Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Ok! Jag har 3 dagar kvar:) vilken cykeldag började du på? Då ligger vi ju ganska lika:)
Har två dagar kvar med tabletterna sen är de nya tag här med!
Ok! Jag har 3 dagar kvar:) vilken cykeldag började du på? Då ligger vi ju ganska lika:)
Var på VUL idag hos läkaren och han såg att jag har en äggblåsa på 13x10 mm och en annan som var mindre men hur stor äggblåsa måste den vara? För 13 mm var inte tillräckligt stor än. Vad har eran läkare sagt?
Lite tråkigt att behöva vänta så länge, dagarna går och jag är redan på dag 15. Jag hoppas verkligen det blir en ägglossning annars kommer det bli högre dos. Blodprov kommer jag ta den 11 november om det inte blir någon ÄL eller om det blir ÄL så kommer jag ta blodprov en vecka efter.
Vi får se vad detta leder till!
Hur går det för er andra tjejer??
Åh va jag önskar att jag oxå fick veta mer kring min äl...vet bara att jag fick positivt resultat från blodprovet...men det tog sig ju inte ändå!
Jag tror att äggblåsan spricker när den är över 20 mm, den kur jag åt nu i september när jag blev gravid hade jag en äggblåsa på 23 mm på cd 18 och då sa gyn att det förmodligen skulle bli ägglossning när som helst. Och enligt gravtest jag tog senare stämde det nog att det var ägglossning typ då. Lycka till och hoppas att du får ägglossning :)
Hoppas hoppas!!;)
Är på cd 7 :) ja de blir spännande känner mig ganska taggad att köra igång nu....
Åh va jag önskar att jag oxå fick veta mer kring min äl...vet bara att jag fick positivt resultat från blodprovet...men det tog sig ju inte ändå!
Ja för f*n;) funderar på att inte ens ta äl test denna månaden...för att slippa bli så himla besviken!:)
Nä, jag får ju inte heller någon info om mina äl, lite tråkigt. Men samtidigt slipper man stressa upp sig om dem är i konstig storlek.
fick också positivt med blodprov, men tog sig inte heller. Nu måste det för sjutton gå på 3e gången gillt.
vad roligt att det tog sig för dig, hoppas att jag har samma tur. tack så mycket
Blir bara lite orolig när jag är på CD 15 men läkaren sa att det är 1 av många som får ÄL på dag 12 av pergo.. så.. det är ganska vanligt att ÄL blir sent.