• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 12:25:15 följande:
    Men ett år för självförsvar . Måste vara väldigt avanserat självförsvar ???
    PLUS att han är dömd för en grej till, men den är det mildrast i allt detta, inget som drabbat någon person så sett
  • Kurt30

Sorgligt hur du väljer att bemöta andras ärliga svar.. Du låter som en blind person

• Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 12:14:00 följande:

Med tanke på "Påhoppen" Har jag valt att utesluta en del info. Hade inte direkt varit snällare ord mot mig då.

Han är dömd för mer än misshandel i självförsvar, men inget som inte är allvarligare än det förstnämnda så sett.

Sen min bekanta på anstalten i min ort, pratar ABSOLUT INTE om någon intern, utan hon har endast förklarat för mig hurvida en utslussning går till..DET kan väl knappast va tjänstefel!? kan man ju googla på också

Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:
    Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

• puss
    Kjell2 skrev 2014-08-11 12:50:50 följande:
    Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:
    Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

men dem ÄLSKAR ju varann!!!!!1111
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Kjell2

Mera efarenheter:
    Då det inte är ovanligt med skulder hos kfm, skadestånd mm, så kan det vara idé att kolla med kfm om han finns där. Så att du har koll på hur han kan bidra till er ekonomi i framtiden.

• Anonym (pliten)

Lite erfarenheter:

Du har så rätt , en del söker med ljus och lykta efter godtrogna tjejer och kvinnor som ger dem ett hem och lättare till permis .
  • Anonym (pliten)

Lite erfarenheter:

Du har så rätt , en del söker med ljus och lykta efter godtrogna tjejer och kvinnor som ger dem ett hem och lättare till permis .
  • Anonym (True love)
    puss skrev 2014-08-11 12:51:52 följande:

men dem ÄLSKAR ju varann!!!!!1111

Soulmates!!!!
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 13:05:19 följande:
    Ha ha.......

Ja, när jag satt i häktet så var det en tjej som satt och skrek genom fönstret på kvällarna till en kille som satt inne också.

Sedan började dom skriva brev till varandra. Hon visste att hon skulle gå fri efter rättegången men nu var hon plötsligt tokkär och killen som satt inne skulle få bo hos henne så fort han kommer ut. Dom har aldrig träffats!
    Fick se foto på killen och tjejen träffade jag ju varje dag i häktet.

Helt idiotiskt. Men skillnad jämfört med ts - det här gällde ett par där bägge var kriminella.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt