• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Skinny Mie
    helnil_ skrev 2014-10-06 12:03:13 följande:

Grattis skinny mie! Själv kom jag precis från ett nedslående besök från gyn. Första kuren pergo har inte lett till att äggen reagerat. De var lika små som vanligt :( trodde verkligen att det skulle funka med pergo så känner mig mer besviken än jag trodde. Nu har jag fått

Dubbel dos utskriven men nu dröjer det ju en månad till innan vet om det gett något resultat :( hon tyckte inte ens att det var värt att ta att blodprov, hon var helt bombsäker på att jag inte skulle få ägglossning. Däremot trodde hon jag skulle få en mensliknande blödning om ett par veckor, om inte så får jag ta en till kur provera. Någon som varit med om att enkel dos inte lett till ägglossning och som ökat på dosen?

Tack! Ja mitt fina plus kom ju efter dubbel dos oxå (fick börja med det direkt), så vi får hoppas på plus för dig oxå nästa månad då. Fast jag förstår om du känner dig besviken! Kram på dig!!
  • Skinny Mie
    Gweny skrev 2014-10-06 12:58:56 följande:

Så fint plus! :- ) Jag kommer inte testa förrän bim, vågar inget tro.

Håller tummarna då!! Kram
  • Gweny
    Skinny Mie skrev 2014-10-06 14:15:47 följande:
    Tack, behövs!!
  • sofie8702
    Skinny Mie skrev 2014-10-06 14:15:47 följande:

På vilken dag tog du de första testet?
  • Skinny Mie
    sofie8702 skrev 2014-10-06 16:42:00 följande:

På vilken dag tog du de första testet?

Första positiva på dag 24 eller 25 tror jag det var. I fredags iallafall, och andra idag på BiM :)
  • rhoddan
    helnil_ skrev 2014-10-06 12:03:13 följande:

Grattis skinny mie! Själv kom jag precis från ett nedslående besök från gyn. Första kuren pergo har inte lett till att äggen reagerat. De var lika små som vanligt :( trodde verkligen att det skulle funka med pergo så känner mig mer besviken än jag trodde. Nu har jag fått

Dubbel dos utskriven men nu dröjer det ju en månad till innan vet om det gett något resultat :( hon tyckte inte ens att det var värt att ta att blodprov, hon var helt bombsäker på att jag inte skulle få ägglossning. Däremot trodde hon jag skulle få en mensliknande blödning om ett par veckor, om inte så får jag ta en till kur provera. Någon som varit med om att enkel dos inte lett till ägglossning och som ökat på dosen?

Det var samma sak för mig! Enkel dos ingen ägglossning dubbel dos ägglossning men för högt värde så fick enkel dos igen. Så får se hur d går denna gång.
  • rhoddan
    Gweny skrev 2014-10-06 12:58:56 följande:

Så fint plus! :- ) Jag kommer inte testa förrän bim, vågar inget tro.

Jag ska nog inte heller testa förrän bim. Försöka iaf :)
  • rhoddan
    Skinny Mie skrev 2014-10-06 17:42:22 följande:

Första positiva på dag 24 eller 25 tror jag det var. I fredags iallafall, och andra idag på BiM :)

Hur lång cykel har du då räknat på? :)
  • Juliii86
    Skinny Mie skrev 2014-10-06 04:59:44 följande:

Testade nu på morgonen igen förresten, vill vara helt hundra innan jag ringer till gyn senare under dagen. Ännu starkare idag, så nu vågar jag nog börja tro att det är sant ;)

BiM idag.

Stort grattis! Skrattande
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?