Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Haha ja en kvinna med hormonsvängningar och barnlängtan är inte att leka med!
Jag har telefondejt med min gynekolog varje månad för att uppdatera hur det går! Vad är det för ultraljud du ska på?
jag också. vaknar flera gånger på natten. fy fan vad jag inte ser fram emot klimakteriet. det er också den enda biverkningen. min man tror jag har humörsvängningar - han har bara inte förstått att jag bara är sån :) kvinna med hormon o barnlängtan haha
på måndag har jag ultraljud - får då veta när jag ska sätta in sprutan. lovar att uppdatera er. jag har hopp denna gången
Haha ja en kvinna med hormonsvängningar och barnlängtan är inte att leka med!
Jag har telefondejt med min gynekolog varje månad för att uppdatera hur det går! Vad är det för ultraljud du ska på?
Äter du enkel kur?
jag är ju inne på min 3e kur med pergotime. vi ska försöka med ägglossningspruta denna gången.. därför ska han ta ultraljud så vi får se hur mogna äggen är o när sprutan ska sättas...
Ja enkel kur. Tog ultraljud första kuren. Två mogna äggblåsor - han kallade det för dubbel chans - men blev noll bebisar. Andra gången inget ultraljud. O nu 3e gången blev vi eniga om ägglossningspruta. Har precis vart hos honom. Bara 1 blåsa på 16 mm. Livmodern var inte tjock nog. Så ska äta pregestereon tab 40 mg i 3 dagar. 3e dagen på kvällen sprutan. Ägglossning inom 24-36 timmar.
Vi ska ha samlag på beställning onsdag - lördag. Men vi har ju kört heminsemination varje dag sedan CD 7. Vi kommer fortsätta med det! Heminsemination är det bästa jag har gjort !!! Ingen stress, inga prestationsångest , ingen ligga där o tänks "snälla kom snart" För helt ärligt efter 1,5 år är vårt sexliv "förstört" det handlar bara om barnproduktion. Det enda vi tänker på. Heminsemination får jag spermier varje dag på beställning. Båda behöver inte ha lust / tid/ etc. Vi får hoppas att det tar sig denna gången. Annars hänvisas vi till offentlig IVF men kommer gå privat. 3-6 mnd väntetid är för länge när man har försökt i 1,5 år redan.
Jag vill också nämna att min gyn sa att heminsemination är helt ok o vanligt. Jag frågade också om det ökar chansen att bli gravid om man har samlag/insemination 3 ggr på ägglossningsdagen. Han menade att 1 gång räcker. Vi kommer att köra 2 ggr per dag från onsdag - söndag. Han sa att det inte var nödvändigt . Men det skulle heller inte skada.
hej sorry att jag skriver igen o inte kan skriva alla på ett o samma inlägg. ville bara rätta texten ovanför, vet inte hur man gör det utan att skriva ett nytt inlägg. jag ska ta progynova som är ett östrogen o inte progesteron.
den skall jag tar 8 mg dagligen altså 4 tbl dagligen inte 40 mg.:)
Va tråkigt!!:( hoppas du snart får tid med läkaren! Kram
Det blev inget på 3e kuren pergotime heller, känns tungt just nu. Väntar på att mensen ska komma igång riktigt och även tagit ett test, ifall att. så blankt det kan bli. Känns väldigt tungt just nu. Har mailat min läkare precis och hoppas få telefontid med henne snart och se vad som händer nu.
Idag är en skit dag! Mitt humör är som en jojo! Upp å ner!!!! Pratade nyss med min bästa vän...som gick in i vecka 11 igår! Å nu sprutar tårarna! Å till råga på allt bjöd jag hit henne...ska väl tillägga att hon liksom tappat empatin sedan hon själv blev gravid! Och nu orkar jag inte ens höra om hennes graviditet!:( eller kanske är de jag som e extra känslig! Jag ringde å gråt en dag...då fick jag kommentaren: jag vet ingen som är så uppskruvad över detta som du!!!! Va???? Uppskruvad??? Eh ja...alla dygnets timmar handlar ju om detta! Man hamnar på ruta ett varje månad medans andras liv rullar på!!! Ååååååå!!!!! Så...sorry för allt negativt:(
Idag är en skit dag! Mitt humör är som en jojo! Upp å ner!!!! Pratade nyss med min bästa vän...som gick in i vecka 11 igår! Å nu sprutar tårarna! Å till råga på allt bjöd jag hit henne...ska väl tillägga att hon liksom tappat empatin sedan hon själv blev gravid! Och nu orkar jag inte ens höra om hennes graviditet!:( eller kanske är de jag som e extra känslig! Jag ringde å gråt en dag...då fick jag kommentaren: jag vet ingen som är så uppskruvad över detta som du!!!! Va???? Uppskruvad??? Eh ja...alla dygnets timmar handlar ju om detta! Man hamnar på ruta ett varje månad medans andras liv rullar på!!! Ååååååå!!!!! Så...sorry för allt negativt:(