat på alla typer av anstalter under ca 15 års tid och har träffat måååånga intagna som manipulerat kvinnor hitan och ditan och sedan har det slutat i katastrof....

• Anonym (pliten)
    Anonym (fd plit) skrev 2014-08-11 14:37:33 följande:

Var försiktig TS. Man får inte ett års fängelse för "självförsvar", man blir dömd för misshandel. Inte ringa brott heller för då hade det gett ca 4 månader.... Låter som att din snubbe friserar sanningen lite för att det inte skall låta lika illa som det kanske faktiskt är.

Varför så bråttom? Vänta och se hur han är när han väl frigivits. Är han lika charmig när ni delat en flaska vin t.ex? Bara sådana små grejer kan ge en hint om hur det egentligen står till med aggressionsnivån hos din tilltänkta sambo.

Har jobbat på alla typer av anstalter under ca 15 års tid och har träffat måååånga intagna som manipulerat kvinnor hitan och ditan och sedan har det slutat i katastrof....

Just det var rädd om dig TS om han är en bra man grattis , men var försiktig soppar upp kvinnor och tjejer som bara träffat rätt man . Vill inte behöva träffa dig senare .
  • Anonym (Ta det lugnt)

TS: Om du är 44 år, borde du veta bättre. Du har haft problematiska förhållanden bakom dig tidigare, du har en 17 årig dotter som bor hos dig och du är nu störtkär i en kille som sitter bakom lås och bom och ska bli sambo med honom.

Mannen är åtalad på 5 punkter, varav han frikändes på 4. Detta borde trots allt säga en del också. Han frikändes på de övriga 4 punkterna för att bevisen inte var starka nog att döma honom. Men han var trots allt ändå misstänkt för 5 brott som hade med misshandel och självförsvar att göra?!
    En åklagare sitter inte och försöker få människor dömda om det inte ligger någon som helst misstanke bakom.

Ser du inte själv, är du så kärlekstörstande att du inte ser?
    Har du verkligen läst domen och förstår du vad det är du läst? Om inte, be någon som förstår att förklara den för dig.

Blinda människa, ta dig i kragen och se verkligheten innan verkligheten hinner ifatt dig och din dotter.

Jag känner människor, släktingar och bekanta som suttit inne/haft fotboja, dock inte för något våldsbrott. Blir man dömd för ett våldsbrott så har man passerat långt över gränsen för vad som är "normalt". Alla människor förtjänar att vara lyckliga och få känna kärlek, men man måste inte bli sambo med dem det första man gör. Ge det tid, känn efter och var ärlig mot dina vänner.
    Om de bryr sig om dig så finns de där för dig, oavsett, men ljug inte för dem. De är dem som finns där för dig, när det skiter sig.

Fundera även på detta:
    Om du inte finns där när han kommer ut, hur skulle det då se ut för honom?
    Är han beroende av att ha någon som ger honom bostad och jobb?
    Har han några vänner? Har han familj?

Om du var i hans sits, vad hade du gjort för att komma på fötter igen?

• astegmatism
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:01:52 följande:

Kriminella skall man akta sig för!
  • Jennie med ie

Jag ska inte säga åt dig att inte ge honom en chans, är själv oerhört glad att min vän som också suttit inne träffade en tjej som gav honom det... och att hennes vänner till stor del också gjorde det (inte alla, nej). Men precis som de andra manar jag till försiktighet. Du och din dotter bör t ex inte vara en så avgörande del i hans återanpassning till samhället som att bo ihop... Han bör göra den delen "ensam", ni kan absolut ha en relation om den inte verkar medföra något osunt med sig men han bör vara självständig när det gäller boende o s v.

• metervara
    Indianica skrev 2014-08-11 14:20:41 följande:

Be Tingsrätten att få ut dom och förundersökningsprotokoll (det är offentliga handlingar) och läs med neutrala ögon vad som hänt. Det är klart killen lagt fram sitt fall så fördelaktigt som möjligt inför dig, men han fick ett rätt hårt straff som blev inlåst som förstagångsförbrytare (har varit nämndeman så jag vet) så jag är långt ifrån säker på att han berättat allt för dig. I förundersökningen står också personalia så du kan se om han tidigare levt så skötsamt som han påstår. Om du inte vill göra dett för din egen skull, är det din skyldighet att som förälder göra det för ditt barns säkerhet. Du kan inte hux flux flytta ihop med en fängelsekund som är dömd för misshandel och så kanske det i värsta fall visar sig att han är våldsbenägen, hur ska ni då bli av med honom har du tänkt dig? Det är väl bättre att ni är särbos och lär känna varandra IRL först, att han vill gå snabbt fram är faktiskt en varningssignal, även om jag förstår att du är jättekär, men man behöver inte flytta ihop på direkten bara för att man är kära.

Håller med om vartenda ord.

Vet du verkligen vad det är för kille du vill flytta ihop med TS? Hur väl känner ni varandra efter bara 6 månader med begränsad kontakt?..
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt