• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-02-04 08:51:08 följande:
    Spänannde!! Jag hade inga biverkningar under tiden jag åt tabletterna men däremot fick jag väldigt stark ägglossningssmärta i magen under ca 1 veckas tid, det gjorde ont när jag gick snabbt, hoppade och satt ihopkrupen i soffan. Värken försvann dock i exakt samma stund som ägget släppte. I övrigt inga biverkningar alls utan mådde som vanligt. Hoppas du får bra besked på måndag :)
    Ja mycket! :) 

Än så länge känner jag ingenting heller, hoppas att det håller i sig! :) 
    Den ägglossningssmärtan som du beskriver känner jag igen, den brukar jag ha vid ägglossning utan pergo! ;) Så kanske inte gör mig så mycket då. 

Hur stor ska en 'äggblåsa vara för att släppa? Jag hoppas på superbesked! :D 
    Blev du gravid med hjälp av pergo ? 
  • KnytetsMamma
    Dakine skrev 2015-02-04 11:56:09 följande:
    Ja mycket! :) 

Än så länge känner jag ingenting heller, hoppas att det håller i sig! :) 
    Den ägglossningssmärtan som du beskriver känner jag igen, den brukar jag ha vid ägglossning utan pergo! ;) Så kanske inte gör mig så mycket då. 

Hur stor ska en 'äggblåsa vara för att släppa? Jag hoppas på superbesked! :D 
    Blev du gravid med hjälp av pergo ? 
    Hej, min gyn  sa att de släpper när de är runt 20-24 mm, med första kuren tror jag att jag hade en äggblåsa på 20 mm som sen släppte och då blev jag gravid (slutade tyvärr i ma). Sen på andra kuren hade jag på första kollen några större äggblåsor men sen gjorde vi en koll till och då var där en större på 23 mm som hon sa kommer släppa när som helst. Men jag tror i alla fall att de ska vara över 20 mm när de släpper. Jag blev spontant gravid med dottern 2011 men sen kom inte ägglossning m.m igång efter amning så då fick jag hjälp av pergotime och det funkade :) Men vi har nog generellt "lätt" för att bli gravida jag och min man, vi har typ försökt 3 ggr och blivit gravida 3 ggr (en gång resulterade i dottern 2012, en gång ma sommaren 2014 och sista gången denna graviditet där jag nu är i vecka 24).
  • Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-02-02 21:36:26 följande:

Jag fick negativt på testlagrets igår så antagligen så är det inget denna månaden heller. Men jag vet inte om det är inbillning eller vad det är , men jag känner mig gravid :/

Man blir galen av detta, av alla gånger jag har haft tabletterna och innan så har jag aldrig mått såhär... Tänkte om clear blue är bättre men är det negativt så är det nog det!!

Jag väntar ut mensen denna veckan iallafall :)

Tack för dina tips :)

Ingen mens än? Jag ska in på äggplock på fredag. Har endast tre äggblåsor mogna så det känns så där. Kan ju vara ett guldägg där vem vet! Fått reda på att jag tydligen har pco.. Ovanligt att man svarar så dåligt på hormonerna som jag gjort men varför skulle man vara vanlig någon gång?? Skit. Känner mig pessimistisk just nu. Ska försöka tänka positivt..

Kram
  • Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-02-04 12:17:46 följande:
    Hej, min gyn  sa att de släpper när de är runt 20-24 mm, med första kuren tror jag att jag hade en äggblåsa på 20 mm som sen släppte och då blev jag gravid (slutade tyvärr i ma). Sen på andra kuren hade jag på första kollen några större äggblåsor men sen gjorde vi en koll till och då var där en större på 23 mm som hon sa kommer släppa när som helst. Men jag tror i alla fall att de ska vara över 20 mm när de släpper. Jag blev spontant gravid med dottern 2011 men sen kom inte ägglossning m.m igång efter amning så då fick jag hjälp av pergotime och det funkade :) Men vi har nog generellt "lätt" för att bli gravida jag och min man, vi har typ försökt 3 ggr och blivit gravida 3 ggr (en gång resulterade i dottern 2012, en gång ma sommaren 2014 och sista gången denna graviditet där jag nu är i vecka 24).
    Okej jag förstår! :) 

Ja, jag blev spontant gravid med sonen Januari 2010. Oktober 2009 blev jag också spontant gravid, men slutade i ett tidigt mf. jag vägde dock ca 15 kg mindre då än nu, så kanske var därför vi lyckades mycket bättre. Efter sonens födelse började mensen strula och vi kollade upp detta när vi då skulle skaffa syskon :) Typ 3 år senare ;) Nu väger jag ju också mer... så kan ju vara därför det påverkar. Mannen har då superspermier sa de, så bara vi får igång min ägglossning ska det nog gå vägen tror jag! 
  • KnytetsMamma
    Dakine skrev 2015-02-04 12:47:16 följande:
    Okej jag förstår! :) 

Ja, jag blev spontant gravid med sonen Januari 2010. Oktober 2009 blev jag också spontant gravid, men slutade i ett tidigt mf. jag vägde dock ca 15 kg mindre då än nu, så kanske var därför vi lyckades mycket bättre. Efter sonens födelse började mensen strula och vi kollade upp detta när vi då skulle skaffa syskon :) Typ 3 år senare ;) Nu väger jag ju också mer... så kan ju vara därför det påverkar. Mannen har då superspermier sa de, så bara vi får igång min ägglossning ska det nog gå vägen tror jag! 
    Låter ju som ni har bra förutsättningar :)
  • Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-02-04 13:03:54 följande:
    Låter ju som ni har bra förutsättningar :)
    Jag hoppas verkligen det !! Tänk om det skulle säga PANG på första kuren :D 
  • Solros78
    Elin87 skrev 2015-02-03 17:38:28 följande:

Käkat färdigt Provera nu, tog sista tabletten igår så bara att vänta in mensen. Så händer inte så mycket just nu, men tänkte jag skulle ge en liten uppdatering bara :D

Jo en annan sak bara... Är det någon utav er här som kan kolla Familjeliv från era mobiler? Jag kommer inte in på hemsidan ens. Vill ju gärna kunna kika in när jag inte har tillgång till min dator hemma.

Jag surfar på mobilen, både via app och mobilsidan.
  • Solros78
    omarosa87 skrev 2015-02-04 11:23:13 följande:

Hejsan 3 kuren med pergo. Ultraljud på dag 11. Såg ett blåsa på 25mm. Han tyckte att den var lite för stor för dag 11. Han sa att det kan vara en cysta :( får aldrig någon positiv besked. Och man kan aldrig fråga dom något. För dom verkar bara vilja slänga ut en. :((

Vad tråkigt! Ja det låter som en väldigt stor blåsa så tidigt, jag har också haft så.
  • pergotimestina

Hej tjejer!

Mensen kom bim +3 så nu sitter jag igen med mens smärtor från helvetet!

Den är verkligen inte att leka med , grät till o med på jobbet igår...

Den blir 100 ggr värre med pergotime, ska säga det till läkaren den 10-e...

Hoppas det går bra för er andra??

• Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-02-06 19:44:12 följande:

Hej tjejer!

Mensen kom bim +3 så nu sitter jag igen med mens smärtor från helvetet!

Den är verkligen inte att leka med , grät till o med på jobbet igår...

Den blir 100 ggr värre med pergotime, ska säga det till läkaren den 10-e...

Hoppas det går bra för er andra??

Nej vad trist! Vet exakt hur du känner dig. Många tröstkramar! Jag som trodde att du var gravid.. Bunkra på med smärtstillande om det hjälper!

Gjort äggplock idag, de fick ut två ägg bara. Inväntar deras samtal imorgon då de säger om de klarat sig el inte.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?