• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Jag ska fråga min gynekolog om äl spruta funkar för mig...om de inte blir något denna månaden! För så ledsen som jag va igår orkar jag inte med! Bara gråt hela dagen...och det är nig av pergotime! Vill inte ens veta hur msn mår vid en ivf!

Armin15 skrev 2014-11-11 17:08:24 följande:

Vet exakt vad du går igenom. Vi har oxå samma problem. Vår lösning blev heminseminwtion. Har gjort det sedan dag 7. O det.r detbästa. Vi har gjort!! O ska fortsätta till hela nästa vecka bara förinte missa något. Trots att vi nu "vet " när ägglossningen äger rum då jag ska ta sprutan imorgon. Detär vårtabsolut sista försök på "naturlig" sätt.

• Lillyros

Vadå för knep???:):) på helgen tycker jag de är lättare, man e mer utvilad då! Veckorna är man trött på...så då känns de mer som ett tvång! Ibland tänkte jag att vi ska skita i allt å rädda relationen ist!

Gweny skrev 2014-11-11 18:56:54 följande:

Det är verkligen en romansdödare detta med "måste" sex. Min sambo fick ofta prestationsångest och jag blev frustrerad. Men kom på lite knep, så gick det. Men kunde ju vara roligare. Hoppas få tillbaka lite nu när vi får vänta.

• Lillyros

Jag har gått till Vct på morgonen...där jag bor är de drop in mellan 08.00-09.00 och min gynekolog sa att jag skulle gå på cd 23-25 tror jag de va! Jag hamnar mitt i en helg denna gången så vet ej om jah ska gå fredag eller måndag...får nog ringa och fråga!

Juliii86 skrev 2014-11-11 20:10:15 följande:

Jag skulle ha tagit blodprov idag för progesteron och det skulle ske idag om jag inte fick utslag på ÄL stickorna, det är alltså på CD 22 men nu gick det inte ta blodprov alls. Jag kom tydligen försent :( Visste inte att man ska ta blodprovet på morgonen för att ge bästa resultat, det sa inte min läkare utan bara sa att jag måste ta blodprov den 11/11. Ville ju inte smita i från jobbet för jag vill inte förlora mina timmar så jag skynda mig för på den vårdcentral som jag är på hade dom tid ända tills 16.30 och jag slutar 15.54. Då tänkte jag, ja men det hinner jag men så var det inte! Jag försökte övertala henne men det gick inte så bra. Så imorgon bitti får jag åka iväg ta detta blodprov som egentligen borde ha tagits idag. Ni anar inte hur arg och sur jag var, jag skynda mig i onödan.

Nu undrar jag, hur har ni gjort när ni skulle ta blodprov? Har ni tagit det på morgonen eller sent på eftermiddag?

• Lillyros

Cd 21-23 menade jag:)

Jag skulle ha tagit blodprov idag för progesteron och det skulle ske idag om jag inte fick utslag på ÄL stickorna, det är alltså på CD 22 men nu gick det inte ta blodprov alls. Jag kom tydligen försent :( Visste inte att man ska ta blodprovet på morgonen för att ge bästa resultat, det sa inte min läkare utan bara sa att jag måste ta blodprov den 11/11. Ville ju inte smita i från jobbet för jag vill inte förlora mina timmar så jag skynda mig för på den vårdcentral som jag är på hade dom tid ända tills 16.30 och jag slutar 15.54. Då tänkte jag, ja men det hinner jag men så var det inte! Jag försökte övertala henne men det gick inte så bra. Så imorgon bitti får jag åka iväg ta detta blodprov som egentligen borde ha tagits idag. Ni anar inte hur arg och sur jag var, jag skynda mig i onödan.

Nu undrar jag, hur har ni gjort när ni skulle ta blodprov? Har ni tagit det på morgonen eller sent på eftermiddag?

• Lynnig

Hej läst och följt er... Behöver råd/ erfarenheter/ stöd?!

Jobbat på barn 3 år

Fertilitetsutredning = inga medicinska hinder

Spontangraviditet efter spolingen, = missfall i mars 2014

Nu insomnar ingen mens = tränat bort( gått ner mycket i vikt)

Ätit min första pergotime kur. Var på Vul igår hade tre/4 blåsor som var stora så de vågade inte släppa oss helt. Rekommenderade sex igår och idag. Sen tillbaka imorgon.

Vi hade sex måndags.

Sen igår tisda= prestationsångest för min sambo, han säger att de kom något jag är tveksam.

Onsdag: positivt på ägglossningsstick på morgonen

Hoppas så vi km få till det ikväll.

Men annars borde det ändå vara rätt positivt med tanke på att vi hade sex i måndags?

Som ni andra varit inne på, fasen vars relationen får stå emot...

• Gweny

Till mig sa dem inget om när på dygnet det skulle tas. Gjorde det dock på morgonen. Typiskt du fick jäkta dit i onödan!
  • Solros78

Blodprovet för att kolla om äl skett tror jag inte spelade någon roll när. Däremot blodprov för sköldkörteln var mer kinkigt.
  • Solros78

Hur gör man heminsemination? Kom på att det hade kunnat vara väldigt bra vid måstesex när barnen är vakna, tex på dagtid på helgen.

• Solros78

Varit på vul idag, inte hos min vanliga då han är tjänstledig hela november, utan hos en annan. Jag hade två blåsir, 19 och 21 mm. Så hon tyckte jag inte skulle ha sex pga risken för tvillingar. Suck liksom! Det konstiga är dock att jag inte fått utslag på test ännu, vilket jag tycker jag borde ha fått med 21 mm. Men åh vad segt det känns. Om jag inte varit så rädd för tvillingar hade jag inte tvekat när jag väl verkar ha äl på gång men nu känns det jättesvårt. Samtidigt verkar jag ju ha väldigt svårt att bli gravid så det känns så osannolikt att det skulle bli två...

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-11-12 07:15:59 följande:

Jag har gått till Vct på morgonen...där jag bor är de drop in mellan 08.00-09.00 och min gynekolog sa att jag skulle gå på cd 23-25 tror jag de va! Jag hamnar mitt i en helg denna gången så vet ej om jah ska gå fredag eller måndag...får nog ringa och fråga!

Jaha ok :) Så det finns bara tid på morgonen. Ja, du får ringa höra med din läkare vad hon/han tycker. Vad jobbigt att det ska vara en helg. Hoppas det löser sig :)
    Gweny skrev 2014-11-12 11:14:32 följande:
    Till mig sa dem inget om när på dygnet det skulle tas. Gjorde det dock på morgonen. Typiskt du fick jäkta dit i onödan!
    Ok :) så du har också gjort det på morgonen. Ja, det var jobbigt att skynda sig i onödan.
    Solros78 skrev 2014-11-12 11:18:04 följande:
    Blodprovet för att kolla om äl skett tror jag inte spelade någon roll när. Däremot blodprov för sköldkörteln var mer kinkigt.
    Jaha ok, konstigt att hon sa till mig att det var bäst på morgonen :-/

Tack så mycket för alla svar :) Jag får nog nästa gång göra det på morgonen så jag inte blir nekad igen. Åkte ifrån jobbet på morgonen och tog blodprovet. Jag gillar verkligen inte nålar och inte heller när blodet suger sig in i röret. Usch och fy!

Idag börjar jag känna av molvärk i äggstockarna som kommer och går. Det känns som det är mensen som är på väg men det har inte kommit :-/ Det är ju lite för tidigt att det ska vara menssmärtor så jag tog ett ÄL test bara för att vara säker på om det var ÄL som var igång men ingen positiv utslag där heller. Vill inte heller ha förhoppningar om det kanske har tagit sig. Får se vad det är som spökar i kroppen.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?