• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • ullin
    S1528 skrev 2015-02-01 17:44:47 följande:
    Jag har inte tecknat någon gravid/barnförsäkring. Skäms nästan lite när jag säger det, men det har liksom inte blivit av eftersom det är så förbannat förvirrande att lista ut vilket bolag som verkar bäst!

Vad har ni andra valt för bolag och varför?
    Jag valde folksam eftersom vi har det till alla övriga försäkringar. Tucker det känns smidigt att ha det samlat plus att jag har förmånligt pris på barnförsäkring sen via mitt fackförbund just där.
  • S1528
    ullin skrev 2015-02-01 18:28:09 följande:
    Jag valde folksam eftersom vi har det till alla övriga försäkringar. Tucker det känns smidigt att ha det samlat plus att jag har förmånligt pris på barnförsäkring sen via mitt fackförbund just där.
    Jag fick tummen ur idag och tecknade en försäkring. Det blev Trygg Hansa eftersom jag har andra försäkringar där. Nu slipper jag ha dåligt samvete på en stund ;)
  • BigMami
    Freje skrev 2015-02-01 15:31:12 följande:

Fick en så märklig kommentar häromdagen. Berättade för en ytligt bekant att jag är gravid och har bf i april. Hennes gensvar var då "April i år?".

Ehh, ursäkta men självklart i år. Jag är väl ingen elefant heller! Men hon tyckte att jag hade så liten mage.

Såå liten tycker jag inte att den är. Försöker inte att ta åt mig, men blir lite irriterad på att antingen få kommentarer om att magen är stor eller så är den liten. Ingen säger vilken perfekt lagom mage du har!

För mig är det tvärtom istället..

Får alltid kommentarer som "Är du säker på att det BARA är en", "De har säkert räknat fel på datum", "Är det inte dags när som helst", "Så stor som du är så tror jag inte du ska ha i april" osv osv.. Som om jag kan rå för hur magen ser ut liksom!? Blir faktiskt förbannad! Tror de att jag tycker det är kul? Kan knappt ha några kläder alls.. Idag gick knappt jackan igen :-/ Ändå så står man och försöker suga in magen... Men nog är jag bra mycket större nu än vad jag har varit i mina tidigare graviditeter. Hoppas bara det inte gömmer sig en jättebebis där inne :-S

Alltid är det någon som har något att klaga på.. Finns ordet normal?
  • Mars12

Jag har också tecknat i Folksam, enbart för vi har alla andra försäkringar där. Men tog en gratisförsäkring från trygg hansa också.

Hur mår ni? Helt plötsligt kom foglossningen på besök här, går som en halt höna.

Men något som jag är glatt överraskad över är att jag sover så bra. Då är de ända gången jag inte ens känner mig gravid... Tror jag får tacka tempurmadrassen för de :)

• Freje

Det verkar som om man är gravid är man plötsligt lovligt byte för klappar på magen av folk man knappt känner och märkliga kommentarer om magen o annat högst personligt. Blir lite trött på sånt. Jag vet att mitt lilla busfrö ligger långt ner o bakåt. Troligen orsak till att magen inte är så stor. Ibland när hon snurrar runt o hittar ny ställning ändrar magen form o blir större o mer spänd. Alla är vi olika o varje graviditet är olika. Det viktiga är ju att bebis mår bra o växer som hon ska.

• Smulan 89
    mandalii skrev 2015-02-01 00:15:21 följande:

Har alla tecknat barnförsäkring, bör man göra det och varför?

Jag gjorde det den här gången. Första barnet hade jag en gratis försäkring och sonen föddes sjuk. Vi låg 4 mån på sjukhus innan vi fick komma hem, men kunde inte få ut en krona på försäkringen. Önskar att jag hade lagt 1000:- på en bra försäkring. Vi missade mycket pengar den gången.
    Andra barnet hade jag ingen försäkring alls. Tänkte väl att det kan väl inte bli så galet igen. Han föddes frisk.
    Den här gången så tog jag Folksams gravidförsäkring för 1150:- , så nu har vi provat, gratis, ingen och den som kostar.
    Hade ett försäkringsärende hos Folksam och skulle få ut 1150 kr på försäkringen, så då tänkte jag att då tar jag en gravidförsäkring "istället", när det var samma pengar.
  • Emmadee

En fråga som jag tycker är lite märklig som jag får ofta är frågan om hur det känns för min sambo att bli pappa och om han är glad.

Känns inte som en fråga man skulle svara ärligt på till personer man inte känner så väl om han nu inte hade varit glad över det. Förstår inte riktigt varför man ställer en sån fråga.

• Linc
    BigMami skrev 2015-02-01 19:59:52 följande:

För mig är det tvärtom istället..

Får alltid kommentarer som "Är du säker på att det BARA är en", "De har säkert räknat fel på datum", "Är det inte dags när som helst", "Så stor som du är så tror jag inte du ska ha i april" osv osv.. Som om jag kan rå för hur magen ser ut liksom!? Blir faktiskt förbannad! Tror de att jag tycker det är kul? Kan knappt ha några kläder alls.. Idag gick knappt jackan igen :-/ Ändå så står man och försöker suga in magen... Men nog är jag bra mycket större nu än vad jag har varit i mina tidigare graviditeter. Hoppas bara det inte gömmer sig en jättebebis där inne :-S

Alltid är det någon som har något att klaga på.. Finns ordet normal?

Haha... Här är en till!! Det KAN väl inte bara vara en!?! (Jo, 1h ul visade BARA 1) Oj ska du gå ända till APRIL!?!? Du ser ut som du ska föda när som helst!... o.s.v.... *suck* Men jag får iaf höra att jag har en jättefin mage alldeles rund haha.. det tröstar lite iaf. .. SF mått i v.29 var 30cm...
  • Humledumle

Måste få skriva av mig lite. Min sambo vill verkligen inte ha sex med mig. Han tycker det är läskigt med sparkarna. Jag har föreslagit flera ställningar så han slipper men nej ingen framgång! Visst jag orkar inte ha sex så ofta men nån gång ibland skulle jag ju vilja få lite :/ känner mig bara fulare å fulare :(

• BigMami
    Linc skrev 2015-02-02 09:48:25 följande:

Haha... Här är en till!! Det KAN väl inte bara vara en!?! (Jo, 1h ul visade BARA 1) Oj ska du gå ända till APRIL!?!? Du ser ut som du ska föda när som helst!... o.s.v.... *suck* Men jag får iaf höra att jag har en jättefin mage alldeles rund haha.. det tröstar lite iaf. .. SF mått i v.29 var 30cm...

Visst är det kul! Tror det är ytterst sällsynt att de missar foster på ul.. Mitt sf mått nu sist i v 30 låg på 33.. Känner mej som en elefant!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)