• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-27 19:21:16 följande:

Okej, tack! Då ska jag ha det : ) Låter förnuftigt.

Ja det låter bra Tänk om de skulle fastna mellan spjälorna.. Nej fy..
  • Kiickson
    Mars12 skrev 2015-01-27 17:10:23 följande:

Vad heter facebook-gruppen för Aprilbebisarna? :)

Jag har skickat ett meddelande till dig här Ang gruppen. Läs det om du vill vara med :)
  • BigMami

Då var nästa barnmorskekollen avklarad. Allt såg bra ut 30 hela veckor och sf mått på 33. Ganska stort så ökar det mer blir det ett t.ul. På 2 veckor har måttet ökat 3-4 cm..

Känns skönt att han ligger vänd åt rätt håll nu i alla fall, vilket jag misstänkt länge då han sparkar bara uppåt och det är tyngre/ilningar nedåt

• S1528

Vecka 28 igår och nu börjar det hända grejer! En liten bula börjar komma fram :) Syns dock fortfarande inte när jag är arbetsklädd, men jag har börjat berätta för mina kunder att jag förhoppningsvis bara jobbar tre veckor till om FK inte tycker annorlunda. Dom flesta reagerar med stor förvåning och säger att jag dolt det bra, haha.

Betydligt mindre krämpor än förra veckan, så det är jag glad för :) Det känns lite overkligt att det bara är 89 dagar kvar, vart tog alla veckor vägen!?

• ullin
    Kiickson skrev 2015-01-27 21:07:35 följande:
    Jag har skickat ett meddelande till dig här Ang gruppen. Läs det om du vill vara med :)
    Kan du vara gullig och skicka till mig med?
  • ullin
    S1528 skrev 2015-01-28 08:00:15 följande:

Vecka 28 igår och nu börjar det hända grejer! En liten bula börjar komma fram :) Syns dock fortfarande inte när jag är arbetsklädd, men jag har börjat berätta för mina kunder att jag förhoppningsvis bara jobbar tre veckor till om FK inte tycker annorlunda. Dom flesta reagerar med stor förvåning och säger att jag dolt det bra, haha.

Betydligt mindre krämpor än förra veckan, så det är jag glad för :) Det känns lite overkligt att det bara är 89 dagar kvar, vart tog alla veckor vägen!? phpuvd1ow20923.jpg

Rackarns vilken skillnad! Härligt.
  • S1528
    ullin skrev 2015-01-28 08:29:19 följande:
    Rackarns vilken skillnad! Härligt.
    Har märkt att det varit något på gång för det har kliat som attan på magen :)
  • Kiickson
    ullin skrev 2015-01-28 08:28:16 följande:

Kan du vara gullig och skicka till mig med?

Fixat! :)
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-01-28 07:40:10 följande:

Då var nästa barnmorskekollen avklarad. Allt såg bra ut 30 hela veckor och sf mått på 33. Ganska stort så ökar det mer blir det ett t.ul. På 2 veckor har måttet ökat 3-4 cm..

Känns skönt att han ligger vänd åt rätt håll nu i alla fall, vilket jag misstänkt länge då han sparkar bara uppåt och det är tyngre/ilningar nedåt

Jag hade 29 cm vid 30+0. Har nästa besök vid 31+3, ska bli intressant att se om magen växt någonting.
  • mandalii

Jag var hos barnmorskan igår och har äntligen fått upp mitt järnvärde, UTAN järntabletter kan tilläggas. Stolt : ) Har kämpat med leverpastej, pumpakärnor och blutsaft. Ligger nu på hb 119 mot 102 som jag hade för tre veckor sedan.

SF mått på 27 vilket var inom normalkurvan, hade gått upp 2 kg på tre veckor. Totalt nu 8 kg sedan jag blev gravid.

Hans hjärta tickade fint i 145 slag per minut.

Känns bra! Är i för övrigt i vecka 29.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)