• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • HopeRope
    helnil_ skrev 2014-10-03 23:11:17 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här i tråden :) jag och min sambo har försökt få barn i 1,5 år men jag har antagligen inga eller väldigt glesa ägglossningar. Jag tog min sista pergotime tablett i tisdags morse och ska till gyn på måndag för att kolla! Har aldrig varit gravid och sambon har inga problem så hoppas tabletterna hjälper mig med ägglossning :) otroligt inspirerande med alla som blivit gravida hittills då är inte hoppet ute :)

Först grattis till alla plus! Inspirerande!

Helnil, det låter precis som jag och min man :) har gjort en kur med pergotime men fick sexförbud då jag utvecklat tre äggblåsor, var på vul cd 11. Så nu är det bara att vänta in mensen, är på cd 16 så ca två veckor kvar. Sen är det halv tablett pergotime som gäller. Tid, tid, tid vad du investeras i detta....

Åh så kul att se hur bra det verkar gå med pergotime för er, man får nytt hopp!
  • alade

Kul att se att det finns de som lyckas! 

Vi är inne på tredje kuren Pergotime nu, med första i maj/juni och andra i agusti. Allt ser ut som det ska för både mig och maken och vi blev gravida ganska snabbt (några månader) när vi började försöka. Det blev dock missfall och nu har det gått 18 månader sedan missfallet utan att vi blivit gravida igen. 

VUL på måndag för att kolla om vi får börja försöka eller får stopp och sen hoppas jag på insemination mot slutet av nästa vecka eller början av den där efter. Tredje gången gillt, kanske? 

• Solros78
    helnil_ skrev 2014-10-04 21:24:15 följande:

Har ni alla någon app där ni skriver in mens och ägglossning osv?

P tracker, jag skriver verkligen upp allt där, sex, tester, prover osv.
  • Solros78

Någon som kan säga hur er cykel sett ut månaden efter ni kört pergo, dvs om ni bara kör pergo varannan månad, vad kan man förvänta sig kring menscykelns längd, chans till äl osv, jämfört med månaden med pergo och månaderna innan.

Grubblar över ungefär när jag kan förvänta mig ev äl, när jag bör börja ältesta och hur lång nästa cykel bör bli.

Normalt sett är min cykel 24-26 dagar men den här månaden med pergo gissar jag på 31 dagar (tror mensen kommer imorgon, anar början).

• rhoddan

Stort grattis till er som har plussat! Så roligt och de ger hopp!

Håller alla tummar och tår nu för oss som är kvar :)

Cd 21 idag. Har lite känningar i tjejmagen. Mitt humör är inte på topp. Grinar till det mesta och känner mig irriterad. Liknande innan mens men det ska jag ju inte ha nu. Blodprov på mån. Hoppas hoppas! :)

• Lilltrollet

Cd 14 idag, känns som att det börjar närma sig ägglossning..

Det är så roligt att alla plus, det ger hopp!

• Gweny

cd 23 här, känner inte av något märkvärdigt. Lite stickningar nertill bara.

hur kan dagarna gå såå sakta??

• rhoddan
    Gweny skrev 2014-10-05 18:11:09 följande:

cd 23 här, känner inte av något märkvärdigt. Lite stickningar nertill bara.

hur kan dagarna gå såå sakta??

Härligt!

Har du tagit blodprov? :)

Ja det går verkligen sakta!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?