• Anonym (-)

Jag förlorade alla mina barn

Rubriken säger det mesta, frågor?

• Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn
  • Anonym (sanning)
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:33:46 följande:
    Den snällaste, ödmjukaste och mest barnkära (barn älskar henne, och vise versa) jag känner är alkolist, narkoman och skadar sig själv. Jag tycker inte att man är en dålig människa pga det.
    Nej,man är inte en dålig människa för det och det är inte DU heller. Däremot med dina problem  så är du sannolikt inte en tillräckligt bra förälder till dina barn. Även om du säkert är snäll, omtänksam, kärleksfull och älskar dina barn över allt så måste du någonstans inse att dina diagnoser och ditt mående påverkar dina barn mycket negativt? Gör du inte det så har du helt enkelt ingen insikt.

Jag tycker att du ska kämpa för att ta hand om dig själv och bli bättre och visa Soc att du förstår att du inte är bra för dina barn just nu, samarbeta.

Ingen som tvivlar på att du i grunden är en bra människa och älskar dina barn, Må väl!
  • Anonym (falafel)
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:31:37 följande:
    utveckla
    Att du ens ber att personen ska utveckla säger en hel del om din avsaknad av självinsikt. 
  • Anonym (falafel)
    Ramborg skrev 2014-08-19 22:41:47 följande:
    Det känns bra att systemet fungerar ibland.
  • Anonym (.... ....)

Äh, kom igen ts. Man förlorar inte vårdnaden om sina barn för att man är en "påstådd" missbrukare ! 
    NATURLIGTVIS tar soc blodprover och allt sånt annars vore det ju över vidrigt.
    Samma i tingsrätten -vårdnaden till pappan bara för han säger att du missbrukar, ingen har kollat det menar du ? 

Nä -vad har hänt egentligen och på riktigt ? 

• Anonym (falafel)

Vad vill man när man skriver såna trådar? De går ju på dussinet här på fl. Det är så lätt att genomskåda vad det handlar om. Nej, du har inte blivit av med dina barn för att du tog droger för 20 år sen. Det fattar ju vem som helst.
    Så vad vill man få ut av det? En liten stunds medkänsla tills nån börjar ifrågasätta? 

• Anonym (.... ....)
    Anonym (falafel) skrev 2014-08-19 23:45:50 följande:

Vad vill man när man skriver såna trådar? De går ju på dussinet här på fl. Det är så lätt att genomskåda vad det handlar om. Nej, du har inte blivit av med dina barn för att du tog droger för 20 år sen. Det fattar ju vem som helst.
    Så vad vill man få ut av det? En liten stunds medkänsla tills nån börjar ifrågasätta? 

Ja, det undrar jag med..
  • Anonym (system)

mitt ex påstod här med att jag skulle gå på droger för att få ensam vårdnad, (jag har aldrig haft nån drogproblematik dock) Hursomhelst så finns det nåt som heter hårtest, ett hårtest sträcker sig flera månader bakåt i tiden och då kan de se om du tagit nåt den senaste tiden (inkl alkohol)  Be att få göra ett sådant! 
    (jag har ensam vårdnad)

& jag skulle tippa på att din psykiska ohälsa är det som lett till detta beslut. De påverkar dina barn oavsett vad du tror och att du inte heller förstår att det gör det visar också på att du kanske inte är så mogen/redo att ha hand om barnen. 
    Går du på någon KBT/DBT har andra samtalskontakter eller någon medicin?

Ditt kontaktförbud, ja alltså lagen fungerar halvt för det där än så det kan lika gärna vara en missbedömning som myndigheten inte vill erkänna. Hur långt har du? 6 mån ? 1 år? 
    PÅ ett vis kan det vara bra för barnen att få slappna av om de vart en lite omtumlande period, att få lugn i bilden och att mamman eller pappan inte stör vilket kan vara svårt då man vill vara nära sitt allt. Men försök att ha is i magen och låt stormen blåsa över. 

• Anonym (Hmm)

Ja ibland är myndigheten bra och tar rätt beslut ang barn och ibland fuckar dom upp det från andra familjer. Men det lilla jag har läst : hur tror du att ett barn känner sig om ens förälder mår dåligt? Era problem tynger ett barns axlar oav vad det handlar om. Att växa upp i en miljö med en förälder som har självskadebeteende är inte en trygg miljö. Så att skylla på att någon tog barnen så kan du börja jobba med dig själv och din problematik så kan barnen komma hem igen till en trygg miljö.

• Anonym (A)

Bara för att man är snäll och älskar barn är man inte alltid lämplig att vara förälder. Min dotter är tjugofem år, hon älskar barn och att få byta blöjor på syskonbarn är jättekul och hon gör det bra. Men hon kan absolut inte ha ansvar för barn, skulle vara totalt olämpligt och skulle hon bli gravid skulle hon inte få behålla vårdnaden. Vilket skär i mitt mammahjärta men jag anser barnets behov är viktigare. Min dotter bor på ett gruppboende

Min dotters problematik är naturligtvis en helt annan än din ts, men ville bara skriva detta så du förstår att man kan vara en bra person med många bra egenskaper utan att man faktiskt är lämpad att ta hand om ett barn.

Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn