• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • pergotimestina

Så nu har det blivit bim dharig om man ska räkna ägglossnings test positivt den 18-19/1

Finns det någon här som testat positivt med test lagret grav test innan? Eller ska man köra på den klassiska clearblue blue om några dagar?

Det käns som att det inte har tagit denna månaden heller dock! Har inga mens smärtor men man vågar ju inte lita på det!!

• KnytetsMamma

Jag testade positivt men väldigt svagt positivt på typ bim -3 men vet inte vilket test det var. Sen testade jag med digitalt på bim och fick gravid 1-2. Lycka till!!!

pergotimestina skrev 2015-02-02 13:05:55 följande:
    Så nu har det blivit bim dharig om man ska räkna ägglossnings test positivt den 18-19/1 Finns det någon här som testat positivt med test lagret grav test innan? Eller ska man köra på den klassiska clearblue blue om några dagar? Det käns som att det inte har tagit denna månaden heller dock! Har inga mens smärtor men man vågar ju inte lita på det!!

• pergotimestina
    KnytetsMamma skrev 2015-02-02 15:12:31 följande:

Jag testade positivt men väldigt svagt positivt på typ bim -3 men vet inte vilket test det var. Sen testade jag med digitalt på bim och fick gravid 1-2. Lycka till!!!

Jag fick negativt på testlagrets igår så antagligen så är det inget denna månaden heller. Men jag vet inte om det är inbillning eller vad det är , men jag känner mig gravid :/

Man blir galen av detta, av alla gånger jag har haft tabletterna och innan så har jag aldrig mått såhär... Tänkte om clear blue är bättre men är det negativt så är det nog det!!

Jag väntar ut mensen denna veckan iallafall :)

Tack för dina tips :)
  • KnytetsMamma

Om inte mensen kommer hade jag köpt ett digitalt för då slipper man tolka streck m.m.

pergotimestina skrev 2015-02-02 21:36:26 följande:
    Jag fick negativt på testlagrets igår så antagligen så är det inget denna månaden heller. Men jag vet inte om det är inbillning eller vad det är , men jag känner mig gravid :/ Man blir galen av detta, av alla gånger jag har haft tabletterna och innan så har jag aldrig mått såhär... Tänkte om clear blue är bättre men är det negativt så är det nog det!! Jag väntar ut mensen denna veckan iallafall :) Tack för dina tips :)

• Dakine
    Idag tog jag första tabletten i min pergotime kur! Jag är nervööööös! På måndag ska jag göra ultraljud för att se att det ger effekt. 

Vad har ni för erfarenheter av pergotime? Biverkningar?? 
  • Elin87

Käkat färdigt Provera nu, tog sista tabletten igår så bara att vänta in mensen. Så händer inte så mycket just nu, men tänkte jag skulle ge en liten uppdatering bara :D

Jo en annan sak bara... Är det någon utav er här som kan kolla Familjeliv från era mobiler? Jag kommer inte in på hemsidan ens. Vill ju gärna kunna kika in när jag inte har tillgång till min dator hemma.

• Lillyros

Hoppas du lyckas!!!!!

Jag fick vallningar och blev väldigt lätt stött å lite ledsen...inget vidare kul, men om det funkar är de ju värt det!

Lycka till!

Dakine skrev 2015-02-03 11:13:53 följande:

Idag tog jag första tabletten i min pergotime kur! Jag är nervööööös! På måndag ska jag göra ultraljud för att se att det ger effekt. Vad har ni för erfarenheter av pergotime? Biverkningar?? 

• KnytetsMamma
    Dakine skrev 2015-02-03 11:13:53 följande:
    Idag tog jag första tabletten i min pergotime kur! Jag är nervööööös! På måndag ska jag göra ultraljud för att se att det ger effekt. 

Vad har ni för erfarenheter av pergotime? Biverkningar?? 
    Spänannde!! Jag hade inga biverkningar under tiden jag åt tabletterna men däremot fick jag väldigt stark ägglossningssmärta i magen under ca 1 veckas tid, det gjorde ont när jag gick snabbt, hoppade och satt ihopkrupen i soffan. Värken försvann dock i exakt samma stund som ägget släppte. I övrigt inga biverkningar alls utan mådde som vanligt. Hoppas du får bra besked på måndag :)
  • omarosa87

Hejsan 3 kuren med pergo. Ultraljud på dag 11. Såg ett blåsa på 25mm. Han tyckte att den var lite för stor för dag 11. Han sa att det kan vara en cysta :( får aldrig någon positiv besked. Och man kan aldrig fråga dom något. För dom verkar bara vilja slänga ut en. :((

• Dakine
    Lillyros skrev 2015-02-04 08:05:14 följande:

Hoppas du lyckas!!!!!

Jag fick vallningar och blev väldigt lätt stött å lite ledsen...inget vidare kul, men om det funkar är de ju värt det!

Lycka till!

Än så länge känner jag ingenting :) 

Tackar! :) 
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?