• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Usch vad jobbig denna väntan är! Bim i helgen typ så nu analyserar jag varenda flytning och klämmer på brösten stup i kvarten... Vill inte förstöra den här mysiga decemberperioden med en ny besvikelse!

• Solros78

Ingen graviditet denna månad heller. Tog ett test som var negativt, är på äl +13-14.

Helt sannslöst vad svårt det ska vara då!!

• Solros78
    sofie8702 skrev 2014-11-29 07:49:45 följande:

Fick min mens idag.... är oerhört ledsen o besviken, fattar inte varför de inte gick ja hade ju ägglossning...

orkar inte med denna besvikelsen länge. ....

Så känner jag också! Hade två ägg på gång denna månad, tydlig äl och sex på rätt dagar. Ändå inte. Men chansen är väl typ tio procent i min ålder har jag läst...
  • Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-29 08:45:55 följande:

Blod på pappret!!!

Varför kan det inte stanna???

Förtvivlad/ besviken/ trött/ förolämpad/ hatarmin kropp/

Ja ni om några vet alla känslor....!!!! Det suger!!!

Åh nej, åh nej!
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-11-29 09:35:55 följande:
    Ingen rolig trend i tråden!! Ofattbart hur svårt det ska vara. smile4.gif
    Ja jag fattar det inte! Jag har liksom blivit gravid fyra gånger (varav två då blev mf) men ändå tidigare alltså haft rätt lätt att bli gravid. Vad har liksom hänt med min kropp??
  • Solros78

Nu ska jag köra en månad utan tabletter tänkte jag, eftersom jag kört tre i rad och fick två ägg nu den här månaden. Svårt bara attveta när äl kan förväntas då (när äl brukar komma utan pergo eller när den kommit senaste månaderna med pergo?) någon som har en aning?

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-01 12:42:43 följande:

Pratade även med carlanderska i Gbg (har tid där i januari) dom var MYCKET mer förstående och tyckte vi skulle komma till dom! Jag stor tjöt under nästan hela samtalet men hon var så gullig kvinnan jag pratade med:) känns tryggt att ha den tiden bokad! Kör sista pergotime kuren nu i dec...hon på carlanderska tyckte även att de var slöseri med tid att köra fler än tre kurer!

På vilket sätt menar de att det är slöseri med tid med fler kurer än tre? Jag har kört tre kurer pergo nu och fått äl på två av dem. Tänkte ta uppehåll nu en månad men vet inte om jag bör prata med gyn, fast jag vet inte riktigt om vad. Hur ska man tänka när man kämpar med detta men har två barn och därför inte kan köra ivf? Var är slutet?
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-01 15:14:25 följande:

Som jag förstod menade hon att har de inte tagit sig på 3 kurer pergo bör man gå vidare med annan behandling...jag har ju fått äl på första kuren men inte andra tydligen,

Har ju oxå barn sedan innan...men nu är måttet rågat å vi betalar för det! Hon sa på carlanderska oxå att de inte är säkert ivf är nästa steg utan annan stimulering med mera koller! Känns underbart då jag inte ens fått tid till vul nu för det är fullbokat!:/

Kändes super bra att bara prata med kvinnan på telefon! Hon sa även:här jobbar vi ju BARA med detta så vi förstår fullt hur ni mår!!!! Så skönt

Det är ju bara att vad finns det för annan behandling utöver ivf? För får jag äl av pergo är ju sprutor ingen vits. Och vad mer kan finnas? Jag funderar ju på om det där med spolning borde vara aktuellt dock? Kostar sånt?
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-01 16:42:25 följande:

Har du/ni gjort en utredning? Min gynekolog ville eventuellt göra en ny (gjorde en 2009) för att se om de är något fel med äggledarna! Då ev spola! Men jag kör på privat ändå! Dom sa iaf att de finns andra alternativ!

Inte någon stor utredning. Blodprover och vul bara. Jag har liksom tänkt att eftersom jag blev gravid lätt två gånger förra året (mf) borde de inte vara några fel men nu efter ett helt år utan plus börjar jag ju undra. Har telefontid med gyn i eftermiddag.
  • Solros78

Pratat med min gynläkare och jag tar en månads uppehåll med pergo och kör sen igen. Han tyckte inte någon annan koll eller utredning var befogat nu eftersom jag svarar på behandlingen osv. Frågade inte specifikt om spolning men vet inte när och för vilka det kan bli aktuellt. Men jag ska dit för vul igen när jag kört ny omgång med pergo i januari så då får jag väl fråga då. Han menade i alla fall att man kör sex omgångar med pergo utan problem.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?