Pergotime start sep 2014?
Hoppas väldigt nu dock att jag ska få äl utan pergo denna månad. Sägs ju att effekten kan sitta i till månaden efter ibland. Någon som gjort uppehåll med pergo och fått äl ändå den månaden?
Hoppas väldigt nu dock att jag ska få äl utan pergo denna månad. Sägs ju att effekten kan sitta i till månaden efter ibland. Någon som gjort uppehåll med pergo och fått äl ändå den månaden?
Min gynekolog verkade räkna med att jag skulle få äl två månader efter, på henne lät de som om de alltis gjorde så. Två månader med pergotime och två månader utan!
Jag har precis börjat testa med ältester för att se om man möjligtvis kan få äl en månad utan pergo. Jag har ju ändå haft egen äl förut så jag tycker den borde kunna komma.
Ska ta 4 tabletten idag. Mår bra. Det jobbiga är att man bara väntar. Det är bara man kan göra. Vänta på ultraljudet. Vänta på ägglossningen. Sen den långa 2 veckors väntan på mensen. Dom två veckorna känns som flera månader. Många siger och har läst att man ska inte tänka på det hela. Då blir man lättare gravid. När man har kämpat i 2 år. Hur lätt är det o bara inte tänka på att bli gravid. ? Det är det enda man tänker på. Kollar på blocket. Kollar på barnvagn. Har redan köpt bebi kläder som man kan inte bara låta bli o köpa. Dom brukar jag pilla på ibland. Inte bara jag. Även min man :(( vi vill att hon/han ska komma nu. Snälla kom :((
Blev så glad idag, fick en glad gubbe på ältest, utan pergo denna månad! Inte hadt några särskilda känningar som jag har vissa månader men det verkar kunna bli äl ändå.
Vi hade sex tisdag och onsdag, nu får det bli ikväll och sen funderar jag på om vi kunde få till något imorgon på dagen. Imorgon kväll känns för sent men det är ju meckigt med sex när barnen är vakna.
Förra året, den grav som blev mitt andra missfall, plussade jag den 27 dec, vilket är typ samma dag jag skulle kunna testa nu...
Ger lite hopp till er alla i tråden :)
Plussade idag på 9e pergotime kuren :)
Skrev ju i morse att jag inte haft några särskilda älkänningar. Det har jag nu, typiska flytningar och framför allt tokont i magen! Kom som ett brev på posten när jag fick glad gubbe tydligen.
Skulle hämta ut ny kur igår, men dem hade slut! Hon sa..konstigt vi brukar ha. Sen titta hon.... slut hos leverantören! Så dröjer lite. Men fanns 1 förpackning på ett annat ställe. Fick lite panik! Vill ju inte behöva missa en månad till.