• Solros78

Pergotime start sep 2014?

helnil_ skrev 2014-11-24 12:32:15 följande:

Total deppig dag idag.. Var precis på vul efter dubbelkur men inga stora ägg.. Alltså ingen ägglossning denna gång heller. Vad är det för fel på min kropp! Blir galen! Så nu måste jag testa trippelkur och det är sista chansen.. Annars blir jag remitterad till ivf klinik fast inte för ivf utan för starkare preparat.. Är så trött på den här väntan. När jag inte ens har ägglossning så är ju chansen liksom noll :( nu är det tidigast 10-15 januari som jag kan se om trippelkuren funkat. Tror inte det jag.. Jag hoppas verkligen för er andra iaf!

Men åh vad jobbigt, stackare!
  • Solros78

Jag upplever att vissa månader, speciellt typ i våras tror jag, har jag haft väldigt ömma bröst mellan äl och bim. Men andra månader inte alls (och jag vet att jag hade äl). Är inte det lite konstigt? Men jag har heller inget minne av ömma bröst när jag har plussat förr så det verkar inte vara en nödvändighet men jag undrar ändå varför det är så olika. Någon som vet?

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-25 08:30:10 följande:

Nej...hormonnivåer kanske?

Jag upplever det väldigt olika oxå!

Känner mig deprimerad...vill inte träffa kompisar...speciellt inte bästa vännen...som idag är på ul! Jag försöker verkligen bita ihop och va normal men så gråter jag när jag kommer hem ist! Jag missunnar henne inte...men är så fruktansvärt energi krävande att vara runt henne!

Är bara sura miner med min 4 åring oxå...hon känner nog av att jag inte är som jag brukar! Och jag får så dåligt samvete! Hon har nån trots period och det tar min energi...och så har jag ett service yrke! Bahh!!!!!

Älskar min dotter över allt annat...men längtan till syskon blir inte mindre för det! Spec efter allt slit i månader!

Så! De va gött:)

Det man undrar då är om det kan vara ett problem att det är olika. Och vilket som är bättre och sämre?

Bra där, gnäll av dig, det är därför vi är här!
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-25 11:37:19 följande:

Inom loppet av 30 min har gyn ringt och berättar att jag troligen inte haft nån äl...och kompisen skickar bild från ul!!!!!!

Nej fy sjutton!! Kramar till dig!
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-25 20:57:42 följande:

Jag har ju haft ömma bröstvårtor efter äl denna månad...äl smärtor i magen och utslag på clearblue men på blodprovet var det för låga värden för att varit äl denna månaden! Förvirrande!

Oj det lät ju verkligen förvirrande! Tom positivt ältest och ändå inte äl.

Jag hade sjukt ömma bröstvårtor precis vid äl men sen inte ömma bröst.
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2014-11-26 06:06:02 följande:

Nu har kära tant röd kommit på besök! Men jag kör en ny kur pergotime på fredag :) hoppas det tar sig nu:)

Hur går det för er andra?

Vad tråkigt! Jag har bim i helgen någon gång.
  • Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-27 07:26:28 följande:

Hej tjejer!!! Vi är bäst!!! Som ni säger måste vi ta hand om oss. Mun kurator säger det att jag måste förlika mig med känslan av avundsjuka, att det är ok. Inte döma mig själv för det. Och att det inte betyder att jag inte älskar mina vänner eller är glad för dem.

Idag är jag BIM +1

Har testat tre gånger alltid samma, super svagt även som idag imorgon på morgonen. Har symtom och min känsla är den samma.... Men börjar nu tveka eftersom testerna är så svaga... phpDFSWUe27614.jpg

Ta ett digitalt!
  • Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-27 13:09:45 följande:

Det är konstaterat med digitalt

" gravid" 1-2 veckor

Tog påförmiddagen och veckoindikatorn kanske inte alltid ger rättvisande då, så går på att kg vet när äl var. Vilket betyget v.5(4+2)

Shit fortsätt hålla tummarna att det ska stanna. Tjatat nig till ett Vul i v,8(18/12)

Tack för tt ni finns kram

Stort grattis!!
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-11-27 16:51:04 följande:

Min spolning gick bra idag, gjorde inte ont och det såg jättebra ut sa hon. Tyvärr såg hon inte att något ägg var på väg att släppa...
    Jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som vi kan ta tills det är dags för IVF. Hon skickade iväg remiss för det nu.  Så nu har vi en plan framför oss iallafall. Men hoppas verkligen vi kan lyckas själva innan det blir aktuellt för det. 

Skönt att spolningen gick bra och att ni kan köra på med pergo i väntan på mer hjälp.
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2014-11-28 13:03:36 följande:

Imorgon så kör jag igång med pergotime kur nr 2!

1a dagen imorgon..

Till er som gått på vul för att se om det blev ägglossning mm hur gjorde ni? Ringde ni till gyn eller BM?

Skulle vara bra att veta...

kanske ska försöka få ett besök ändå istället för att noja så mycket.

När besöker man i så fall , innan, under eller efter ägglossning??

Många frågor :)

Det är gyn du måste till, bm gör generellt inte vul. Man går några dagar före beräknad äl, så man vet om man kan ha sex eller inte. Jag har gått ca dag 12.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?