• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-28 08:00:15 följande:

Vecka 28 igår och nu börjar det hända grejer! En liten bula börjar komma fram :) Syns dock fortfarande inte när jag är arbetsklädd, men jag har börjat berätta för mina kunder att jag förhoppningsvis bara jobbar tre veckor till om FK inte tycker annorlunda. Dom flesta reagerar med stor förvåning och säger att jag dolt det bra, haha.

Betydligt mindre krämpor än förra veckan, så det är jag glad för :) Det känns lite overkligt att det bara är 89 dagar kvar, vart tog alla veckor vägen!? phpuvd1ow20923.jpg

Så fin magen!!!

En kund frågade mig i vecka. " ska du bli två?" Haha tog ett tag innan ja kopplade vad han sa!!

Hoppas fk låter dig gå hem tidigare!!

Samtidigt som man ser dagarna minska så känns de ändå som en evighet kvar haha!

Min jobbar kompis har bf 1/2 och min svägerska 27/2 kanske därför jag känns så avlägsen!
  • Madelen b

Är de fler än jag som har halsbränna från HELVETET?

Har testat galviscon och novalucol men INGET hjälper :(

Rapar magsyra och böjer jag mig fram så får jag upp magsyra i munnen!!

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-01-28 09:14:41 följande:

Jag hade 29 cm vid 30+0. Har nästa besök vid 31+3, ska bli intressant att se om magen växt någonting.

Spännande! Jag hade 29 cm vid förra besöket för 2 v sedan.. Jag bävar mig för nästa gång..
  • Linc

Mitt bm besök idag v.28+5 gick bra haha :)

SF måttet var på 30cm!! Bm sa att det är helt ok esom livmodern "minns" hur den ska växa efter tidigare graviditeter haha. Hade dock bara ökat 2kg i vikt vilket "bara" är bebisens viktuppgång / vecka *pju* Lilltösens favvoställning är iaf betryggande med huvudet neråt men hon är ruskigt aktiv och jag är ett enda blåmärke på insidan öm precis överallt haha! Längtar sååå efter att få träffa henne i April <3

Ang. halsbränna som någon skrev om och så tar jag någon ny receptfri medicin som heter REDUFLUX fungerar helt ok för mig. Kram på er alla :)

• Sommarsnö
    Madelen b skrev 2015-01-28 10:31:58 följande:

Är de fler än jag som har halsbränna från HELVETET?

Har testat galviscon och novalucol men INGET hjälper :(

Rapar magsyra och böjer jag mig fram så får jag upp magsyra i munnen!!

Kolla med din läkare om du kan ta Omeprazol. Jag åt det när jag blev gravid och min läkare sa att det var ok. Dock slutade jag eftersom jag ville se om det inte behövdes och det gjorde det inte heller. Men det kan hjälpa om inget annat hjälper.
  • Fr1da

Jag hade också SF 29 cm på senaste besöket, i måndags v 30+4. Och lilla Mini har fixerat sig

Om ett par veckor ska vi på ett till UL. Ska kolla så att moderkakan flyttat på sig, då den låg ganska långt ner på rul, och liksom blockerade utgången På fredag blir det weekend till Berlin, får passa på en sista gång innan vi blir tre

• Bell13
    Fr1da skrev 2015-01-28 11:49:19 följande:

Jag hade också SF 29 cm på senaste besöket, i måndags v 30+4. Och lilla Mini har fixerat sig

Om ett par veckor ska vi på ett till UL. Ska kolla så att moderkakan flyttat på sig, då den låg ganska långt ner på rul, och liksom blockerade utgången På fredag blir det weekend till Berlin, får passa på en sista gång innan vi blir tre

Fixerat sig redan, det var tidigt. Jag tycker att jag känner när lillen lägger sig neråt med huvudet, känns som en melon mellan benen och "trycket" lättar när han lägger sig åt sidan igen
  • mandalii
    Fr1da skrev 2015-01-28 11:49:19 följande:

Hur vet man att bebisen fixerat sig? När jag var hos barnmorskan igår sa hon att han låg med huvudet nedåt, men har rör ju på sig som bara den. Så antar att han inte ligger så hela tiden.

• BigMami

So förstföderska är man ju inte lika uttänjd i bäckenet så då kan den fixeras tidigare. Möjligtvis att den ff är ruckbar/rörlig?

Min trea fixerade sig aldrig men låg vänd nedåt bra länge.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)