• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Dakine skrev 2015-01-29 12:14:59 följande:
    Jo precis. Jag ska väl mest kolla hur jag reagerar och om behandlingen fungerar. Lät inte som att jag behövde göra VUL alla gånger, beror väl på hur vi själva känner. Måste tyvärr åka 16 mil för VUL så åker helst inte i onödan! 

Vi vill väl inte heller ha tvillingar, men hellre det än inget barn iaf ! :) De har inte sagt något om något sexförbud än så vi kommer köra på som vanligt ;) 
    Oj, förstår om du inte vill åka i onödan då nej. Jag har gångavstånd till gynekologen och kunde komma antingen innan jobbet eller så klämde hon in mig på  lunchen. Jag hade tur också att under tiden vi åt pergotime så var jag fortfarande föräldraledig 3 dagar/vecka så behövde aldrig engagera jobbet i detta heller eller behövde gå ifrån jobbet m.m.
  • Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-01-29 12:26:21 följande:
    Oj, förstår om du inte vill åka i onödan då nej. Jag har gångavstånd till gynekologen och kunde komma antingen innan jobbet eller så klämde hon in mig på  lunchen. Jag hade tur också att under tiden vi åt pergotime så var jag fortfarande föräldraledig 3 dagar/vecka så behövde aldrig engagera jobbet i detta heller eller behövde gå ifrån jobbet m.m.
    Det är eftersom jag inte får gå i staden jag bor på ultraljud (vi har ju kontakt med en privatklinik i en annan stad) så är därför det blir lite avstånd. 

Jag är tjänstledig från mitt arbete i dagsläget för att jag studerar så jag behöver inte engagera någon heller! :) Men ibland har vi ju obligatoriska dagar med redovisning och med min tur lär det väl bli just en sådan dag jag måste på ultraljud! ;) 

Maken jobbar borta varannan vecka, så jag hoppas verkligen vi kan pricka in rätt dagar. 
  • Juliii86

Äntligen kom mensen idag. Jag som har väntat på att mensen ska komma och nu äntligen är den här, på dag 45.

Imorgon hör läkaren av sig för att prata mer om hur vi ska göra här näst. Det blir nog att äta trippel kur på dag 5. Har faktiskt ingen hopp om att det kommer funka för mig.

• pergotimestina

Har bim nu den 3/2 snart snart HOPPAS inte mensen kommer denna månaden hahahah

håll era tummar och tår!

Brösten har gjort ont sen 3 dagar efter ägglossning en det släpper inte som det brukar göra efter några dagar... och ibland kommer det lite illamående, tycker mig även känna att det värker nere i tjej magen!!

Men så brukar det ju spöka Hahaha !

Men sig sagt hoppas hoppas...

• Pusheen
    pergotimestina skrev 2015-01-31 20:49:35 följande:

håll era tummar och tår!

Brösten har gjort ont sen 3 dagar efter ägglossning en det släpper inte som det brukar göra efter några dagar... och ibland kommer det lite illamående, tycker mig även känna att det värker nere i tjej magen!!

Det låter lovande!! Fortsätter att hålla tummarna att det blir ett plus!
  • Juliii86

håll era tummar och tår!

håller tummarna för dig!
  • pergotimestina

Kunde ju inte hålla fingrarna i styr och tog ett test (det är livs farligt att ha sånt hemma )

Testlagrets visade såklart negativt !!!

3 dagar innan känns det ju som att det skulle visa!!

Åhhh Vf ska detta vara så jävla svårt!

Och nu finns det inga pergotime tabletter kvar såklat måste vänta tills den 10-e och då är ju denna månaden förstörd!!!

Jävla skit kropp rent ut sagt!!!

• Solros78

håll era tummar och tår!

Alltså jag har kunnat konstatera att det typ inte finns några symtom som egentligen är tecken på graviditet. Nu senast hade jag tokömma bröst from en vecka efter äl, och en hel del flytningar men inte det minsta gravid ändå...
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2015-01-31 22:41:10 följande:

Kunde ju inte hålla fingrarna i styr och tog ett test (det är livs farligt att ha sånt hemma )

Testlagrets visade såklart negativt !!!

3 dagar innan känns det ju som att det skulle visa!!

Åhhh Vf ska detta vara så jävla svårt!

Och nu finns det inga pergotime tabletter kvar såklat måste vänta tills den 10-e och då är ju denna månaden förstörd!!!

Jävla skit kropp rent ut sagt!!!

Usch!

Finns det inget apotek någonstans med tabletter? Borde de inte kunna skicka från apotek på annan ort i Sverige?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?