• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

När har du bim?

Gweny skrev 2014-10-29 12:39:15 följande:

Har en känsla av att jag inte heller kommer plusa med pergo.... suck! Nu börjar den jobbiga väntan på bim.

• Gweny
    Lillyros skrev 2014-10-29 15:36:05 följande:

När har du bim?

14/11 om den följer som senaste 2 månaderna, har blivit kortare(ner till normalare längd sen pergotime) så är räknad på 32 dagar lång.  håll tummarna.
  • Lillyros

Håller tummarna!!! Usch för denna väntan!!!

Gweny skrev 2014-10-29 16:40:18 följande:

14/11 om den följer som senaste 2 månaderna, har blivit kortare(ner till normalare längd sen pergotime) så är räknad på 32 dagar lång.  håll tummarna.

• helnil_

Imorgon är jag på cd 39.. Inga känningar av mens. Men jag har ju som sagt inte så mycket mens i vanliga fall heller. Skulle ni ha börjat med provera? :/ även om gyn sagt att det inte var någon chans till äl med pergotime denna gång skulle ni ändå tagit gravtest för att vara på den säkra sidan? Är säker på att jag inte är gravid men ändå :)

• Juliii86

Här väntar man på ÄL ska dyka upp Glad känns som det går oerhört långsamt. På måndag blir det besök hos läkaren och göra VUL på dag 15. Trodde att jag skulle få göra vul tidigare. På vilken dag har ni fått göra VUL?

Hoppas på många plus denna månad Skrattande hejja, hejja tjejer!

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • HopeRope

Jag var på VUL idag, dag 12 i cykeln. Hade 4 ägg på gång!! Det var efter en kur med 1/2 tablett pergotime. Så läkaren kom fram till att det inte alls är fel på min ägglossning. Så nu ska jag sluta med pergotime. Vi får tre månader som vi får försöka själva nu sedan blir det IVF i januari eller februari. Skönt att det finns en plan

• HopeRope
    Lillyros skrev 2014-10-29 09:02:08 följande:

Åh Gud nu börja jag lipa!!! Haha lite ostabilt!

Haha, men det kan vara ett bra tecken
  • Lillyros

Men va skönt!! Hoppas du plussar innan nu då!

HopeRope skrev 2014-10-29 20:20:40 följande:

Jag var på VUL idag, dag 12 i cykeln. Hade 4 ägg på gång!! Det var efter en kur med 1/2 tablett pergotime. Så läkaren kom fram till att det inte alls är fel på min ägglossning. Så nu ska jag sluta med pergotime. Vi får tre månader som vi får försöka själva nu sedan blir det IVF i januari eller februari. Skönt att det finns en plan

• HopeRope
    Lillyros skrev 2014-10-29 21:02:08 följande:

Men va skönt!! Hoppas du plussar innan nu då!

Det är skönt att allt är så himla bra, alla prover mm. Men samtidigt är det väldigt störande! Varför funkar det inte då?? Och så är det nu en lång väntan på mens. Fick en spruta för att äggen inte skulle lossna så nu går denna månad åt pipan. Typ två veckor till mens!
  • Gweny
    HopeRope skrev 2014-10-29 20:20:40 följande:

då måste du ju ha bra ägg iallafall, bådar ju gott.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?