• Anonym (-)

Jag förlorade alla mina barn

Rubriken säger det mesta, frågor?

• Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn
  • Anonym (Barnen)

Du tycker synd om dig men jag tycker mest synd om dina barn :o

• Moonis

Visst, man behöver inte vara en dålig förälder med vissa psykiska sjukdomar men det verkar vara en kombination av saker som gör att du inte får ha umgänge med dina barn.
    Dels är det ditt självskadebeteende och sen verkar du inte ha ett jätte bra umgänge runt dig. Att vara gammal missbrukare och umgås med missbrukare klingar väldigt illa.
    Verkar inte heller ha så bra självinsikt tyvärr.

• mr me

När man läser den här tråden och det TS skriver så känns det skönt att de sociala myndigheterna åtminstone ingriper ibland och på uppenbart rätta grunder så att barn slipper fara illa.

Tack TS för att du gjorde min dag lite ljusare!

• Lord Hans

Ts hemförhållanden låter inte som en hälsosam miljö för barnen. Hursomhelst tycker jag att det är betydligt värre av soc. att beröva barnen ifrån båda sina föräldrar. Vilken framtid kommer dessa barn att ha när de växer upp i någon vänsterflummande fosterfamilj? Ts behöver säkert hjälp, men vad hjälper det att beröva barnen sin framtid? Fy fan för sossepolisen.

• Anonym (helt rätt.)

Man kanske skulle passa på och sterilisera dig också TS? Så att du inte får för dig att skaffa fler barn som du inte kan ta hand om.

För du måste väl inse att du kan inta ge ett barn en trygg och stabil uppväxt med självskadebeteende och psykisk ohälsa?? Snälla, du måste erkänna det. Annars så blir jag väldigt orolig. Det är ju "lätt" att skaffa fler barn om man bara vill.Och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer att få för dig en sån sak.

• Anonym (usch)
    Anonym (helt rätt.) skrev 2014-08-20 18:44:06 följande:

Man kanske skulle passa på och sterilisera dig också TS? Så att du inte får för dig att skaffa fler barn som du inte kan ta hand om.

För du måste väl inse att du kan inta ge ett barn en trygg och stabil uppväxt med självskadebeteende och psykisk ohälsa?? Snälla, du måste erkänna det. Annars så blir jag väldigt orolig. Det är ju "lätt" att skaffa fler barn om man bara vill.Och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer att få för dig en sån sak.

Vilka jävla grisar ni är!

Bete er som människor om det är vad ni är.
  • Anonym (Barnen)

Hemskt sagt men det ligger tyvärr lite i det. Synd om barn som kommer till såna familjer :o
  • Rixa
    Lord Hans skrev 2014-08-20 16:52:21 följande:

Ts hemförhållanden låter inte som en hälsosam miljö för barnen. Hursomhelst tycker jag att det är betydligt värre av soc. att beröva barnen ifrån båda sina föräldrar. Vilken framtid kommer dessa barn att ha när de växer upp i någon vänsterflummande fosterfamilj? Ts behöver säkert hjälp, men vad hjälper det att beröva barnen sin framtid? Fy fan för sossepolisen.

Som relativt ny här förvånas jag över folks tilltro till att alla myndigheter gör rätt! Förvånas oxå över att det alltid är en stor misstro till vad en TS skriver. Misstänker att de som skriver aldrig varit i behov av hjälp och ff är naiva och tror på samhällets resurser. Har sett många exempel där samhällets myndigheter fattat felaktiga beslut och förvärrat situationen för en drabbad vilket gemen man här på FL tydligen inte gjort. Och vad är det som gör att alla tror att fosterhem är en bra miljö för ett barn?? Vad fan har ni alla levt för inbäddat skyddat liv????

En handläggare kan lätt fatta felaktigt beslut och dessutom skriva in en mängd felaktigheter i journaler som sedan följer med och är till grund för andras beslut.

TS: begär ut samtliga dina journaler och läs igenom. Finns det något nedskrivet som inte är relevant (typ missbruk för 20 år sedan) är det svårt att få bort men det går. Dock en lång väg att gå och komplicerat men det kan vara värt det. PM:a mig gärna! Om du själv känner att du jobbar med dig själv, älskar och är bra för dina barn ska du kämpa!! Att fadern avtjänar fängelsestraff tyder på att han inte är lämplig som ensam vårdnadshavare som varför har de fattat detta beslut??  Förmodligen för att han dragit en historia om dig och manipulerat handläggaren. Dina barn är värda att kämpa för så kämpa!!
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • mr me

Det här är inte hemskt sagt, det är väldigt bra sagt! Tvångssterilisering är en nödvändighet och något som vi förr eller senare måste återinföra.

Men det är lättare att vara låtsas-"god" och säga "usch" åt sådana idéer, så får barn fara illa istället medan de vuxna sitter och gottar sig åt sin egen självgodhet.

Givetvis måste man göra allt man kan för att förhindra att barn föds in i miljöer med missbrukande och kriminella vuxna. Om de vuxna inte är kapabla att reda sig själva, sin egen sexualitet och fortplantningsdrift till den grad att de låter bli att sätta barn till världen in i den misär de lever i - då borde samhället gripa in.

Sådär, nu kan alla ni feminister/antirasister/humanister/liberaler/marxister/kristna/nudister/övriga kalla mig nazist om ni vill!

Glad
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (falafel) skrev 2014-08-19 23:45:50 följande:
    Vad vill man när man skriver såna trådar? De går ju på dussinet här på fl. Det är så lätt att genomskåda vad det handlar om. Nej, du har inte blivit av med dina barn för att du tog droger för 20 år sen. Det fattar ju vem som helst.
    Så vad vill man få ut av det? En liten stunds medkänsla tills nån börjar ifrågasätta? 
    Den skapas pågrund av att personen ifråga vill ha uppmärksamhet o sympati och tror sig vara helt oskyldig i sammanhanget.

Dock vill jag råda dig ts att söka riktig hjälp istället, både KBT o DRB för det behöver du.
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn