• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • helnil_

[quote=74278239][quote-nick]Lillyros skrev 2014-11-03 11:26:51 följande:[/quote-nick]Hur går det för er andra tjejer??[/quote

Jag har börjat ätit provera igen eftersom jag inte får någon mens. Har fem tabletter kvar så ca 9 dagar till mens och 14 dagar kvar till start med ny pergokur. Håller tummarna att två tabletter ger ägglossning. Det blir ju typ varannan månad känns det som, jag ska först vänta till cd 40 innan provera start och då tar det ca 2 veckor till mens vilket ju innebär nästan en månad extra mot en vanlig cykel :( helt värdelöst. Kämpa på ni andra!

• Snobi

Hej igen! Familjeliv har inte funkat i min mobil på ca två veckor så jag har inte varit inne här, men nu har jag försökt läsa ikapp. Grattis till er som fått plus!!

Själv är jag på dag 17 i min andra pergocykel. Blir det som förra så har jag väl nio dagar kvar till äl.. drygt!

Tycker förresten att man ser två tydliga faser i min kurva redan. Lite knäppt men åtminstone under början av cykeln kan man väl ha lite högre temp innan den går ner igen? Antar att min kropp är lite långsammare på alla sätt och vis.. typ.

• Lillyros

Har en vän som äter tab. För att få mens sen pergo! Hon fick dubbel kur nu sist...men de blev sexförbud för hon hade 3 ägg! Hon är helt slut och de där tab. Som framkallar mens mår hon piss av!

Hoppas de löser sig för dig! Jävla väntan hela tiden!

Kram

helnil_ skrev 2014-11-03 23:10:47 följande:

[quote=74278239][quote-nick]Lillyros skrev 2014-11-03 11:26:51 följande:[/quote-nick]Hur går det för er andra tjejer??[/quote

Jag har börjat ätit provera igen eftersom jag inte får någon mens. Har fem tabletter kvar så ca 9 dagar till mens och 14 dagar kvar till start med ny pergokur. Håller tummarna att två tabletter ger ägglossning. Det blir ju typ varannan månad känns det som, jag ska först vänta till cd 40 innan provera start och då tar det ca 2 veckor till mens vilket ju innebär nästan en månad extra mot en vanlig cykel :( helt värdelöst. Kämpa på ni andra!

• Snobi

Hoppsan, fel tråd! Men grattis ändå om nån har fått plus här också.

• Sophie16

Hej tjejer. Var hos min gynekolog nyss. Vi ska försöka med ägglossningsspruta. Mannen ska lämna blodprov. Vi blir hänvisade till offentlig IVF om Prego plus ögglossningspruta inte tar seg denna gången... Vi avbeställer vår privata konsultation då min Gun hade stort hopp om att det tar sig denna gången - han har haft fel förut. Vi får se hur det blir med sprutor.

• Gweny
    Armin15 skrev 2014-11-04 08:42:53 följande:

Hej tjejer. Var hos min gynekolog nyss. Vi ska försöka med ägglossningsspruta. Mannen ska lämna blodprov. Vi blir hänvisade till offentlig IVF om Prego plus ögglossningspruta inte tar seg denna gången... Vi avbeställer vår privata konsultation då min Gun hade stort hopp om att det tar sig denna gången - han har haft fel förut. Vi får se hur det blir med sprutor.

Får verkligen hoppas det är det som gör att ni lyckas nu! Kommer dem har mer koll på dig nu med sprutorna? Förstått det är mer risk för överstimulering osv?
  • Mysan10

Håller tummarna för er! :)
  • Sophie16

Tack! Nej sprutorna sätter bara igång ägglossningen så att vi träffar den rätt.

Nytt ultraljud på måndag.

• Juliii86

önskar er lycka till och hoppas det ger bra resultat :)
  • monn

Lycka till! Hoppas de fungerar!

:)

Armin15 skrev 2014-11-04 15:29:26 följande:

Tack! Nej sprutorna sätter bara igång ägglossningen så att vi träffar den rätt.

Nytt ultraljud på måndag.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?