• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • LillaSandy

Malmfälten, det är sjukt mycket här! MEN, ringde ikväll till fk och frågade hur det går med mitt ärende om gravpenning. Skickade in ansökan den 18 december och de har begärt komplettering för inte så länge sedan. Ikväll sa de äntligen att jag fick beviljat hel graviditetspenning!!! :) Har ni andra sökt? Hur gick det?

• LillaSandy

Hur känns det då er bebis buffar runt i magen? För mig är det mest buffar och som att den vänder runt lite grann. Men inte lika mycket direkta sparkar. 

• BigMami
    LillaSandy skrev 2015-01-30 21:15:09 följande:

Hur känns det då er bebis buffar runt i magen? För mig är det mest buffar och som att den vänder runt lite grann. Men inte lika mycket direkta sparkar. 

Jag ser nog ut som en smurf på insidan av magen så som han boxas och har sig! Supersköna kickar mot revbenen.. Känns som en melon ska trilla ut där nere.. Stramar & drar fram och tillbaka som en våg över magen. Hör hur det knäpper till ibland så som det brukar knäppa liksom i leder .

Har mobilen lutande mot magen när jag skriver och den bara hoppar runt En riktigt liten vilde! Hickar rätt ofta också .
  • ullin

Precis så har jag det också. Känner svepande, buffande, pickande och "vändrörelser" men som inga sparkar.

Är i vecka 28 och har moderkakan fram.
  • Jozsan

Jag känner mest buffar, att bebisen rör sig i magen. Inget uppåt revbenen och inga direkta 'sparkar' bebisen ligger på tvären precis nedanför naveln ca. Är i v.28 nu, ska bli spännande o känna om det kommer förändras längre fram :)
  • Madelen b
    lais skrev 2015-01-30 10:57:08 följande:
    5 timmar från första känning, två timmar på förlossningen...

De sa åt oss att åka in tidigare nästa gång men att tälta utanför var ju på en annan nivå smile5.gif Det som gör att det känns sådär är att mamma och pappa som ska ta storebror han 40 min restid till oss och sen har vi en halvtimme in till BB så vi behöver lite tid på oss...
    Ja nästan som mig, vattnet gick men inget mer hände, 4h sedan från första värken och 1,5h på förlossningen! Snabbt o bra:)

Vi har oxå svärmor/farmor 40min bort utan körkort:/ ska förvarna en jobbar kompis som bor i närheten om hon ev kan komma o ta sonen om de skulle bli snabba puckar! Annars går vi ta med honom helt enkelt!
  • Madelen b
    Freje skrev 2015-01-30 13:42:07 följande:
    Hon misstänkte ju uvi direkt så därför fick jag lämna prov. Har precis fått svar att provet inte visade på några bakterier. Det är ju skönt att veta.  Men annars så sa hon bara att det händer och växer mycket just nu så att ha molvärk kan vara normalt, men om värken blir för jobbig så självklart ska man ringa förlossningen.

Just nu känner jag ingenting, ingen värk och inte särskilt mycket sammandragningar. Så jag avvaktar lite, men om jag får ont igen så kommer jag ringa förlossningen. Nu vet jag i alla fall att det inte är urinvägsinfektion som kan vara boven. Nu är det snart helg och lite välbehövlig vila smile1.gif Hoppas att värken håller sig borta för oss alla! Roligare kan man ha!
    Skönt det iaf!

Förlossningen ville ha in mig för att utesluta infektion och få sonen är förtidigt född! Alla kurvor och tappen såg bra ut, bebisen var pigg o sprattlade på! Dem tog flera odlingar och skrapade så får se vad de kan vara!

Annars kunde dem inte säga varför ja hade så ont( haft hela dagen) men om de vart värre skulle ja in igen! Jobbar ju tyvärr hela helgen så svårt att ta de lugnt:/
  • LillaSandy

Har ni ont o känner er oroliga så ring förlossningen o rådfråga. Min bm sa att man hellre får ringa en gång för mycket o att man absolut inte ska tänka att man är jobbig på något sätt.

Jag har också moderkakan fram.

• S1528
    LillaSandy skrev 2015-01-30 21:12:07 följande:

Malmfälten, det är sjukt mycket här! MEN, ringde ikväll till fk och frågade hur det går med mitt ärende om gravpenning. Skickade in ansökan den 18 december och de har begärt komplettering för inte så länge sedan. Ikväll sa de äntligen att jag fick beviljat hel graviditetspenning!!! :) Har ni andra sökt? Hur gick det?

Hur kan de ha begärt komplettering för inte så länge sedan? Det ska dom ju enligt dom själva höra av sig inom en vecka efter att dom fått in pappren :/

Jag själva väntar fortfarande, dels på besked om graviditetspenningen och sedan har jag inte hört ett dugg efter att jag skickade in pappren om min inkomst. Har läst att vissa får bekräftelse på posten om att de har fastställt ens SGI, men jag har inte hört något alls :(

Ännu sämre är att den min närmaste chef slutar om bara lite mer än en vecka, så om FK vill ringa och prata med h*n så hoppas jag innerligt att dom gör det innan dess. Blir lite olycklig av att bara gå och vänta!
  • Emmadee

Vecka 30 idag, bara 10 veckor kvar.

Den här veckan har de verkligen smällt till, magen har blivit större och jag betydligt otympligare. Saker som jag klarade utan problem förra helgen har helt plötsligt blivit jobbiga. Framför allt när det gäller att bära saker. Nu börjar jag känna mig riktigt gravid.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)