• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Hon hade vänt sig riktigt själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

• engsan
    Gweny skrev 2016-05-29 21:47:48 följande:

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Hon hade vänt sig riktigt själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

Men åååååååå <3 jag börjar gråta på riktigt!
    Jag kände det på mig att nästa gång du skriver så har ni nog fått. Även om det var lite tidigare än planerat så tänkte jag här när det inte kom något svar att det kanske är så :)
    STORT grattis kära vän och skönt att allt gått bra! Nu ska jag torka glädjetårarna så inte kollegorna undrar varför jag bölar igen :) ha ha
    Kram
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-30 07:15:12 följande:

Men åååååååå <3 jag börjar gråta på riktigt!

Jag kände det på mig att nästa gång du skriver så har ni nog fått. Även om det var lite tidigare än planerat så tänkte jag här när det inte kom något svar att det kanske är så :)

STORT grattis kära vän och skönt att allt gått bra! Nu ska jag torka glädjetårarna så inte kollegorna undrar varför jag bölar igen :) ha ha

Kram

Ha ha söt du är! Tack så mycket!

Kommer såklart fortsätta stötta och hålla tummarna för dig här! Måste få bli er tur snart!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-30 09:04:28 följande:
    Ha ha söt du är! Tack så mycket!

Kommer såklart fortsätta stötta och hålla tummarna för dig här! Måste få bli er tur snart!
    Ja men gisses klart man blir rörd. Som vi kämpat och äntligen har du lyckats! Skönt att det går vägen för några av oss i alla fall!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-30 11:30:40 följande:

Ja men gisses klart man blir rörd. Som vi kämpat och äntligen har du lyckats! Skönt att det går vägen för några av oss i alla fall!

Ja utan den fantastiska tekniken, så hade vi inte haft henne nu.

Att den 4-celliga klumpen som syntes på skärmen, som klarade frysas ner och tinas upp för att sen bli våran lilla tjej, det är fascinerande!!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-30 16:09:57 följande:
    Ja utan den fantastiska tekniken, så hade vi inte haft henne nu.

Att den 4-celliga klumpen som syntes på skärmen, som klarade frysas ner och tinas upp för att sen bli våran lilla tjej, det är fascinerande!!
    Ja det kan man nog nästan kalla för mirakel! :)
    Går det bra nu då så här första dygnet och hur mår du med tanke på havandeskapsförgiftningen?
  • Gweny

Traska>> Tack så mycket!

Engsan>> vi mår fint nu. Jag var rejält svullen några dagar efteråt och fick ta medicin mot blodtrycket, men kunnat sluta med det nu, skönt nog.

Våran Ofelia växer och låter oss sova ok på nätterna.

Hur går det själv? Hinns det nån insättning innan semestertider?

• engsan
    Gweny skrev 2016-06-16 19:20:33 följande:

Traska>> Tack så mycket!

Engsan>> vi mår fint nu. Jag var rejält svullen några dagar efteråt och fick ta medicin mot blodtrycket, men kunnat sluta med det nu, skönt nog.

Våran Ofelia växer och låter oss sova ok på nätterna.

Hur går det själv? Hinns det nån insättning innan semestertider?

Nej vi gör ett uppehåll nu till augusti!
    Vi var till kliniken förra helgen i ett försök att lämna spermier till frysen men det gick inte denna gången heller. Så vi kommer göra vårt 3:e äggplock i samband med att dom gör ett ingrepp och plockar ut spermier från sambon.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-06-17 10:23:25 följande:

Nej vi gör ett uppehåll nu till augusti!

Vi var till kliniken förra helgen i ett försök att lämna spermier till frysen men det gick inte denna gången heller. Så vi kommer göra vårt 3:e äggplock i samband med att dom gör ett ingrepp och plockar ut spermier från sambon.

Ah oki! Hoppas ni kan samla kraft och får göra roliga saker ihop nu på sommaren innan det drar igång igen, kram!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln