• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Han har ett boende efter frigivningen, eller om det sker tidigare med en utslussning. Han har ett jobb och allt är ordnat. SÅ, han har inte mig som en språngbräda.

Hans syster och jag har ju som sagt kontakt också, flera ggr i veckan och hon har berättat mycket om hans tidigare liv med....(antar att en del elakheter om det skrivs med, så som, självklart, hon är ju hans syster) Bespara er!!

Han har redan betalat skadeståndet och det har jag fått se bevis på. Sen om han har annat på KF, jaaa....hade jag velat levt rikt, hade jag sökt mig till nån med massa pengar, intresserar mig inte och jag har själv så jag klarar mig riktigt bra!

• Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 21:05:35 följande:

Han har ett boende efter frigivningen, eller om det sker tidigare med en utslussning. Han har ett jobb och allt är ordnat. SÅ, han har inte mig som en språngbräda.

Hans syster och jag har ju som sagt kontakt också, flera ggr i veckan och hon har berättat mycket om hans tidigare liv med....(antar att en del elakheter om det skrivs med, så som, självklart, hon är ju hans syster) Bespara er!!

Han har redan betalat skadeståndet och det har jag fått se bevis på. Sen om han har annat på KF, jaaa....hade jag velat levt rikt, hade jag sökt mig till nån med massa pengar, intresserar mig inte och jag har själv så jag klarar mig riktigt bra!

Har du läst dom och förundersökning samt sett hans BRU?

Det kan säkert gå bra men min erfarenhet kring detta är att det förskönar en del och alltså bra att kolla upp ordentligt.
  • Anonym (@@5)

Det låter ju bra att du haft kontakt med hans ex, som han har barnet med! Så du får en till version. Däremot skulle jag ev vara försiktig ang systern, hon har väl allt att vinna på att berätta bra saker om brorsan sin. O dölja nåt mindre bra.

Hoppas för din skull att det är som du säger, att han inte skulle göra en fluga förnär.

Om han har annat på KF.........ja alltså jag själv skulle iaf kolla hur han sköter sig en tid EFTER frigivningen först, innan jag flyttar ihop (skulder, jobb osv). Träffas kan ni ju göra ändå?!

• Tom Araya

Jag skulle rekommendera TS att hålla saken hemlig tills han känner sig bekväm att berätta för personen ifråga.

Som du säger så dömer folk lätt. Låt de lära känna honom först.

• Anonym (Linda)

Ah, jag vet precis hur det är. Jag drog mig till såna "män" när jag mådde dåligt. Finns absolut INGA som är mer charmiga än kåkfarare, och dom är alltid fruktansvärt gulliga,snälla, ger en hopp osv när dom sitter inne och har bara en kort stund kvar av straffet. Dagarna där inne blir långtråkiga oavsett säkerhetsklass..  Tjejen på utan blir hans säkerhet när han kommer ut, lite av en trygghet. Och rätt som det är så är du så medberoende så du blundar för all skit han kommer göra, för tro mig, det kommer han. Även fast han är en ängel som bara slåss lite i "självförsvar" och får sitta för det, så kommer det låta så när det är du som sitter mitt emot honom i rättssalen också och du är målsägande... Har han våldstendenser så säger jag spring illa kvickt. 

Och jag blir inte förvånad att ni ska flytta ihop direkt, det är så det funkar, som jag skrev innan, du är hans säkerhet. Jag har gjort likadant, dom fick bo hos mig DIREKT, en rymde till och med från kåken för han "saknade mig så det gjorde ont", och jag tog glatt emot honom, han var hos mig 1 timme sen drog han ut på brott, blev dömd för skyddande av brottsling, men det gjorde inget för jag var ju så kär. Han såg jag dock aldrig mer, nu kör han samma vis med nån annan har jag fått höra ;)

Den andra var en liten duvunge, hade faktiskt bara suttit för misshandel, han sa självförsvar (känns igen?). Charmören nr1. Idag sitter han på en 12års volta för mordförsök, vållande till annans död och grovt rån.

SOM SAGT, tänk efter 1 gång före. Han är säkert skitsnäll osv, men vafan, det blir inget värdigt liv. 

• Svärson

Hej!

Mina två cent bara, jag har en svärmor som "dejtar" en man i fängelse. Hon har fyra barn, inklusive min respektive. Min respektive har valt att helt ta avstånd från det hela. Så svärmor har ett halvt liv med mannen i fråga, han kommer aldrig bli en del av hennes barns och eventuella barnbarns liv. Sen får hon välja vad hon gör. (De andra tre syskonen har varierande reaktioner, en positiv och två tveksamma.)

Men var beredd på att det kan kosta att inte ta avstånd från människor som uppenbarligen inte kan sköta sig helt i ett lagsamhälle. Sen beror det naturligtvis på egna värderingar om man anser att någon som avtjänat sitt straff ska ses som en "vanlig" medborgare igen eller inte.
    Jag anser själv att man får stå sitt kast och därmed också bli ratad av andra som inte tycker att det finns ett försvar för det man gjort om man blivit dömd.

Oavsett vad mannen i ditt fall har eller inte har gjort så kvarstår faktumet att han är dömd i ett våldsfall. Det låter inte som en människa som är lämplig i närheten av barn. Naturligtvis kommer jag få mothugg här men om han nu klappade till killen sist utan att gå därifrån så tyder det på att humöret inte är helt tyglat.

Du har ett val, antingen så väljer du att vara tillsammans med honom, och då också dela hans ok, eller så väljer du att gå vidare. Du har inte i något fall gjort fel men du kommer få ärva hans problem om du väljer att stanna kvar.

VH
    En svärson

• Anonym (mr_X)

TS
    man får väl bara önska dig lycka till med kärleken..
    Inga regler utan undantag. o hoppas du får uppleva undantaget.

Du är 44år, så man får utgår från att du vet vad du gör...

• Anonym (Hmmmm)

Att flytta ihop så "snabbt" oav om någon har blivit dömd eller ej skulle jag råda dig att du inte gör, men du är vuxen och bestämmer själv. Han är säkert en snäll kille men en zebras ränder brukar sällan försvinna oav om man är kriminell eller inte. Det är ett inlärt beteende som alltid finns där. Man får väl hoppas att han har lärt sig nått, dom pers finns dom med , men hoppas inte för mycket bara.

• Anonym (ni dödar mig mohahaha)

Det en kvinna ska passa sig för är ostraffade kriminella. Och riktigt lugna killar som är sådär äckligt snälla med lite stirrande blickar.. och sist men inte minst alla killar som hänger på fl då dessa är mycket svaga individer med låg ########### mycket stor risk för kvinno misshandel med andra ord.

Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 07:58:59 följande:

Det en kvinna ska passa sig för är ostraffade kriminella. Och riktigt lugna killar som är sådär äckligt snälla med lite stirrande blickar.. och sist men inte minst alla killar som hänger på fl då dessa är mycket svaga individer med låg ########### mycket stor risk för kvinno misshandel med andra ord.

Gillar din sista mening Glad... Att folk vill en väl är en grej, men när man kastas omkull av patetiska "Bättervetande" män här...då blir jag på riktigt förbannad!
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt