• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny

cd 26, känner lite hugg i magen och lite svullen, en del flytningar, men dessa kan lika gärna vara tecken på mens är på g, så har inga större förhoppningar.

• Lilltrollet

Jag är på cd 17 idag och de andra kurerna för tre år sen fick jag äl cd 18.. Jag är extremt svullen över magen idag, nån annan som blivit det kring äl? Jag blir lite orolig när jag läste att nån blivit svullen och det sen visade sig vara 16 ägg när de gjorde vul... Jag har inget vul inbokat alls.

• helnil_
    sofie8702 skrev 2014-10-08 12:48:25 följande:

Ja orkar inte mer nu asså... fick svar idag att jag troligtvis inte haft någon ägglossning eller att testet visar fel och att den då är försenad. Gick ju så lätt förra varför ska de va så svårt. Är det någon som vet när mensen kommer om man inte haft ägglossning? Blir den försenad eller kommer den bim dagen?

Fy vad tråkigt, vet hur det kändes nu när jag fick svar om att jag inte hade haft äl man blir så ledsen :( alltså jag har typ aldrig mens.. Får den typ tre gånger om året. Så jag måste nog äta provera igen för att få mens den här månaden men ska vänta å se.
  • helnil_
    Lilltrollet skrev 2014-10-08 19:09:04 följande:

Jag är på cd 17 idag och de andra kurerna för tre år sen fick jag äl cd 18.. Jag är extremt svullen över magen idag, nån annan som blivit det kring äl? Jag blir lite orolig när jag läste att nån blivit svullen och det sen visade sig vara 16 ägg när de gjorde vul... Jag har inget vul inbokat alls.

Jag vet inte hur det känns att ha ägglossning däremot fick jag när jag började med pergotime info om att omgående kontakta gyn om man fick ont och var jättesvullen eftersom det kunde bero på överproduktion av ägg. Svårt å veta ju om det är det eller bara vanlig svullnad :/
  • Sophie16

Hej jag behöver lite hjälp. Jag tog ägglossningstest idag. Det var svagt positivt. Betyder det samlag idag ? Eller när den blir starkare? Jag ska egentligen ha ägglossning på söndag om det går enligt planen.

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-08 20:01:31 följande:

Hej jag behöver lite hjälp. Jag tog ägglossningstest idag. Det var svagt positivt. Betyder det samlag idag ? Eller när den blir starkare? Jag ska egentligen ha ägglossning på söndag om det går enligt planen.

Kör varannan dag nu tills det ger positivt skulle jag råda.
  • Juliii86
    Armin15 skrev 2014-10-08 20:01:31 följande:

det ska vara lika stark eller starkare än kontrollstrecket och då sker ägglossning inom 48 timmar. det kan även visa stegring, alltså att strecket börjar blir starkare för varje dag. men kör ni på så mycket ni kan innan strecket blir positivt.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Lilltrollet

Helnil - ja... Grejen är den att vår gyn bara är öppen onsdagar och vi har oavsett redan haft sex (igår) så känns som att om det är för många ägg så är det ändå försent med sexförbud. Jag får hoppas att det bara är nåt tillfälligt. Jag har inte mer ont än vid vanlig äl iaf.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?