• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Tack! Hoppas nu:)

KnytetsMamma skrev 2014-10-28 07:34:36 följande:

Åh, Spännande!!! Jag hade nog inte klarat att vänta så länge men bättre att vänta till i alla fall bim för att inte få felaktiga negativa resultat. Håller tummarna!!!!

• Sophie16
    Gweny skrev 2014-10-28 11:09:06 följande:
    uch, ja det är verkligen såå frustrerande, ledsamt och arg att det ska vara såhär!!!  men vi får kämpa vidare ihop, måste ju bara gå!!

Jag har beställt från billiga tester, dem har visat bra gällande äl, har dock aldrig fått något plus grav.testerna.... men har några liggandes hemma nu igen, kan det kanske hända?
    inte ens den gången du blev gravid men fick missfall?

har tid hos min gynekolog om 1 v. ska fråga om dem sprutorna som får igång ägglossningen inom ett par timmar. uppdaterar dig om hur det gick med övertalandet :)
  • Lillyros

Känner med dig! Hoppas du snart får ditt plus!:) kram

Armin15 skrev 2014-10-28 09:21:27 följande:

BIM 2+ idag- ingen mens. Idag för 2 v sedan hade jag Pia Ägglossningstest. Brukar ha jävligt oregelmässig mens - Men på första pergotime kuren fick jag "stabil" cykel. Kunde inte hålla mig. Gjorde mig själv besviken idag. Tog grav test. Det var ju självklart som förväntat NEGATIVT - FÖR JAG KAN JU FAN ADLRIG NÅGONSIN BLI GRAVID !!!!!!!!! Så jääääkla trött på det här jävla skitspelet! Varför kan vi bara inte "beställa" att vi ska bli gravida när det passar ? Hat bara 1 grav test kvar. Har lovat mig att hålla mig från att testa till lördagen. Jag köper mina tester på billigatester.se någon som vet om dem är bra?

"Dem" har inte fått mig gravid på över snart 1,5 år ! (Ägglossningstester)

Det är så dyrt med andra tester - är det värt ens att köpa?

• Sophie16
    Lilltrollet skrev 2014-10-28 11:05:56 följande:

Jag tycker de från billigatester är bra. Förra graviditeten visade de plus flera dagar innan bim :) Äl-testerna funkade också tycker jag. Men ja det är dyrt så jag har helt slutat med äl-tester faktiskt.

ok. tack. billiga tester är dem billigaste på marknaden vad jag har förstått? om inte ni har andra förslag ?
  • Gweny
    Armin15 skrev 2014-10-28 11:56:41 följande:
    inte ens den gången du blev gravid men fick missfall?

har tid hos min gynekolog om 1 v. ska fråga om dem sprutorna som får igång ägglossningen inom ett par timmar. uppdaterar dig om hur det gick med övertalandet :)
    Den gången var så otroligt overklig. Jag städade ur några lådor och hittade av en slump ett kvarglömt vanligt cb-test, då min mens var jätteoregelbunden som många månader innan den gången, så tänkte jag...ähh jag testar bara för skoj skull, vet ju att det kommer bli negativt. så du kan tro jag blev helt chockad, då det visade ett jättestarkt plus!! (sprang och köpte digitalt morgonen efter)

men som sagt, nu ligger några från billiga tester och väntar i en låda....
  • Sophie16
    Gweny skrev 2014-10-28 12:10:52 följande:
    Den gången var så otroligt overklig. Jag städade ur några lådor och hittade av en slump ett kvarglömt vanligt cb-test, då min mens var jätteoregelbunden som många månader innan den gången, så tänkte jag...ähh jag testar bara för skoj skull, vet ju att det kommer bli negativt. så du kan tro jag blev helt chockad, då det visade ett jättestarkt plus!! (sprang och köpte digitalt morgonen efter)

men som sagt, nu ligger några från billiga tester och väntar i en låda....
    hoppas verkligen du får ditt plus igen !!! 
  • Gweny
    Armin15 skrev 2014-10-28 14:09:28 följande:

hoppas verkligen du får ditt plus igen !!! 

Tack! Hoppas vi alla får det!
  • malinz

Hej! Jag tackar verkligen Pergotime. Nu är jag gravid, helt otroligt. 
    Jag är 35 år och har pcos. Tagit tabl Pergotime i två omgångar, första lyckades inte men andra omgången med "glad gubbe" på stickan bara en dag. 
    Trots ålder, pcos samt att min man också haft testikelcancer!

• KnytetsMamma

Grattis!!!

malinz skrev 2014-10-28 17:55:47 följande:
    Hej! Jag tackar verkligen Pergotime. Nu är jag gravid, helt otroligt.  Jag är 35 år och har pcos. Tagit tabl Pergotime i två omgångar, första lyckades inte men andra omgången med "glad gubbe" på stickan bara en dag.  Trots ålder, pcos samt att min man också haft testikelcancer!

• monn

Haha! Jag känner igen det med att vara rädd för varje toabesök! Hoppas på det bästa. Vilken dag hade du ägglossning?

Lillyros skrev 2014-10-28 07:03:11 följande:

Japp! Så nu hoppas jag mensen håller sig borta...är på dag 29 idag! Vet ej när jag ska testa då min cykel är snitt 32 dagar...vågar typ inte:) rädd varje toabesök!!!!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?