• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (ni dödar mig mohahaha)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 08:18:09 följande:

Gillar din sista mening ... Att folk vill en väl är en grej, men när man kastas omkull av patetiska "Bättervetande" män här...då blir jag på riktigt förbannad!

• Bjäbb

Jag fattar inte varför ni måste flytta ihop så snabbt?
    Det känns liksom så.....desperat...

Vad hände med att lära känna varandra först? Ta reda på om ni verkligen fungerar tillsammans innan ni diskuterar bo ihop ? Hoppar ni bara över den (normala/sunda) fasen? 

Det fungerar alldeles utmärkt vara huvudlöst förälskad utan att bo ihop ....just saying Solig

Man kan inte prata om havet med en groda som sitter i en brunn.
  • Anonym (Kärlek bakom lås å bom)
    Anonym (Linda) skrev 2014-08-12 02:15:27 följande:

Ah, jag vet precis hur det är. Jag drog mig till såna "män" när jag mådde dåligt. Finns absolut INGA som är mer charmiga än kåkfarare, och dom är alltid fruktansvärt gulliga,snälla, ger en hopp osv när dom sitter inne och har bara en kort stund kvar av straffet. Dagarna där inne blir långtråkiga oavsett säkerhetsklass..  Tjejen på utan blir hans säkerhet när han kommer ut, lite av en trygghet. Och rätt som det är så är du så medberoende så du blundar för all skit han kommer göra, för tro mig, det kommer han. Även fast han är en ängel som bara slåss lite i "självförsvar" och får sitta för det, så kommer det låta så när det är du som sitter mitt emot honom i rättssalen också och du är målsägande... Har han våldstendenser så säger jag spring illa kvickt. 

Och jag blir inte förvånad att ni ska flytta ihop direkt, det är så det funkar, som jag skrev innan, du är hans säkerhet. Jag har gjort likadant, dom fick bo hos mig DIREKT, en rymde till och med från kåken för han "saknade mig så det gjorde ont", och jag tog glatt emot honom, han var hos mig 1 timme sen drog han ut på brott, blev dömd för skyddande av brottsling, men det gjorde inget för jag var ju så kär. Han såg jag dock aldrig mer, nu kör han samma vis med nån annan har jag fått höra ;)

Den andra var en liten duvunge, hade faktiskt bara suttit för misshandel, han sa självförsvar (känns igen?). Charmören nr1. Idag sitter han på en 12års volta för mordförsök, vållande till annans död och grovt rån.

SOM SAGT, tänk efter 1 gång före. Han är säkert skitsnäll osv, men vafan, det blir inget värdigt liv. 

Fast, Alla skriver "dras till sådana män"

Hur i helsike ska man kunna veta hur de ÄR, INNAN??

Som mina ex, bästa männen, man kunde inte tro ens att det skulle barka dit det gjorde, eller, en av dem va de ju illa med...mitt ex hade alkoholen, men han va snäll för övrigt, stod bara inte ut med hans drickande...

Men mitt första ex, va en helt vanlig kille...som är psykopat...Ruskig kille!
    Men absolut inget jag kunde se innan när vi träffades.

Så vadå ras till, jag fattar inte riktigt den..
    Man ska alltså inte träffa de killar som verkar snälla och bra...för de KAN ju va kräk?!

Man vet Aldrig vad det är för person..

Sen är min nuvarande ingen kåkfarare som många skriver. Han sitter av ett straff NU och är ostraffad sen tidigare...

• Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 08:56:40 följande:

Som mina ex, bästa männen, man kunde inte tro ens att det skulle barka dit det gjorde, eller, en av dem va de ju illa med...mitt ex hade alkoholen, men han va snäll för övrigt, stod bara inte ut med hans drickande...

Man ska alltså inte träffa de killar som verkar snälla och bra...för de KAN ju va kräk?!

Sen är min nuvarande ingen kåkfarare som många skriver. Han sitter av ett straff NU och är ostraffad sen tidigare...

Har du läst dom och förundersökning samt hans BRU?
  • Anonym (ni dödar mig mohahaha)

Du har rätt kärleken är blind oavsett om man blir förälskad i läkaren eller en med kriminellt förflutet. det som definierar hur en man är, Är det sätt han är mot sin kvinna och eventuella barn. livet handlar inte om status uppdateringen på face och det pefekta liv folk försöker ge intryck av att dom har. det handlar om kärlek och respekt för sin partner och familj straffad eller ej...
  • Anonym (fd plit)

TS, jag tycker det är bra att din kille verkar öppen med sitt brott och att han inte verkar gömma något för dig. Det är en bra början. Att han har skulder hos KF är kanske inte det bästa, men det har ju många ickekriminella oxå Glad.

Men som sagt, var lite försiktig med att kasta dig in huvudstupa i relationen. Bo isär ett tag, det kan räcka med en månad, så ser du hur han är "till vardags". Gör det för din dotters skull. Du minimerar risken att dra in en massa strul i hennes liv genom att ha snubben i karantän i frihet. Funkar han bra och ni är upp över öronen förälskade efter en månad? Good for you och han! Och jag menar det verkligen Solig

Om han menar allvar med dig ställer han säkert upp på detta utan problem....

• lillekatt
    Tom Araya skrev 2014-08-11 23:51:27 följande:

Jag skulle rekommendera TS att hålla saken hemlig tills han känner sig bekväm att berätta för personen ifråga.

Som du säger så dömer folk lätt. Låt de lära känna honom först.

Precis. Du måste ju inte berätta för alla redan nu att du dejtar någon. Det räcker väl att ta det när han är ute och kan träffa din familj och vänner personligen.
  • chanon

Min man har suttit inne totalt tio år för en rad olika brott. Kan säga att det är väldigt lätt att döma honom enbart pga han suttit inne

Men mot mej är han världens underbaraste finma ingen.bättre än honom o denna värld. Sant, många kriminella brukar ta ut ilska o aggerission på dera fruar/flickvånner för de haft en dålig dag ute på gatan men min man är veerklige inre sån.han underbarate makeno pappan.

Mkt atavfel skrover fr mobilenl

• Anonym (kvinna)

Det är ett väldigt HÅRT straff för någon som är ostraffad sedan tidigare!

Om du är säker på att han är ostraffad så borde du verkligen ta dig en funderare på denna mannens aggressiva sida! För då är det något extremt allvarligt han har gjort mot någon/några andra! Mordförsök?

Har han alkohol/drog problem?
  • Anonym (...)

men ts, vaddå dras till osv undrar du.

nej man ÄR omedveten det är ju det som är grejjen. man måste normaliseras och gå i terapi osv för att fylla ut luckorna man har som gör att man dras till såna här män.
    för man dras till de pga en egen brist man har fast man vet ju inte det!
    det är därför du inte ser hur de är !
    alkisen eller psykopaten skulle kännas igen av en frisk människa men inte av såna med luckor som du -jag har vart där, och trodde oxå att det inte syns ingen ser osv men man ser. om man är frisk gör man det

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt