• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Skinny Mie
    rhoddan skrev 2014-10-06 18:54:04 följande:

Hur lång cykel har du då räknat på? :)

Jag räknade på 28 dagar eftersom det är vad jag har haft de månader jag haft mens.
  • Solros78

Vilka instruktioner har ni fått kring pergotime, köra flera månader i rad eller uppehåll?

Jag har telefontid med min läkare imorgon och funderar på om jag kan fråga om att köra pergokur nr två direkt och sen ta uppehåll nästa månad istället då vi är utomlands i november och det då blir lite svårt med vul mm. Är det dumt att köra flera kurer i rad? Vad kan hända?

• Juliii86
    Solros78 skrev 2014-10-06 21:34:19 följande:

Vilka instruktioner har ni fått kring pergotime, köra flera månader i rad eller uppehåll?

Jag har telefontid med min läkare imorgon och funderar på om jag kan fråga om att köra pergokur nr två direkt och sen ta uppehåll nästa månad istället då vi är utomlands i november och det då blir lite svårt med vul mm. Är det dumt att köra flera kurer i rad? Vad kan hända?

jag tror att min läkare sa att jag kommer få 3 gånger pergo och därefter blir det IVF om jag inte lyckas blir gravid denna gången. han har inte sagt om jag får uppehåll eller köra 3 gånger i streck. förra gången när jag åt pergo körde jag utan paus. om jag minns rätt så fick jag bara VUL en gång.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Sophie16

Jag har oxå bara gjort VUL en gång. Första gången. Åt min sista tablett på försök nr 2 med pergotime idag... Sen blir det barn produktion i helgen.

Juliii86 skrev 2014-10-06 21:44:08 följande:

jag tror att min läkare sa att jag kommer få 3 gånger pergo och därefter blir det IVF om jag inte lyckas blir gravid denna gången. han har inte sagt om jag får uppehåll eller köra 3 gånger i streck. förra gången när jag åt pergo körde jag utan paus. om jag minns rätt så fick jag bara VUL en gång.

• helnil_
    rhoddan skrev 2014-10-06 18:52:11 följande:

Det var samma sak för mig! Enkel dos ingen ägglossning dubbel dos ägglossning men för högt värde så fick enkel dos igen. Så får se hur d går denna gång.

Ja men då finns det hopp iaf med dubbel kur :) segt å vänta en hel månad bara! Drygt för dig att gå tillbaka till enkel dos igen, tänk om du inte får ägglossning igen nu då? :/

Tack för pepp ni andra också!

Solros78, jag har inte fått någon order om att hoppa över, min gynekolog sa bara idag att jag skulle vänta till cd 30-40 och se om mensen kommer och då påbörja en ny kur. Men kan det bero på att jag inte hade ägglossning nu? Om man har det så kanske de räknar med att kroppen själv ska fixa en mens och ägglossning månaden efter? Att kuren hänger kvar?
  • Kattungen

Första kuren pergo. BIM -2 till -7 (vet ej när ägglossning blev!) Tjock vit flytning idag (aldrig haft,förut) senaste dagarna lite spänd känsla i tjejmagen och mättnadskänsla.

Nån som känner igen symtomen, framför allt flytningen?

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-06 22:16:59 följande:

Jag har oxå bara gjort VUL en gång. Första gången. Åt min sista tablett på försök nr 2 med pergotime idag... Sen blir det barn produktion i helgen.

Varför bara vul förstagången? Är inte risken för överstimulering lika stor varje månad?
  • Solros78
    helnil_ skrev 2014-10-06 23:10:28 följande:
    Ja men då finns det hopp iaf med dubbel kur :) segt å vänta en hel månad bara! Drygt för dig att gå tillbaka till enkel dos igen, tänk om du inte får ägglossning igen nu då? :/

Tack för pepp ni andra också!

Solros78, jag har inte fått någon order om att hoppa över, min gynekolog sa bara idag att jag skulle vänta till cd 30-40 och se om mensen kommer och då påbörja en ny kur. Men kan det bero på att jag inte hade ägglossning nu? Om man har det så kanske de räknar med att kroppen själv ska fixa en mens och ägglossning månaden efter? Att kuren hänger kvar?
    Det lät på min läkare när jag fick det utskrivet som att man liksom skulle ta varannan månad bara av rutin. Men jag hade som sagt hellre kört två månader och sen uppehåll om det skulle vara utan risker.
  • Solros78
    Kattungen skrev 2014-10-07 00:06:05 följande:

Första kuren pergo. BIM -2 till -7 (vet ej när ägglossning blev!) Tjock vit flytning idag (aldrig haft,förut) senaste dagarna lite spänd känsla i tjejmagen och mättnadskänsla.

Nån som känner igen symtomen, framför allt flytningen?

Jag har ofta så före mens...
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?