• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lilltrollet

Hoppas inte.. Svullnaden är borta men hela magen känns spänd. Men jag kan få ont vid äl även utan tabl så jag avvaktar lite. Så typiskt att jag jobbar långdag idag. 9-18.30....

• Boomsan

Nån här inne som hört nått om utebliven mens när man tagit pergotime?
    Min mens är 2 dagar sen och jag testade negativt på BIM dagen. Jag vet 100% att jag haft ägglossning för det fick jag svar på från blodprov. Tycker att det är konstigt :S

• Gweny
    Boomsan skrev 2014-10-09 11:46:20 följande:

Min mens är 2 dagar sen och jag testade negativt på BIM dagen. Jag vet 100% att jag haft ägglossning för det fick jag svar på från blodprov. Tycker att det är konstigt :S

Kanske fått längre cykel denna gång?
  • Solros78
    Boomsan skrev 2014-10-09 11:46:20 följande:

Hur har du räknat ut bim då?
  • Boomsan

Har en sådan app på mobilen som visa att jag hade ägglossning den 23 september (vilket jag kände och fått bekräftat via blodprov den 24e) och att bim är den 7 oktober. Läste runt nånstans att mensen ska komma 14 dagar efter ägglossning. ..

• Lilltrollet

Det är olika hur lång lutealfas man har boomsan, man kan ha längre mellan äl och mens än 14 dagar.

• rhoddan

Dagarna går verkligen segt!! Jag längtar efter provsvar och bim för att kunna göra ett test. Hur lång tid tar det att få ett provsvar från ett blodprov?!

• Solros78
    Boomsan skrev 2014-10-09 14:03:59 följande:

Har en sådan app på mobilen som visa att jag hade ägglossning den 23 september (vilket jag kände och fått bekräftat via blodprov den 24e) och att bim är den 7 oktober. Läste runt nånstans att mensen ska komma 14 dagar efter ägglossning. ..

Jag brukar ha lutealfas på ca 14 dagar men som nu senast hade jag positivt ältest på en fredag morgon och mensen kom två veckor senare på söndagen. Så lite kan det nog variera.
  • Solros78
    rhoddan skrev 2014-10-09 18:48:50 följande:

Dagarna går verkligen segt!! Jag längtar efter provsvar och bim för att kunna göra ett test. Hur lång tid tar det att få ett provsvar från ett blodprov?!

Typ tre dagar tror jag här. Men provsvaret är väl bara intressant om mensen kommer?
  • rhoddan
    Solros78 skrev 2014-10-09 19:23:57 följande:

Typ tre dagar tror jag här. Men provsvaret är väl bara intressant om mensen kommer?

Okej ja jag hoppas på att få veta imorgon då! :)

Jag tar blodprov för att se om jag har haft äl.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?